شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82348
منبع : خبرگزاری ايرنا
قم در هفته‌ای که گذشت؛

از ۲۷ هزار کلاس اولی تا افزایش دمای قم در مهر

قم نيوز : اجرای رژه نیروهای مسلح در نخستین روز هفته دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه یاد یاران، نواخته شدن زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها و زنگ شکوه مهر، افزایش دمای قم در مهرماه، حضور ۲۷ هزار دانش آموز در کلاس اول ابتدایی و نیاز قم به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری؛ از اخبار هفته گذشته قم بود.
از ۲۷ هزار کلاس اولی تا افزایش دمای قم در مهر
از ۲۷ هزار کلاس اولی تا افزایش دمای قم در مهر
به گزارش قم نیوز دیدار وزیر آموزش و پرورش با مراجع تقلید و علما، برگزاری گردهمایی خادمان افتخاری امام حسین(ع)، دیدار جمعی از اهالی رسانه قم با خانواده شهید جوادی، مرمت خانه تاریخی شاکری، فراخوان همایش فقه هنر، کتاب سال بانوان و سوگواره سفر تا صفر، فعالیت ۳۰۸ سازمان‌ مردم‌نهاد، نصب ۹۵ دوربین نظارت تصویری در معابر، لزوم تقویت اورژانس اجتماعی، سنجش سلامت ۲۲ هزار و ۲۰۰ نوآموز، ساخت مرحله اول ساخت تله فیلم یاسین و ۱۳۰ زن شهید در قم؛ از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است. 


فعالیت ۳۰۸ سازمان‌ مردم‌نهاد  

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: حدود ۳۰۸ سازمان مردم‌نهاد (سمن) در این استان تاسیس و ثبت ‌شده است که ماهیت اجتماعی و غیرانتفاعی دارند.

رضا ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۱۶۰ مجوز از استانداری، ۶۳ مجوز از بهزیستی، ۴۴ مجوز از اداره کل وزش و جوانان و ۴۱ مجوز نیز از فرماندهی نیروی انتظامی صادرشده است.


نیاز قم به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، با اشاره به نیاز جدی این شهر به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری گفت: هم اکنون ۳۵۰ دستگاه اتوبوس در چرخه حمل و نقل عمومی شهر فعال است، ولی متاسفانه برخی از آنها فرسوده و استانداردهای لازم را ندارد، از این رو به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیاز داریم.

عباس ذاکریان درگفت وگو با ایرنا افزود: ۲ سال پیش ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری و طبق قرارداد قرار شد، ۱۲۷ دستگاه دیگر اضافه شود که تنها ۵۶ مورد وارد شده است.


مرمت خانه تاریخی شاکری 

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی قم گفت:‌ خانه تاریخی شاکری در این استان مربوط به دوره قاجاریه است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و مرمت و احیا می‌شود.

حمید یزدانی افزود: طرح مرمت و احیای خانه تاریخی شاکری در بیست و پنجمین جلسه شورای فنی میراث فرهنگی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این طرح توسط سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام می‌شود.


۲۷ هزار دانش آموز در کلاس اول ابتدایی  

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۷ هزار نوآموز برای تحصیل در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام و ساماندهی شده‌اند.

مریم سادات پناهنده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تعداد نوآموزان نسبت به سال تحصیلی گذشته هفت درصد افزایش یافته است.


فراخوان همایش فقه هنر  

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین نواب مدیرمدرسه اسلامی هنر گفت: پژوهشگران برای ارائه مقاله‌های خود به سومین دوره همایش ملی فقه هنر تا نیمه آذرماه امسال فرصت دارند تا چکیده مقاله‌های خود را به دبیرخانه این همایش در قم ارسال کنند.


نصب ۹۵ دوربین نظارت تصویری در معابر 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، با بیان اینکه ۹۵ دوربین نظارت تصویری در سطح معابرقم نصب شده است، گفت: از این تعداد بیش از ۷۰ دوربین فعال و بقیه در روزهای آینده با تکمیل زیرساخت ها وارد مدار می شوند.

عباس ذاکریان در گفت وگو با خبرنگاران افزود:‌ درگام دوم نیز ۱۱۰ دستگاه دوربین به این مجموعه افزوده می‌شود که این امر وضعیت مناسبی را طی ماه‌های آینده برای نظم و انتظام شهری فراهم خواهد کرد.


لزوم تقویت اورژانس اجتماعی  

استاندار قم با تاکید برحل عملی آسیبهای اجتماعی گفت: تقویت اورژانس اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی این استان ضروری است.

بهرام سرمست در چهارمین کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده؛ با اشاره به سیاست های کلان مدیریت استان در شناسایی و حل آسیب های اجتماعی افزود: اجرای طرح های شناسایی و پیشگیری از بروز آسیبب های اجتماعی و تقویت اورژانس اجتماعی از جمله راهکارهایی است که می تواند نقش موثری در این حوزه ایفا کند.


محدودیتی در پرداخت تسهیلات بافت فرسوده وجود ندارد

مدیر شعب بانک مسکن استان قم گفت: محدودیتی در پرداخت تسهیلات بافت فرسوده به ساکنان این مناطق نداریم و به هر میزان درخواست به ازای هر واحد، وام در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

محمدرسول خاکساری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نوسازی بافت فرسوده علاوه بر رونقی که در بخش مسکن استان ایجاد می‌کند، باعث بهبود شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سرانه فضای سبز در بافت فرسوده خواهد شد.


اجرای رژه نیروهای مسلح در نخستین روز هفته دفاع مقدس

اقتدار یگان های نمونه نیروهای نظامی مستقر استان قم، همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس با برگزاری آیین رژه نیروهای مسلح در بلوار پیامبر اعظم(ص) شهر مقدس قم به نمایش گذاشته شد.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در این مراسم گفت: آمریکا با وجود عربده‌کشی، از قدرت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در رعب،‌ وحشت و انفعال است.


نواخته شدن زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها

آیین نواختن زنگ غنچه‌ها و شکوفه‌ها در ۳۱ شهریور، همزمان با سراسر کشور با حضور تعدادی از مسئولان استان در دبستان جمهوری اسلامی شهر قم برگزار شد.


برگزاری نمایشگاه یاد یاران 

نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عنوان نمایشگاه یاد یاران و با شعار «از مقاومت تا ظهور» همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس با حضور آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، بهرام سرمست استاندار و جمعی از فرماندهان و مسئولان استان قم گشایش یافت.


سنجش سلامت ۲۲ هزار و ۲۰۰ نوآموز

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: از ۲۶ خردادماه سال جاری تاکنون، ۲۲ هزار و ۲۰۰ نوآموز در این استان ازنظر بینایی، شنوایی، جسمی- حرکتی و ذهنی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

هاجر شعاعی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در ۱۰ پایگاه انجام شد.


نواخته شدن زنگ شکوه مهر  

زنگ شکوه مهر درقم با محوریت عزت حسینی، صلابت زینبی؛ با حضور مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش روز اول مهر در مدرسه شاهد اشراقی شهر قم به صدا درآمد.  


قم مطلوب‌ترین استان کشور در ثبات قیمت سالانه کالاست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم، با اشاره به وضعیت نوسانات کالا و محصولات گفت: بر اساس آمار رسمی مرکز آمار کشور، قم در روند ثبات قیمت‌ها مطلوب‌ترین استان کشور است.

مهرداد غضنفری درجلسه کارگروه تنظیم بازار قم افزود: قم همچنین در حوزه تورم نقطه به نقطه همچنان دومین استان مطلوب کشور است.


فراخوان سوگواره سفر تا صفر  

حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین رضا نوروزی دبیر شورای سیاستگذاری ششمین سوگواره ملی عاشورایی سفر تا صفر گفت: روند اجرایی این سوگواره آغاز شده و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ آذرماه سال جاری در وبگاه www.safartasafar.com بارگذاری کنند.


فراخوان دومین همایش کتاب سال بانوان 

حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین محمود مدنی مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: همایش کتاب سال بانوان با عنوان پدیده مهم در حوزه زن و خانواده مبتنی بر اصل مهم «باور به ظرفیت ارزشمند علمی و پژوهشی در جامعه بانوان» در قم برگزار می‌شود.


استان قم ۱۳۰ زن شهید تقدیم انقلاب کرده ‌است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: این شهر در دوران دفاع مقدس و دوران مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی ۱۳۰ زن شهید تقدیم انقلاب کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین  علی لقمان پور در گفت‌وگو ایرنا افزود: درصد بالایی ازاین شهیدان مربوط به دوران دفاع مقدس و بمباران‌های دشمن بعثی در نقاط گوناگون شهر است.


معارفه رئیس جدید دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  

آیین تودیع و معارفه رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور آیت ‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی و جمعی از اعضای این شورا در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین سعید بهمنی از سوی آیت‌الله محمدی یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سمت رئیس جدید دفتر این نهاد حوزوی منصوب شد.


دیدار جمعی از اهالی رسانه قم با خانواده شهید جوادی   

جمعی از اهالی رسانه استان قم به مناسبت هفته دفاع مقدس با خانواده شهید علی‌اکبر جوادی از شهیدان هشت سال دوران دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کردند.


پیاده‌روی اربعین از شاخص‌ترین مصادیق وحدت مسلمانان است

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: پیاده‌روی اربعین از شاخص‌ترین روزهای هماهنگی و وحدت شیعیان و عموم مسلمانان برای اقامه عزای سید و سالارشهیدان است.

آیت الله سید محمد سعیدی در جلسه ستاد اربعین قم افزود: خون پاک امام حسین(ع) برای رفع جهالت و گمراهی مردم تقدیم درگاه خداوند متعال شده است.


حرکت قطارهای اربعین راه آهن قم از ۱۸ مهر   

مدیرکل راه‌آهن قم گفت: قطارهای اربعین راه‌آهن قم از ۱۸مهرماه سال جاری حرکت خود را آغاز می کنند و سهم این استان، هفت رام قطار است.  

محسن اعتماد افزود: در راستای خدمت‌رسانی به مسافران و نیز در پیش بودن ایام اربعین سه رام قطار فوق‌العاده در مسیر قم - کرمانشاه و بالعکس و نیز چهار رام قطار فوق‌العاده در مسیر قم - خرمشهر و بالعکس آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین است.


۴۳ پوستر سوگواره عاشورایی  

مسئول نگارستان اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: ۴۳ پوستر در «نمایشگاه آثار برگزیده سوگواره عاشورایی پوستر هیات» در این نگارخانه به نمایش درآمده است.

محمدصادق نوری افزود: این نمایشگاه تا ۱۰ مهرماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۳ و از ۱۶:۳۰ تا ۲۰ میزبان علاقه مندان به هنرهای تجسمی است.


برگزاری کارگروه فرش

رئیس مرکز ملی فرش کشور، با بیان اینکه به دلیل برنامه ریزی نکردن درست، شاهد الحاق صنعت فرش به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستیم، گفت: فرش باید به وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین حوزه بازرگانی که خانه اول آن به شمار می آید، بازگردانده شود.

فرشته دست‌پاک در جلسه کارگروه فرش قم افزود: در دولت نهم و دهم صنایع دستی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتقال داده شد و روزهای بد صنایع دستی را مشاهده کردیم.


پایان ساخت مرحله اول ساخت تله فیلم «یاسین»   

علی بیطرفان کارگردان فیلم یاسین، این اثر را روایتگر عشق شیعه و سنی به حضرت اباعبدالله(ع) و وحدت میان ایران و عراق دانست و گفت: گام نخست این فیلم داستانی و دراماتیک با موضوع پیاده‌روی اربعین در قم به پایان رسید.   


نشست نقد کتاب «خانم کارکوب» 

یازدهمین نشست نقد کتاب، درباره کتاب «خانم کارکوب» که روایت زندگی مادر شهیدان عبدالجلیل، منصور و خلیل کارکوب‌زاده به قلم رضیه غُبیشی است، در سالن غدیر برگزار شد.


تابلوهای ورودی قم متناسب با جایگاه فرهنگی این شهر تغییر می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با تاکید بر لزوم تغییر محتوای تابلوهای ورودی شهر متناسب با جایگاه فرهنگی این شهر گفت: تابلوهای ورودی آزادراه تهران - قم و همچنین ورودی کاشان - قم در اولویت قرار گرفته است تا محتوای این تابلوها از تجاری به فرهنگی تغییر کند.

سید موسی حسینی کاشانی در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگی عمومی قم، با تاکید بر ضرورت تغییر کاربری تابلوهای ورودی شهراز تجاری به فرهنگی افزود: به دلیل اینکه این تابلوها تجاری محسوب و به بخش خصوصی واگذای شده است، به همین دلیل پیام تابلوها ورودی قم تجاری و تبلیغاتی است که این موضوع متناسب با شان قم نیست.


افزایش دمای قم در مهرماه  

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: دمای هوا در نیمه اول مهرماه جاری نسبت به نرمال، بین یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت. 

مهران حیدری بنی درگفت و گو با ایرنا افزود: دمای هوا در نیمه دوم مهرماه سال جاری نسبت به دوره آماری بلند مدت کمی تعدیل شده است و در محدوده نرمال قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcevx8v.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما