چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۴۰
کد مطلب : 82283
منبع : خبرگزاری فارس

صرف هزینه 150 میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس‌های جدید

قم نيوز : شهردار قم گفت: 150 میلیارد تومان برای خرید 110 دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل شهری قم هزینه شد.
صرف هزینه 150 میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس‌های جدید
صرف هزینه 150 میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس‌های جدید
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان نژاد عصر امروز در آیین ورود 110 اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری قم در بلوار پیامبر اعظم(ص) با اشاره به نیازهای شهروندان قمی اظهار کرد: یکی از نیازهای این شهروندان حمل و نقل پایدار است که با ورود 110 اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری به سمت ایجاد حمل و نقل پایدار در شهر قم حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: قرار است که 250 دستگاه اتوبوس از طریق خرید اتوبوس‌های جدید و نیز اروهال اتوبوس‌های مستهلک به ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهری قم افزوده شود و قراردادها در این زمینه بسته شده است، با ورود این اتوبوس‌ها بخشی از مشکلات موجود در ناوگان حمل و نقل شهری قم برطرف می‌شود.

شهردار قم افزود: 150 میلیارد تومان برای خرید 110 دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل شهری قم هزینه شد، در گذشته دولت 82.5 درصد پول خرید یک اتوبوس را می‌داد، اما اکنون به دلیل مشکلات مالی دولت، تمام هزینه خرید اتوبوس را شهرداری می‌دهد، البته طرحی است که در صورت اجرای آن و تصویب شورای اقتصاد، نیمی از هزینه خرید این اتوبوس‌ها بر عهده دولت قرار می‌گیرد.

سقائیان نژاد با اشاره به تغییرات در نحوه محاسبه عملکرد اتوبوس‌های شهری در قم اظهار کرد: براساس طرح پیمایش سنجی، آمار پیمایش هر اتوبوس در روز استخراج و این آمار به صورت وضعیت تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: تمام اتوبوس‌های جدید خریداری شده برای شهر قم مجهز به کارت خوان هستند تا از پرداخت پول نقد توسط مسافران به راننده جلوگیری شود.

شهردار قم افزود: شهریورماه قم کارت رونمایی شد که با این کارت امکان پرداخت کرایه اتوبوس وجود دارد، البته 400 هزار کارت قدیمی در دست شهروندان قمی است که این کارت‌ها اعتبار دارند و پس از پایان شارژ با قم کارت جایگزین می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود وضعیت بودجه کشور، 150 میلیارد تومان برای خریداری اتوبوس‌های جدید برای شهر قم هزینه شد که نشان از اهمیت حمل و نقل عمومی برای مدیریت شهری قم دارد و شهروندان نیز باید در نگهداری این اتوبوس‌ها کوشا باشند، اتوبوس‌های تمیز و مجهز در شان مردم قم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1iq4.2bqi48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما