شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 82179
منبع : خبرگزاری فارس

فعالیت 72 شرکت دانش بنیان در استان قم

قم نيوز : معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم گفت: استان 72 شرکت دانش بنیان دارد و رتبه استان قم در این زمینه در کشور 10 است.
فعالیت 72 شرکت دانش بنیان در استان قم
فعالیت 72 شرکت دانش بنیان در استان قم
به گزارش قم نیوز حمیدرضا فرج شوشتری با اشاره به راهکارهای توسعه نوآوری و فناوری اظهار کرد: از جمله این راهکارها در اولویت قرار دادن واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان برای خرید کالا و خدمات از سوی دستگاه‌های اجرایی و اجرای کامل تر قوانین حمایتی مربوط به شرکت‌های دانش بنیان و فناور و ترویج فرهنگ وقف در حوزه نوآوری، فناوری و کارآفرینی است.

وی ادامه داد: برقراری ارتباط موثر بین دانشگاه، صنعت و جامعه با بهره برداری صحیح از آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری موجب توسعه نوآوری و فناوری خواهد شد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم افزود: حمایت از مراکز علمی و پژوهشی به خصوص پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و ایجاد بستر حمایتی تحت وب با هدف تجمیع حمایت‌ها برای توسعه و فناوری و ورود جدی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به حوزه نوآوری و فناوری از جمله راهکارهای توسعه نوآوری و فناوری است.

شوشتری با اشاره به اهداف پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد اظهار کرد: اهداف این مراکز رشد اقتصادی، اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشجویی و جلوگیری از فرار مغزها است.

وی با اشاره به فعالیت یک پارک علم و فناوری و 6 مرکز رشد ادامه داد: خدمات عمومی و پشتبانی فنی، معافیت‌های قانونی، خدمات فنی و تخصصی، خدمات مالی و اعتباری، خدمات نمایشگاهی و مشاوره و آموزش از جمله اهم خدمت ارائه شده در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد است.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم افزود: در کشور 44 پارک علم و فناوری و 200  مرکز رشد وجود دارد، همچنین چهار هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور مجوز گرفتند و استان قم 72 شرکت دانش بنیان دارد و رتبه استان در این زمینه در کشور 10 است.

شوشتری پور با اشاره به اقدامات برای توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان در استان قم اظهار کرد: از جمله این اقدامات شناسایی و انتخاب شرکت‌های مستعد اخذ مجوز دانش بنیان از میان بیش از دو هزار واحد تولیدی است و 7 نشست توجیهی در این راستا از سال 1393 تا سال 1398 برگزار شد.

وی ادامه داد: شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فنی و تخصصی در پارک علم و فناوری استان به منظور ارائه مشاوره و راهنمایی به شرکت‌های مستعد دانش بنیان مستقر شدند.

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان قم افزود: طرح همیار دانش بنیان در استان قم با همکاری بخش خصوصی و دولتی مرتبط با هدف ترویج فرهنگ نوآوری، فناوری و کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان در حال اجرا است، 200 شرکت فناور در پارک علم و فناوری و مراکز دانش بنیان استان مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: زیست بوم نوآوری از مولفه‌های مختلفی همچون صنعت، دولت ، دانشگاه، سازمان‌های غیردولتی و نهادهای سرمایه گذاری و تامین مالی تشکیل شده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgyq97.ak9xu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما