جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 82337
منبع : خبرگزاری فارس

میانجی‌گری اروپا در مذاکره ایران و آمریکا، برای رأی‌آوری مجدد ترامپ است

قم نيوز : امام جمعه قم با اشاره به تلاش مذبوحانه دولت‌های اروپایی برای میانجی‌گری در مذاکره ایران وآمریکا گفت: همه این تلاش ها برای رای آوردن مجدد ترامپ در انتخابات این کشور است.
میانجی‌گری اروپا در مذاکره ایران و آمریکا، برای رأی‌آوری مجدد ترامپ است
میانجی‌گری اروپا در مذاکره ایران و آمریکا، برای رأی‌آوری مجدد ترامپ است
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار کرد: امروز هر کسی، در هر کجا و در هر لباس و موقعیت در برابر نظام و ولی فقیه بایستد و فتنه و فساد راه بیاندازد مصداق ائمه کفر است و نظام باید به حکم قرآن با چنین فردی برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بر داشتن معنویت و اخلاق تاکید فرموده‌اند افزود: در دوران دفاع مقدس یکی از برجسته‌ترین صفات رزمندگان معنویت بود و این عنصر نقش مهمی در پیروزی رزمندگان اسلام داشت و همه ما به داشتن و حفظ معنویت نیاز داریم.

امام جمعه قم بر یادکردن از رشادت‌های رزمندگان در دفاع مقدس و تبیین مکر و حیله دشمنان تاکید کرد و گفت: سرانجام با مقاومت ملت عزیز، خداوند نصرت و پیروزی را نصیب ما کرد و طناب دار را بر گردن صدام متجاوز انداخت و صلح و صفا و برادری بین دو ملت ایران و عراق ایجاد شد و همدلی هر روز افزایش می‌یابد.

وی گفت: امروز دشمنان اسلام بساط فتنه خود را به یمن کشیده‌اند و آیا با چنین دشمنانی می توان مذاکره کرد و کنار آمد؟

سعیدی یادآور شد: ملت در نهضت انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس آموخت که با به کارگیری نسل جوان و استقامت و امیدوار بودن به وعده‌های الهی می‌توان در همه عرصه ها به پیروزی رسید و هرکجا که جریانی دل به بیگانگان بستند و چشم انتظار کمک‌های آنها بودند جز خاری و ذلت چیزی عایدشان نشد.

وی با انتقاد از حذف نام شهدا از برخی معابر در شهرها، گفت: رهبری در پیام خودشان فرمودند که یاد و نام شهیدان مایه سربلندی ملت و نشانه راه ما به سمت پیروزی است. ایشان همچنین فرمودند که ما وظیفه داریم نام های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عنوان شهید و شهادت افتخاری برای کوی و برزن‌هاست و این موهبت باید در سراسر کشور ادامه یابد.

امام جمعه قم در ادامه به وضعیت شهر قم اشاره و تاکید کرد: شهر مقدس قم حرم اهل بیت و عش آل محمد(ص) است و حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه در این شهر واقع شده و قم مرکز انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی است؛ چنین شهری شایسته تابلوهای تبلیغاتی در ورودی‌ها و داخل شهر نیست و مسؤولان باید این وضع ناهنجار را منتناسب با شهر قم ساماندهی کنند.

وی افزود: وضع ظاهری پوشش عده‌ای از خانم‌ها و آقایان ساکن قم نیز شایسته حرم اهل بیت(ع) نیست؛ اگر دل به شفاعت حضرت معصومه بسته‌ایم، باید حریم و حرمت این بانوی بزرگوار را نگه داریم.

سعیدی با اشاره به دیدار سه تن از سران اروپا در نیویورک با رئیس جمهور ایران برای مهیا کردن زمینه مذاکره ایران و آمریکا تصریح کرد: رئیس جمهور ایران دست رد به سینه آنها زد و در نطق خود پاسخ لازم را داد؛ این کشورها در طول تاریخ به ایران به عنوان یک طعمه نگاه کردند و ایران در جنگ جهانی اول بیشترین آسیب را دید و نیمی از جمعیت کشور قربانی مطامع کشورهای استعمارگر شدند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: اسناد این قتل عام غریب به 10 میلیون نفر در ردیف اسناد طبقه بندی شده و سری قرار دارد و انگلستان هنوز از انتشار این اسناد امتناع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی کشورهای اورپایی از هیچ کمکی به صدام خودداری نکردند، افزود: آمریکا و سران مرتجع منطقه با حمایت از صدام آسیب‌های فراوانی وارد کردند و امروز این کشورهای اروپایی به دنبال میانجی‌گری بین ایران و آمریکا هستند و همه تلاش‌های مذبوحانه برای رای آوردن مجدد ترامپ در آمریکاست.

سعیدی با تاکید بر اینکه مسؤولان نظام دل به وعده‌های پوچ و شرط های اروپایی ها نبندند، خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ابتدای درس خارج فقه خود فرمودند که هیچ مذاکره و در هیچ سطحی بین ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد و ایشان هشدار دادند که همه باید بدانند و توجه کنند که هدف آمریکایی‌ها از مذاکره مجدد یک نیرنگ است.

وی افزود: ایشان در دیدار خبرگان رهبری نیز فرمودند به اروپایی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد، چرا که به تحریم‌های ظالمانه آمریکا پایبند مانده‌اند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccm1q4.2bqi18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما