کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحول در کمیته امداد با همکاری حوزه های علمیه تحقق پذیر است

خبرگزاری تسنیم , 29 شهريور 1398 ساعت 13:18

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد برای ایجاد تحول در مسائل مختلف نیاز به همکاری با حوزه‌های علمیه است، حوزه همیشه توانسته در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی خدمت‌های فراوانی کند و لازم است در این عرصه‌ها به این کمیته کمک کند.


به گزارش قم نیوز سید مرتضی بختیاری پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد اظهار داشت: کمیته امداد در سه عرصه اشتغال‌زایی برای نقش‌آفرینی بهتر و مؤثرتر در حال فعالیت است.

وی افزود: سهم استان قم در زمینه اشتغال هزار و 500 مورد است و با توانمندی‌های که در مسئولان این استان وجود دارد انتظار است این سهم به دو برابر افزایش پیدا کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: حدود 66 هزار دانشجو زیرپوشش این نهاد هستند که 30 درصد آن‌ها جزو طلاب هستند و این به‌خودی‌ خود یک سرمایه ارزشمند است که نشان می‌دهد آن‌ها مسیر پیشرفت را پی گرفته‌اند و باید تلاش کنیم آن‌ها بیش‌ از پیش سرباز نظام اسلامی باشند.

بختیاری ادامه داد: کمک‌های مردمی باید در کمیته امداد حرف اول را بزند، طرحی با عنوان مراکز نیکوکاری از سه سال قبل کلید خورده که با محوریت مساجد در حال اجرا است تا جذب و ارائه کمک از طریق مساجد و با مسئولیت ائمه جماعات صورت گیرد.

وی گفت: کمیته امداد برای ایجاد تحول در مسائل مختلف نیاز به همکاری با حوزه‌های علمیه است، حوزه همیشه توانسته در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی خدمت‌های فراوانی کند و لازم است در این عرصه‌ها به این کمیته کمک کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های این کمیته حضور مددکار زن برای مدد جویان زن است، تجربه نشان داده زنان می‌توانند در مسائل اجتماعی و فرهنگی مؤثر باشند و این کمیته هم به‌دنبال ایجاد ساز کار مهم برای حضور زنان مددجو در کمیته امداد برای زنان است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82173

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82173/تحول-کمیته-امداد-همکاری-حوزه-های-علمیه-تحقق-پذیر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir