پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 82155
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل حج و زیارت:

۲۴۵۲ تن از قم در حج تمتع حضور داشتند

قم نيوز : مدیرکل حج و زیارت قم گفت: ۲ هزار ۴۵۲ تن در قالب ۱۵ کاروان از این استان درحج تمتع امسال حضور داشتند.
۲۴۵۲ تن از قم در حج تمتع حضور داشتند
۲۴۵۲ تن از قم در حج تمتع حضور داشتند
به گزارش قم نیوز مهدی صالحی ضمن تشریح عملیات حج امسال،‌ بیان کرد: در این میان ۲هزار و ۲۶۹ تن زائر و ۱۸۳ تن نیز به‌عنوان مدیر و عوامل اجرایی در سرزمین وحی حاضر بودند.

وی با اشاره به این‌که ۱۰ کاروان استان مدینه‌قبل و پنج کاروان نیز مدینه‌بعد بودند،‌ افزود: پرواز کاروان‌های استان برای حضور در حج تمتع سال جاری از ۲۲ تیرماه آغاز شد و آخرین کاروان استان نیز در ۱۷ شهریورماه به کشور بازگشت.

وی بابیان این‌که تمام عملیات پروازی حج توسط شرکت هواپیمایی هما انجام شد، ادامه داد:‌ سفر کاروان‌های اعزامی قم به حج تمتع ۹۸، بین ۳۰ تا ۴۵ روزبه طول انجامید که پنج روز آن در مدینه منوره و بقیه در مکه مکرمه سپری شد.

صالحی گفت: ۵۱ درصد زائران قمی در حج سال جاری را مردان و ۴۹ درصد را زنان تشکیل می‌دادند، همچنین ۳۸ درصد زائران زیر ۵۰ سال سن داشتند، جوان‌ترین زائر قمی ۱۲ و کهن‌سال‌ترین زائر نیز ۸۷ سال داشته است.

وی ادامه داد:‌ هزینه سفر زائران قمی به حج تمتع سال جاری به نسبت نوع هتلی که در مدینه منوره و مکه مکرمه در آن اقامت داشتند بین ۲۴۰ تا ۲۸۵ میلیون ریال برای هر نفر تعیین‌شده بود.

مدیرکل حج و زیارت قم گفت: از همه شهروندان گرامی که در سال‌های گذشته برای حضور در حج تمتع ثبت‌نام کرده‌اند،‌ می‌خواهیم جهت تکمیل و به‌روزرسانی مدارک خود به سامانه الکترونیکی https://reserve.haj.ir مراجعه کنند.

وی بیان کرد: سهمیه‌بندی کاروان‌های حج استان‌ها، تنها بر اساس تکمیل و ثبت نهایی اطلاعات در این سامانه انجام می‌شود و هرچه افراد بیشتری مدارک خود را در این سامانه به‌روز کنند، سهمیه استان قم برای اعزام به حج تمتع در سال‌های آینده،‌ افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: روند فعالیت‌های اداره کل حج و زیارت استان در خصوص عملیات اجرایی حج تمتع،‌ مدت‌ها قبل از زمان آغاز این سفر معنوی و اعزام کاروان‌ها به مکه مکرمه و مدینه منوره، با انجام اقداماتی همچون برگزاری کارگاه‌های آموزشی و معاینات پزشکی آغاز می‌شود و این روند در ایام حج علاوه بر مباحث مرتبط با اسکان و پذیرایی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی همچون برگزاری زیارت دوره و قرائت جمعی ادعیه برای زائران ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcam6na.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما