کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قم در هفته‌ای که گذشت؛

ازپرداخت ۵ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی تا شناسایی ۲۵۰ واحد صنعتی راکد درقم

خبرگزاری ايرنا , 30 شهريور 1398 ساعت 10:00

شروع سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، افزایش ۱۲ هزار تَن به جمعیت دانش‌آموزی قم، وضعیت نگران کننده اتوبوسرانی ، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ؛ شناسایی 250 واحد صنعتی راکد و آغاز به کار مدرسه تابستانی حقوق پارلمانی از اخبار هفته گذشته قم بود.


به گزارش قم نیوز استفاده از نخبگان در کارگروه‌های استانی، توجه به جذب اعتبارات ملی، تشکیل شورای تخصصی امر به‌ معروف در بخش گردشگری، برگزاری دومین همایش پیام آوران عاشورا در قم، تاکید بر رفع مشکلات دامشهر، روند سرمایه گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص)،  توقف تکمیل آرامستان دارالسلام، تصویب ساخت مجتمع فرهنگی هنری قم، اولویت بندی طرح های عمرانی،  نیاز قم ۵۲ هزار واحد خونی، عمر بیشتر زنان، برپایی نمایشگاه پاییزه ویژه ایام بازگشایی مدارس، اجرای طرح‌های توسعه محلی، حضور موکب‌داران عراقی اربعین در قم، برگزاری کارگاه «طرح یاریگران زندگی»، اجرای طرح تُن بر کیلومتر حمل‌ونقل جاده‌ای، برگزاری دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب در عرصه اربعین، پیگیری جذب سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.


سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه آغاز شد

آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه کشور، با حضور آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، علما، فضلا و طلاب حوزه علمیه در مدرسه فیضیه برگزار شد.

این مرجع تقلید، دوری علما از زندگی اشرافی را مورد تاکید قرار داد و گفت: علما باید در کنار مردم و فقرا باشند و عالمانی که گرایش به دنیا دارند، طبق روایت، شیرینی مناجات با خدا را نخواهند چشید.


از ظرفیت دانشگاه‌ها برای توسعه قم استفاده شود

استاندار قم با تاکید بر ضرورت تقویت ارتباط دولت با دانشگاه‌های استان گفت: استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای توسعه قم باید با جدیت پیگیری شود.

بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قم اظهار کرد: اعتقاد عمیقی به استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای تصمیم‌سازی داریم.


حفر چاه‌های غیرمجاز باعث خشکی قنات‌های قم شد

مدیر آب‌وخاک سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: حفرچاه‌های غیرمجاز در مناطق مختلف استان از جمله بخش مرکزی موجب خشک شدن شمار زیادی از قنات‌ها شد.

اسدالله مرتضوی در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد:‌ در استان قم حدود ۲ هزار رشته قنات وجود دارد که بیش از نیمی از آن متروکه شده و این موضوع در بخش مرکزی که دارای آب‌وهوای گرم و خشک است،‌ بیشتر خودنمایی می‌کند.


زنان بیشتر از مردان قمی عمر می‌کنند

مدیرکل ثبت احوال قم گفت: میانگین طول عمر و امید به زندگی زنان در روستاها و شهرهای این استان چهارسال بیشتر از مردان است.

خلیل مرادی در گفت وگو با ایرنا افزود: در سال گذشته میانگین سن زنان و مردان در فوت های ثبت شده نقاط شهری به ترتیب ۶۹ و ۶۵ سال و در نقاط روستایی به ترتیب ۷۲ و ۶۸ سال بوده است.


نخستین مدرسه تابستانی حقوق پارلمانی در قم برگزار شد

نخستین مدرسه تابستانی حقوق پارلمانی با حضور ۱۰۰ تن از پژوهشگران، مدرسان دانشگاه و دانشجویان مقاطع مختلف رشته های حقوق در قم برگزار شد.

این مدرسه هفته گذشته به صورت کارگاهی به مدت ۲ روز و به همت مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و پردیس فارابی دانشگاه تهران ترتیب یافت.


برگزاری شورای اداری استان قم 

جلسه شورای اداری استان قم هفته گذشته درتالار معصومیه فرمانداری برگزار شد.  

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: «لبیک یا حسین(ع)» در عصر کنونی تلاش برای اقامه نماز، امر به ‌معروف و نهی از منکر، حفظ نظام اسلامی، ارتقای امنیت و آسایش کشور و محرومیت‌زدایی است.

بهرام سرمست استاندار قم نیز، با اشاره به جایگاه ویژه قم در نظام اسلامی و لزوم رعایت کامل ارزش‌های دینی در آن‌ گفت: ارزیابی دقیق از وضعیت عفاف و حجاب در ادارات استان انجام می‌شود.

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم گفت:‌ همه دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب اعتبارات ملی به‌ منظور تامین هزینه اجرای طرح‌های خود، تلاش لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم نیز گفت: با اطلاع بیان می‌کنم که شرایط اقتصادی کشور رو به بهبودی است و آینده بهتری در حوزه مسائل اقتصادی پیش رو داریم.


توجه به جذب اعتبارات ملی توسط دستگاه های قم کمرنگ شده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه قم گفت: متاسفانه توجه به جذب اعتبارات متمرکز ملی در سال جاری توسط دستگاه های استان کمرنگ شده است که با توجه به نقش موثر این اعتبارات در فرآیند توسعه قم، باید اهتمام جدی تری در این زمینه ایجاد شود.

محمود نوربخش در شورای اداری استان قم افزود: عملکرد دستگاه های استان در زمینه شناسایی فرصت های برجسته و پیگیری برای جذب بودجه از ردیف اعتبارات متمرکز ملی تاکنون قابل توجه نیست که امیدواریم تا پایان سال از این فرصت ها به نحو شایسته استفاده شود.


شورای تخصصی امر به‌ معروف در بخش گردشگری قم ایجاد شد

جانشین ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر قم گفت: به‌ منظور آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با ارزش‌های دینی و حفظ حرمت حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت(ع) شورای تخصصی امر به ‌معروف و نهی از منکر در بخش گردشگری استان ایجاد شده است.

سید محمدتقی حسینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: گردشگری یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی قم است که توسعه روزافزون آن در کنار منافع بسیار،‌ آسیب‌هایی از جمله در مباحث فرهنگی و اجتماعی در پی دارد،‌ در همین راستا شورای تخصصی امر به ‌معروف و نهی از منکر در این بخش ایجاد شده است تا با ارائه راهکارهای کارشناسی از ارزش‌های دینی و فرهنگی این شهر مقدس تا حد امکان مراقبت کند.


نیاز قم ۵۲ هزار واحد خونی درسال است

مدیرعامل سازمان انتقال خون قم گفت: مراکز درمانی قم سالانه نیاز به ۵۲ هزار واحد خونی و فراورده های آن دارد که تمام این نیاز در استان تامین می‌شود.

مرتضی نوریان درگفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه در هر ۱۰ دقیقه یک واحد خون در مراکز درمانی توزیع می‌شود، افزود: از هر واحد خون اهدایی فراورده‌های گوناگونی تهیه و تولید و این فراورده ها در مرکزهای درمانی و بالینی بر مبنای نیاز بیماران توزیع می‌شود.


نمایشگاه پاییزه ویژه ایام بازگشایی مدارس در قم دایر شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: نمایشگاه پاییزه ویژه ایام بازگشایی مدارس از ۲۵ شهریورماه جاری در محل نمایشگاه های دایمی قم در انتهای بلوار امام موسی صدر (خاکفرج) آغاز به کار کرده و تا پایان این ماه دایر است.

امیرحسین پروان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نمایشگاه پاییزه طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت صمت در آستانه فرا رسیدن سال تحصیلی ترتیب یافته است و شهروندان می‌توانند برای خرید مایحتاج خود با قیمت مناسب به این نمایشگاه مراجعه کنند.


روند سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) شتاب بگیرد

فرماندار قم گفت: شهرداری نسبت به سرمایه‌گذاری و رونق در بلوار پیامبر اعظم(ص) این شهر اهتمام بیشتری داشته باشد، چراکه رونق این بلوار در بهبود وضعیت توسعه‌یافتگی شهر قم اثربخش است.

مرتضی حیدری در یکصد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم افزود: سرمایه‌گذاری در این بلوار باید بر مبنای قوانین و شیوه‌نامه‌های مصوب اجرایی شود.


وضعیت ناوگان اتوبوسرانی قم نگران‌کننده است

شهردار قم با اشاره به اخذ مجوز متمم بودجه سال ۹۸ سازمان اتوبوسرانی شهرداری تاکید کرد: وضعیت ناوگان اتوبوسرانی قم نگران‌کننده است.

سید مرتضی سقاییان نژاد در یکصد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم افزود: نیاز به نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی قم ضروری است.


طرح‌های توسعه محلی اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: طرح‌های توسعه محلی به ‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی با مشارکت فعال شهروندان در شهر قم اجرا می‌شود.

رضا ملک‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: با اجرای طرح‌های توسعه محلی به دنبال فراهم کردن بسترهای مورد نیاز برای افزایش حضور شهروندان در حل مشکلات اجتماعی و مقابله با ناهنجاری‌ها هستیم.


۲۵۰ واحد صنعتی راکد در قم شناسایی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۲۵۰ واحد صنعتی راکد دارای ماشین‌آلات در این استان شناسایی و در گام اول ۱۵۰ واحد عارضه‌یابی و برنامه‌ریزی برای احیای ۳۰ واحد تعطیل به چرخه تولید تا پایان سال انجام ‌شده است.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه ماشین‌آلات و تجهیزات برخی از این واحدهای راکد قابل‌ استفاده است، افزود: احیای واحدهای صنعتی راکد به‌ صورت جدی امسال دنبال می‌شود که با تلاش‌های انجام ‌شده در چهار ماه نخست امسال  ۱۱ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشت.


مشکلات دامداران منطقه دامشهر برطرف می‌شود

استاندار قم با اشاره به برخی مشکلات منطقه دامشهر گفت: مجموعه مدیریت استان برای حل مشکلات دامداران نهایت همدلی و تعامل را به کار خواهد گرفت.

بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات کشتارگاه جاهد افزود: منطقه دامشهر جایگاه ویژه ای از نظر اقتصادی و تولیدی دارد و باید مشکلات آن سامان داده شود.


حضور یک هزار و ۲۰۰ موکب‌دار عراقی در همایش تکریم خدام اربعین   

همایش تکریم خدام اربعین امام حسین(ع) با حضور یک هزار و ۲۰۰ موکب‌دار عراقی مستقر در ایام پیاده‌روی اربعین در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.    

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این همایش، با تاکید بر استمرار روابط میان عراق و ایران گفت: امروز دشمنان از این ارتباط خشمگین هستند و سخن ما به دشمنان این است که با غیظ و غضبتان بمیرید.


۱۲ هزار تن به جمعیت دانش‌آموزی قم افزوده‌ شده است

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: در سال تحصیلی جدید، تاکنون حدود ۱۲ هزار تن به جمعیت دانش‌آموزی این استان افزوده‌ شده که در مقایسه با سال‌های گذشته رقمی بی‌سابقه است.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جمع خبرنگاران افزود: جمعیت دانش‌آموزی این استان در سال گذشته ۲۵۵ هزار تن بوده که امسال به بیش از ۲۶۷ نفر افزایش‌یافته است.


برگزاری دومین همایش پیام آوران عاشورا   

دومین همایش پیام آوران عاشورا در مجتمع فرهنگی امام خمینی برگزار شد.

مریم مجتهدزاده رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس کشور در این همایش، با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در پوپایی و رشد و بالندگی زن در جامعه گفت: انقلاب اسلامی یک نمونه و مدل جدید از زن را به جهان عرضه کرد.


کارگروه‌های استانی با حضور نمایندگان نخبگان و سمن‌ها برگزار شود

استاندار قم گفت: در جلسات کارگروه‌ها و گروه‌های کاری ذیل آنها باید حتما نمایندگانی از نخبگان و صاحب‌نظران و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد استان که یکی از صاحب‌نظران هم حتما خانم باشد، حضورداشته باشند.

بهرام سرمست در جلسه «کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست» افزود: ادغام کارگروه‌های استانی از ۱۲ عدد به چهار عدد دارای مزایای مثبت و موثری است، اما به نظر کمی فشرده به نظر می‌رسد.


برگزاری کارگاه «طرح یاریگران زندگی»

کارگاه علمی – آموزشی یک ‌روزه، از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم با عنوان «طرح یاریگران زندگی» در سالن امام علی(ع) کهک برگزار شد. 

حمید صرامی مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در این کارگاه گفت: از جمله اقدام‌ها در زمینه پیشگیری اعتیاد در شروع سال تحصیلی جدید، اجرای طرح «یاریگران زندگی» در سطح مدارس است که حدود ۲۰ درصد مدرسه‌ها زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.


تکمیل آرامستان دارالسلام بدون دلایل قانونی متوقف‌ شده است

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: تکمیل آرامستان دارالسلام این شهر با صرف ۵۰ میلیارد ریال هزینه، بیش از چهار سال است که بدون دلایل قانونی و حقوقی متوقف ‌شده است.

عبدالله جلالی در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌ زیست افزود: این هزینه میلیاردی متعلق به مردم قم بوده، اما مشخص نیست که چرا این طرح که تمامی فرایندهای کارشناسی آن طی شده اکنون متوقف ‌شده است.


مرحله دوم طرح تُن بر کیلومتر حمل‌ونقل جاده‌ای در قم اجرایی شد

رئیس اداره حمل کالا اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: دومین مرحله از اجرای طرح تُن بر کیلومتر (تعیین کرایه حمل بار بر اساس تُناژ و مسافت) در این استان اجرایی شد.

حسین فتح‌آبادی افزود: این مرحله در راستای اعاده حقوق رانندگان، کامیون داران و خودمالکان ناوگان جاده‌ای و همچنین افزایش رقابت برای تسریع در عملیات حمل‌ونقلی به هنگامه پیک‌بار اجرایی شده است.


اجرای طرح های عمرانی اولویت بندی شود

استاندار قم با اشاره به ضرورت اولویت بندی طرح های عمرانی این استان گفت: اولویت بندی در اجرای طرح های عمرانی باید دردستور کار دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.

بهرام سرمست درجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه افزود: دستگاه های اجرایی در اجرای طرح های عمرانی به سراغ طرح هایی بروند که قابلیت بهره برداری دارند.


ساخت مجتمع فرهنگی هنری قم از محل اعتبارات استانی تصویب شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان، ساخت مجتمع فرهنگی و هنری قم از محل اعتبارات استانی تصویب و در گام نخست ۱۲ میلیارد ریال برای ساخت این مجتمع فرهنگی در سال جاری اختصاص یافت.

سید موسی حسینی کاشانی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم افزود: پنج هزار متر مربع زمین برای احداث کتابخانه مرکزی و مجتمع فرهنگی هنری در خیابان امام خمینی شهر قم اختصاص یافت.


پنج میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: امسال پنج میلیارد تومان تسهیلات در رابطه با رونق مشاغل خانگی به متقاضیان در این استان پرداخت خواهد شد.

مصطفی کاویانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم افزود: تسهیلات مشاغل خانگی قم از ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶ به پنج میلیارد تومان در سال جاری کاهش ‌یافته است.


۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیاز است

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: برای بهسازی و احداث ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) ۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی نیاز است که باید از محل اعتبارات طرح های ملی تامین شود.

حسن صبوری درجلسه شورای برنامه ریزی و توسعه افزود: امسال از محل اعتبارات طرح های با نام ملی فقط یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و توسعه این طرح اختصاص یافته است.


نمایش توانمندی‌های پهپادی در نمایشگاه هفته دفاع مقدس قم

رئیس بزرگداشت هفته دفاع مقدس قم گفت: توانمندی‌های پهپادی نیروهای مسلح در نمایشگاه یاد یاران این استان به مناسبت هفته دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

سرهنگ پاسدار احمد بیطرفان در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد:‌ امروز نیروهای مسلح کشور به فناوری‌های پیشرفته‌ای درزمینه پهپادهای نظامی دست ‌یافته‌اند که نمایش این دستاوردها در نمایشگاه یاد یاران قم موجب غرور ملی در میان مردم خواهد شد.


جذب سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با جدیت پیگیری شود   

استاندار قم ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را مورد توجه قرار داد و خواستار پیگیری جدی تر برای جذب سرمایه گذاری در این منطقه شد.

بهرام سرمست در جلسه هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: سطح انتظارها از عملکرد این منطقه بالاست.   

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 82183

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82183/ازپرداخت-۵-میلیارد-تومان-تسهیلات-مشاغل-خانگی-شناسایی-۲۵۰-واحد-صنعتی-راکد-درقم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir