چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 82297
منبع : خبرگزاری فارس

سهم 20 درصدی قم از صادرات فرش کشور/ صادرات کمتر از یک میلیون دلار پیمان سپاری ارزی نمی‌خواهد

قم نيوز : رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: 20 درصد از صادرات فرش ایران مربوط به فرش قم است و حضور صادرکنندگان فرش قم در نمایشگاه‌های بین المللی اهمیت زیادی دارد، فرش دستباف اعتبار قم است.
سهم 20 درصدی قم از صادرات فرش کشور/ صادرات کمتر از یک میلیون دلار پیمان سپاری ارزی نمی‌خواهد
سهم 20 درصدی قم از صادرات فرش کشور/ صادرات کمتر از یک میلیون دلار پیمان سپاری ارزی نمی‌خواهد
به گزارش قم نیوز فرشته دست پاک پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه فرش استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به اهمیت ثبت جهانی فرش قم اظهار کرد: باید از فضایی که برای ثبت جهانی فرش قم فراهم شده است، استفاده کرد تا فرش قم از مشابه سازی مصون بماند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان فرش ماشینی که از نام قم برای فروش فرش خود به عنوان فرش دستباف استفاده کنند، مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: باید تولیدکنندگان فرش ماشینی موظف باشند که ماشینی بودن فرش خودشان را به خریداران اعلام کنند تا دیگر امکان جعل فرش قم نباشند.

دست پاک با اشاره به تعرفه واردات ابریشم اظهار کرد: تولیدکنندگان ابریشم در کشور درخواست داشتند که به بهانه رسیدن به خودکفایی تعرفه واردات ابریشم افزایش یابد، در حالی که ظرفیت برای تامین نیازهای ابریشم کشور در مناطق تولید ابریشم در ایران وجود ندارد.

وی ادامه داد: نوسازی صنایع تولید ابریشم در کشور در طول پنج سال آتی را پیگیری می‌کنیم تا کیفیت ابریشم تولیدی کشور به ابریشم وارداتی برسد و در این مدت مدام تعرفه واردات ابریشم کاهش یابد تا زمینه رقابت فراهم شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: اجازه نمی‌دهیم که وضعیت تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت فرش کشور به مخاطره بیفتد.

دست پاک با اشاره به تحریم فرش ایران اظهار کرد: از سال گذشته فرش کشورمان توسط رئیس جمهور آمریکا تحریم شد، اقدامات زیادی را برای حل مشکلات صادرکنندگان فرش قم در زمینه پیمان سپاری ارزی داشتیم؛ صادرات کمتر از یک میلیون دلار نیاز به پیمان سپاری ارزی ندارد و عمده صادرکنندگان فرش صادراتشان زیر این رقم است.

وی ادامه داد: پیگیر افزایش مدت پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان فرش به مدت یک سال هستیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه فرش دستباف اعتبار قم است افزود: 20 درصد از صادرات فرش ایران مربوط به فرش قم است و حضور صادرکنندگان فرش قم در نمایشگاه‌های بین المللی اهمیت زیادی دارد، باید به این صادرکنندگان یارانه داده شود.

دست پاک صنعت فرش را صنعت مادر دانست و تصریح کرد: فعالان این صنعت سال‌ها بدون کمک دولت به فعالیت در عرصه تولید و صادرات فرش پرداختند.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات اقتصادی، نمایشگاه فرش ایران با رونق بالایی برگزار شد و حضور تولیدکنندگان فرش قم در این نمایشگاه چشمگیر بود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: نمایشگاه دائمی فرش استان قم 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما به دلیل مشکلات اقتصادی، امکان تامین مالی تکمیل این پروژه را نداریم، البته پیگیری داریم که با کمک شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی پروژه تکمیل شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchqin6.23niwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما