سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 82248
منبع : خبرگزاری فارس

کوتاه تر شدن مسیر بررسی و تایید نقشه‌های ساختمانی در قم

قم نيوز : معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: فرآیندی را ایجاد کردیم که بررسی و تایید نقشه‌های ساختمانی دو گروه ساختمانی الف و ب توسط خود سازمان نظام مهندسی در قم صورت بگیرد تا کمتر نیاز به رفت و آمد مردم در شهرداری باشد.
کوتاه تر شدن مسیر بررسی و تایید نقشه‌های ساختمانی در قم
کوتاه تر شدن مسیر بررسی و تایید نقشه‌های ساختمانی در قم
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با اشاره به روند هوشمندسازی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم، اظهار کرد: مسیر زیادی برای هوشمندسازی در این معاونت باقی مانده، ولی گام‌های خوبی در دو سال اخیر برداشته شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: تفاهم نامه ای را با سازمان نظام مهندسی و سازمان ثبت اسناد در قم بستیم تا نقشه‌های تفکیکی طبقات را که نقشه بردار سازمان نظام مهندسی طراحی می‌کند، ملاک عمل شهرداری و ثبت اسناد برای صدور سند شش دانگ باشد.

جانقربان افزود: روال تاکنون این بود که نقشه‌های ساختمانی توسط سازمان نظام مهندسی تهیه و این نقشه‌ها برای بررسی به معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم ارسال می‌شدند، پس از بررسی، این نقشه‌ها به سازمان نظام مهندسی برمی‌گشت تا به شهرداری‌های مناطق شهر قم ارسال شود، این روال را تغییر دادیم.

وی ساختمان‌ها در شهر قم را به لحاظ طبقات قابل تقسیم به چهار گروه دانست و تصریح کرد: فرآیندی ایجاد کردیم که بررسی و تایید نقشه‌های ساختمانی دو گروه ساختمانی الف و ب توسط خود سازمان نظام مهندسی در قم صورت بگیرد و این نقشه‌ها به صورت مستقیم به شهرداری مناطق ارسال شود تا کمتر نیاز به رفت و آمد مردم در شهرداری باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: ساختمان‌های گروه‌های ساختمانی گروه‌های ج و دال چون طبقاتی بیش از ۶ طبقه دارند، سقف کنترل نقشه‌های ساختمانی آن‌ها بیشتر است و هنوز هم نقشه‌های این ساختمان‌ها در معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قم کنترل می‌شود، البته در ادامه کنترل نقشه‌های ساختمان‌های گروه‌های ج و دال را به مناطق واگذار خواهیم کرد.

جانقربان افزود: تفاهم نامه ای با سازمان نظام مهندسی در قم بستیم که دیگر نقشه‌ها به صورت فیزیکی تهیه نشوند و تهیه نقشه‌های ساختمان شهر به صورت سی دی باشد، تهیه نقشه‌ها به صورت فیزیکی موجب می‌شود که نیاز به کاغذ باشد و این کار هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و روند بررسی و تصویب نقشه‌ها را طولانی می‌کند.

وی با اشاره به مزایای تهیه نقشه‌ها به صورت الکترونیکی، اظهار کرد: مهندسان طراح نقشه می‌توانند که نقشه طراحی شده را به صورت الکترونیکی به اداره کنترل نقشه شهرداری‌های مناطق ارسال کنند و این نقشه‌ها پس از تایید دوباره به باکس مهندس طراح برمی‌گردد تا پس از کامل شدن به سازمان نظام مهندسی برود و مهر بخورد و برای شهرداری‌های مناطق برای صدور پروانه ارسال شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد: با الکترونیکی شدن نقشه‌های ساختمانی، رفت و آمد مهندسان طراح نقشه به شهرداری‌های مناطق حذف و نقشه‌ها به صورت الکترونیکی بین سازمان نظام مهندسی و مهندس طراح و اداره کنترل نقشه شهرداری جابه جا می‌شود و این روند را تا پایان سال عملی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdjx0j.yt0xo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما