چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 82294
منبع : خبرگزاری تسنیم

۱۵۰۰ نیروی شهرداری قم آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی شدند

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای شهرداری در مناطق هشت گانه قم آماده خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در سطح شهر هستند.
۱۵۰۰ نیروی شهرداری قم آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی شدند
۱۵۰۰ نیروی شهرداری قم آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی شدند
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن محراب حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، اظهار داشت: مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف شهرداری به منظور خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی درگیر هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم شهر مقدس قم را به عنوان یکی از مقاصد زوار داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: باید شهر را آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی کرد به همین دلیل همه هماهنگی‌ها در سطح شهر در حال انجام است.

وی ابراز کرد: بیش از هزار و 500 نفر از نیروهای شهرداری در مناطق هشت گانه قم آماده خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در سطح شهر هستند.

سامع با بیان اینکه پشتیبانی، ایمنی و ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی در حال انجام است، همچنین از نظر مباحث امنیتی با کمیته امنیتی استان هماهنگ هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم شهر مقدس قم ابراز کرد: زوار به‌ویژه زائران پاکستانی و افغانستانی از دو شهر مشهد و قم وارد ایران شده و سپس برای پیاده‌روی اربعین حسینی به کربلای معلی می‌روند، بدین منظور مقررشده سازمان شهرداری هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.

سامع اظهار داشت: 5 سالی است که کاروانی از شهرداری قم در مسیر نجف کربلا در عمود 1070 اعزام می‌شوند و خدماتی به مردم و زوار اربعین حسینی ارائه می‌کنند.

در ادامه مدیر کل صداوسیمای استان قم با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی با رسانه‌های فعال استان گفت: به منظور اطلاع‌رسانی بهتر بین زائرین پل هوایی رسانه‌ای بین سه استان قم، سیستان و بلوچستان و ایلام راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد لطفی نیاسر اظهار داشت: در حوزه فرهنگ‌سازی میزبانی ضعیف هستیم همین طور در رفتن به اربعین مردم را باید آماده کرد تا وجهه  و شأن حرم کریمه اهل بیت(س) رعایت شود.

وی ابراز کرد: موکب مرکزی ما عمود 1080 حرم مطهرکریمه اهل بیت(س) است با شبکه‌های بین المللی، استانی و ملی هماهنگی کرده‌ایم و برنامه‌ها را بسته‌ایم.


100 دستگاه اتوبوس برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین قم اختصاص یافت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافرین و زائران اربعین حسینی افزایش یابد، مقررشده تمام زائران به مهران اعزام شوند و در برگشت از مهران به همدان و ازآنجا به قم اعزام شوند.

ابوالفضل جمالی با اشاره به جلسات برگزارشده در خصوص مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: تمهیدات خوبی برای بازگشت زوار پیش‌بینی‌شده و مشکل خاصی در این رابطه نداریم.

وی ابراز کرد: کمیته مربوطه را از اول شهریور در استان قم تشکیل داده‌ایم و تمام سرویس‌ها را مشخص کرده‌ایم، همچنین در پایانه دو اکیپ برای بازدید از اتوبوس‌ها آماده کرده‌ایم.

جمالی با اشاره به اختصاص 100 اتوبوس برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: مسیرها مشخص و شماره اتوبوس‌ها در پیش سامانه ثبت می‌شود، این اتوبوس‌ها از همدان به قم کار حمل‌ونقل را انجام دهند و امسال مشکل خاصی در این زمینه نخواهیم داشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اشاره به کمک‌رسانی به زیرسازی‌های مرز مهران عنوان کرد: 8 دستگاه ماشین سنگین را به مرز مهران اعزام کرده‌ایم، همچنین اکنون بیش از یک ماه است که موکب قم در مهران در حال فعالیت است.


استقرار نیروهای امدادی در عمود 1080

در ادامه جلسه مدیرکل مدیریت بحران استان قم اظهار داشت: با توجه به اینکه استان قم معین مهران است، نیروهای امدادی در مرز مهران و عمود 1080 مستقر هستند.

محسن اوروجی با اشاره به مشکلات مصلی قدس قم در سال گذشته گفت: سال گذشته ترافیکی از افرادی که وارد قم شده و به پزشک مراجعه می‌کردند، داشتیم که این مشکل قابل حل است اما در ارتباط با دارو مشکل داشتیم، راه حل این است که دارو به صورت رایگان در میان افراد مراجعه‌کننده اختصاص یابد.

وی با تاکید بر اینکه بردن دارو به خارج از کشور بدون هماهنگی هلال احمر ممنوع است، ادامه داد: کارگروه امور امدادی آموزش‌های لازم در خصوص مسائل امداد، بهداشت فردی و اطفاء حریق به افراد متقاضی ارائه می‌دهند و در پایان به این اشخاص کارت امداد داده می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdceew8v.jh8woi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما