کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طی امسال انجام می‌شود؛

شرکت ۱۰ هزار نفر در برنامه‌های سوادآموزی استان قم

خبرگزاری مهر , 30 شهريور 1398 ساعت 17:39

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از شرکت ۱۰ هزار نفر در برنامه سوادآموزی در این استان طی امسال خبر داد و گفت: قم ۲۷ هزار بیسواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال دارد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا اظهار داشت: با اقدامات انجام گرفته در حوزه سوادآموزی، تعداد بی‌سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان قم که در سال ۹۵ در سرشماری نفوس و مسکن ۳۳ هزار نفر اعلام شده بود تا امسال ۶ هزار نفر کاهش یافته و به ۲۷ هزار نفر رسیده است.

وی گفت: معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش قم برای چهارمین سال متوالی در ارزیابی عملکرد فعالیت‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های سوادآموزی رتبه نخست را در میان استان‌های دیگر کسب کرده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: طی ارزیابی انجام گرفته در سال ۱۳۹۷ از عملکرد شوراهای پشتیبانی سوادآموزی استان که به ریاست استانداران انجام شد، استان قم جزو سه استان برتر انتخاب شد.

وی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته طی امسال ۱۰ هزار نفر در برنامه‌ها و طرح‌های سوادآموزی استان شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام قاسمی‌نیا اظهار داشت:‌ انتظار داریم برای اینکه استانی عاری از بیسوادی داشته باشیم تمام افراد با سواد استان در امر سوادآموزی ورود پیدا کنند و تمام مسئولان آموزش‌های لازم را در رتبه نخست برنامه‌ریزی‌های خود داشته باشند.

وی گفت: یکی از اقداماتی که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند سوادآموزی را به نتیجه مطلوب برسانند این است که مخاطبین بی سواد و کم سواد خود را به یادگیری سواد و شرکت در کلاس‌های سوادآموزی در دوره‌های پایان سوم ابتدایی و پایان ششم ابتدایی تشویق کنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: طرح آموزش عملی «نماز، کلید بهشت» در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و تقویت دانش‌های معارفی و احکام اسلامی برای سوادآموزان و تقویت و تحکیم مفاهیم و احکام نماز و قرائت صحیح آن برای تمام سوادآموزان در نهضت سواد آموزی آغاز شده است.

وی گفت: از مهمترین طرح‌های در حال اجرا در راستای اهداف دولت الکترونیک و شهروند هوشمند دوره آموزشی کار با رایانه است که ۱۱۵ نفر از سوادآموزان دوره انتقال در این دوره شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 82194

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82194/شرکت-۱۰-هزار-نفر-برنامه-های-سوادآموزی-استان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir