سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 82257
منبع : خبرگزاری ايرنا
کارشناس هواشناسی قم:

قم آخر هفته گرم‌تری خواهد داشت

قم نيوز : رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی قم گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، پیش‌بینی می‌شود این استان آخر هفته گرم‌تری نسبت به اوایل و اواسط هفته جاری داشته باشد.
قم آخر هفته گرم‌تری خواهد داشت
قم آخر هفته گرم‌تری خواهد داشت
به گزارش قم نیوز محمدرضا قاضی افزود: درحال حاضر آسمان قم صاف و در برخی ساعات با وزش باد ملایم همراه است و سرعت باد بین ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر بر ساعت و از سمت غرب می‌باشد.

وی اضافه کرد: هوای فردا نیز  تغییر خاصی نخواهد داشت و حداکثر و حداقل دمای امروز و فردا ۳۸ و برای امشب و فردا شب نیز ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر بخش دستجرد از نقاط خنک استان به شمار می‌رود و حداکثر دمای آن در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ درجه سانتیگراد بوده است و گرم ترین منطقه نیز قم می‌باشد.

قاضی بیان کرد: در روز پنجشنبه آسمان قم صاف و در برخی نقاط با وزش باد ملایم با سرعت ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر بر ساعت همراه است و دمای هوا رو به افزایش خواهد بود.

وی اضافه کرد: حداکثر دمای پنجشنبه ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود دما در روز جمعه به ۴۰ درجه نیز برسد.

وی بیان کرد: احتمال دارد هفته آینده با فعال شدن سامانه بارشی در کشور، دمای هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مقداری تعدیل و خنک‌تر شود.

در استان قم ۱۳ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۱ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcd5x0j.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما