چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : 82146
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله فاضل لنکرانی: انس با قرآن موجب رفع گمراهی از اهل علم خواهد شد

قم نيوز : حوزه های علمیه باید امام راحل را در مسئله ارتباط با قرآن الگوی خود قرار دهند. چرا که ایشان استفاده های فراوانی از آن کردند.
آیت الله فاضل لنکرانی: انس با قرآن موجب رفع گمراهی از اهل علم خواهد شد
آیت الله فاضل لنکرانی: انس با قرآن موجب رفع گمراهی از اهل علم خواهد شد
به گزارش قم نیوز آیت الله  محمد جواد فاضل پیش از ظهر امروز در آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که در قم برگزار شد، با بیان این که در آغاز سال جدید تحصیلی قرار داریم و لازم است درهمه کارها و برنامه به خدای متعال تکیه و توکل کرد گفت: در این رابطه مهمترین خطراتی که اهل علم را تهدید می کند، توجه به هوای نفس و دوری و کتمان سخن حق است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: برای دوری از هوی و هوس و میل باطنی لازم انسان و اهل علم از خود مراقبت و محافظت کند.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: زمانی که به زندگی بزرگان و عالمان دین مراجعه می کنیم، انس به قرآن را بالاترین امر قرار می دادند . این امر در گذشته بیشتر از حال مورد توجه عالمان دین است.

این استاد درس خارج گفت: اگر انسان درکنار قرآن باشد، حقیقت دنیا را می فهمد، چون قرآن کتاب معمولی نیست، بلکه کتاب آسمانی و منبع وحیانی است. وقتی کسی قرآن را قرائت می کند در همان حال به او چیزی اضافه می شود و حتی بالاتر قرآن کلید و راه را نشان می دهد و معلمی می کند.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: اهل علم بدون انس با قرآن نمی تواند مردم و جامعه را هدایت کند و اصلا این هدایت بدون قرآن عملی نمی شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: قرآن سفره ای است که هر کسی مقداری کنارش بنشیند و این نشستن با خلوص و طهارت هم همراه باشد، بهره ها خواهد برد.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت:  ائمه(ع) مصدر تشریع بودند، اما با این وجود در عصمت این بزرگواران شک و تردید می شود.

این استاد درس خارج گفت: اگر بخواهیم  به یکی از ادله این مدعا که اهل بیت(ع) مصدر تشریع اند اشاره کنیم، می گویم این بزرگواران" عندهم علم الکتاب" هستند؛ روحانیت هم در همین مسیر است، ولی تا انس با قرآن پیدا نشود، به علم کتاب و حتی جزئی از آن نمی توانیم برسیم.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: حضرت علی(ع) فرمودند« هر کسی در محضر قرآن باشد ، نوری در او اضافه می شود و در عین حال نقصان هم از او کم می شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: بی نیازی  برای کسی است که با قرآن و همراه این منبع وحیانی و آسمانی باشد.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: از رموز موفقیت امام راحل همین همراهی با قرآن بوده است. حوزه های علمیه باید امام راحل را در مسئله ارتباط با قرآن الگوی خود قرار بدهند. چرا که ایشان استفاده های فراوانی از آن کردند.

این استاد درس خارج با بیان این که بعضی اهل علم به دلیل دوری، عدم انس و عدم تدبر از قرآن کارشان به جای رسید که بعضی از ضروریات دین مانند حجاب را انکار کردند گفت: این گمراهی و افتادن در دام شیطان و نشر افکار غلط، مسئله مهمی است که دامن همه را حتی اهل علم را می گیرد و این نشان می دهد همه درمعرض خطر قرار دارند و باید از خود مراقبت کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcai6na.49nuy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما