کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاریخ سازی کشتی گیر قمی در هفته پر مدال کاراته

خبرگزاری ايرنا , 30 شهريور 1398 ساعت 11:00

در هفته ای که ورزش قم پس از ۳۰ سال با درخشش کشتی گیر جوان این استان موفق به کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو شد، ورزشکاران این استان ۳۶ مدال از مسابقات کاراته قهرمانی کشور کسب کردند و در مجمع سالیانه کونگ فو آخرین وضعیت هنرهای رزمی قم مورد ارزیابی قرار گرفت.


به گزارش قم نیوز تاریخی سازی کشتی گیر قم با کسب سهمیه المپیک، برگزاری مجمع سالیانه هیات کونگ فو و هنرهای رزمی قم، کسب ۳۶ مدال از مسابقات کاراته قهرمانی کشور، میزبانی از اردوی تیم ملی کبدی جوانان ایران، قهرمانی تیم اسطوره در لیگ استانی ووشو قم، پاراتکواندوکار قم بین برترین‌های دنیا ، پرافتخارترین ورزشکار معلول قم در راه پارالمپیک ۲۰۲۰ و کسب ۲ مدال دوچرخه‌سوار قم از المپیاد استعدادهای برتر ایران مهمترین سرخط اخبار ورزشی قم در هفته گذشته بود.

تاریخی سازی کشتی گیر قم با کسب سهمیه المپیک

علیرضا نجاتی فرنگی‌کار ملی‌پوش و آینده‌دار استان قم با درخشش در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۱۹ بزرگسالان جهان در شهر نورسلطان کشور قزاقستان، علاوه بر کسب مدال برنز این رقابت ها، ورزش قم را پس از ۳۰ سال صاحب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو کرد.

بهرام سرمست استاندار قم با صدور پیامی ضمن تبریک کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ ژاپن توسط علیرضا نجاتی کشتی‌گیر قمی در مسابقات قهرمانی جهان، این افتخار آفرینی را موجب مباهات مردم ورزش دوست استان قم و خانواده بزرگ کشتی دانستو

مجمع سالیانه هیات کونگ فو و هنرهای رزمی قم

از جمله دیگر رویدادهای مهم ورزشی قم در هفته گذشته برگزای مجمع سالیانه هیات کونگ فو و هنرهای رزمی قم با حضور رئیس فدراسیون و همچنین مدیرکل رزش و جوانان بود.

رضا حیدری رئیس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی نیز در این مجمع با تاکید بر اینکه نگاه این فدراسیون کسب سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است گفت: امروز ورزش در جهان به یک صنعت و شاخه ای از دیپلماسی عمومی کشورها تبدیل شده است که باید از این فرصت برای معرفی ظرفیت های کشور به دنیا استفاده شود.

رسول منعم، مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز در این مجمع با اشاره به تشکیل کمیته حمایت از مستعدان کسب سهمیه المپیک گفت: در ۶رشته ورزشی، ۱۳ ورزشکار مستعد کسب سهمیه المپیک شناسایی شدند که درحد توان از آنان حمایت می‌شود.

یک هزار و ۲۱۶ ورزشکار بیمه شده ذیل این هیات مشغول فعالیت هستند که ۴۶۲ تن از این تعداد بانوان هستند.

ورزشکاران قم ۳۶ مدال از مسابقات کاراته قهرمانی کشور کسب کردند

بیست و نهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی کشور سبک شیتوریو شیتوکای هفته گذشته در رده‌های سنی خردسالان، ‌نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگ‌سالان به میزبانی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد و تیم اعزامی قم با کسب ۳۶ مدال رنگارنگ در جایگاه سوم رده‌بندی تیمی این رقابت‌ها قرار گرفت.

۷۵۰ کاراته کا از ۲۰ استان کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند که تیم ۳۰ نفره استان قم به مربیگری محمد و علی سلطانی با کسب ۱۴ طلا، ۹ نقره و ۱۳ برنز  پس از تیم‌های بوشهر و لرستان در جایگاه سوم رده‌بندی قرار گرفت.

قم میزبانی اردوی تیم ملی کبدی جوانان ایران

یازدهمین اردوی تیم ملی کبدی جوانان کشور هفته گذشته با حضور ۲۰ بازیکن و کادر فنی در قم آغاز و تا چهارم مهرماه به منظور آمادگی تیم ملی برای حضور قدرتمند در رقابت های قهرمانی جهان، ادامه دارد.

نخستین دوره رقابت‌های کبدی جوانان جهان طی روزهای ١٨ تا ٢٥ آبان ماه امسال به میزبانی جزیره کیش برگزار می‌شود به همین دلیل تیم ملی کبدی جوانان کشور برای حضور قدرتمند در این رقابت‌ها، ‌۲ اردوی آمادگی دیگر در رامسر و کیش برگزار می‌کند.

زمین تمرین خانه کبدی این استان را یکی از استانداردترین زمین‌های کشور است که موجب شده تا قم ظرفیت مناسب برای جذب میزبانی از رویدادهای ملی در این رشته ورزشی را داشته باشد.

اسطوره قهرمان ووشو قم شد

پیکارهای فصل ۱۳۹۸ لیگ ووشو بانوان با معرفی تیم‌های اول تا سوم هر دو بخش تالو و ساندا و تجلیل از برترین‌ها به کار خود پایان داد.

مسابقات لیگ ووشو بانوان باشگاه‌های این استان با حضور ۲۳ تیم در چهار رده سنی و در ۲ بخش تالو و ساندا برگزار شد که در مجموع تمام رده‌های سنی، ووشوکاران باشگاه اسطوره بالاتر از دیگر رقبای خود در جایگاه نخست ایستاده و جشن قهرمانی گرفتند، ضمن اینکه تیم‌های فریاد و پرسپولیس دوم و سوم شدند.

در بخش تالو نیز که در آن مجموعا ۱۱ تیم حضور داشتند و سرانجام ووشوکاران باشگاه ولیعصر روی سکوی نخست ایستادند و تیم‌های شهید قربانی و پویا ورزان رده‌های بعدی را به خود اختصاص دادند.

پاراتکواندوکار قم بین برترین‌های دنیا

محمدرضا شعبانی ملی‌پوش پرافتخار پاراتکواندو قم در جدیدترین رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو بین برترین‌های این رشته جای گرفت. چهره شاخص پاراتکواندو استان بعد از درخشش در پیکارهای ۲۰۱۹ قهرمانی آسیا و کسب مدال طلای این پیکارها، جایگاه خود را در جدیدترین رنکینگ پاراتکواندو جهان ارتقاء داد و در کنار چهار هوگوپوش ایران که در صدر رده‌بندی برترین‌های دنیا قرار دارند، در وزن خود مکان پنجم را در اختیار گرفته است.

تیرماه امسال که پیکارهای پاراتکواندو ۲۰۱۹ قهرمانی آسیا در شهر امان پایتخت اردن به انجام رسید، محمدرضا شعبانی در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم با حریفان خود به رقابت پرداخت و فینال را برابر حریف اهل قزاقستان برگزار کرد که با برتری قاطع ۱۲ بر یک مقابل وی مقتدرانه قهرمان قاره کهن شد تا بدین‌ ترتیب نخستین طلایی تاریخ پاراتکواندو قم در مسابقات قهرمانی آسیا لقب بگیرد و یکی از بخت‌های اصلی ورزش قم برای گرفتن سهمیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو باشد.

پرافتخارترین ورزشکار معلول قم در راه پارالمپیک ۲۰۲۰

حسین گلستانی پرافتخارترین ورزشکار معلول استان قم از سوی کادر فنی تیم ملی والیبال نشسته بزرگسالان ایران برای آمادگی حضور در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ به اردو دعوت شد.

این ورزشکار که ۲ دوره در بازی‌های پارالمپیک حضور داشته، اکنون آماده سومین تجربه حضور در این رویداد بزرگ ورزش جهان می‌شود. گلستانی در پنجمین مرحله اردوی تیم ملی والیبال نشسته کشور به همراه ۱۴ ورزشکار دیگر به اردوی تیم ملی در آذربایجان‌غربی دعوت شد.

۲ مدال دوچرخه‌سوار قم از المپیاد استعدادهای برتر ایران

رکاب‌زن تیم هیأت‌ دوچرخه‌سواری استان قم با درخشش در رشته کوهستان موفق به کسب ۲ مدال از مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران شد.

مسابقات رشته دوچرخه‌سواری دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در بخش پسران به میزبانی هیأت‌ آذربایجان شرقی به انجام رسید و ۱۳۰ رکاب‌زن به نمایندگی از ۳۱ استان در این مسابقات با یکدیگر پیکار کردند و یکی از رکاب‌زنان قم در این رقابت‌ها موفق به کسب ۲ مدال طلا و نقره شد.

در این مسابقات را زیر نظر داشت، اصفهان در جایگاه نخست قرار گرفت و تیم‌های آذربایجان‌شرقی و کرمان دوم و سوم شدند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 82185

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82185/تاریخ-سازی-کشتی-گیر-قمی-هفته-پر-مدال-کاراته

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir