شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 82349
منبع : خبرگزاری ايرنا
ورزش قم در هفته‌ای که گذشت؛

از میزبانی بازی‌های رایانه‌ای تا جشنواره کودکان بسکتبالیست در قم

قم نيوز : قم در هفته‌ای که گذشت میزبان رقابت‌های بازی‌های رایانه‌ای بود، جشنواره کودکان و نونهالان بسکتبالیست برگزار و بازیکن تیم سوهان محمد سیمای قم به تیم ملی افغانستان دعوت شد.
از میزبانی بازی‌های رایانه‌ای تا جشنواره کودکان بسکتبالیست در قم
از میزبانی بازی‌های رایانه‌ای تا جشنواره کودکان بسکتبالیست در قم
به گزارش قم نیوز ورزش قم در هفته‌ای که گذشت شاهد صف‌آرایی ورزشکاران خود در میادین مختلف ورزشی بود. تیراندازی، فوتسال، بازی‌های الکترونیکی، بسکتبال و فوتبال رشته‌های خبرساز این هفته قم بود.

قرار گرفتن سه دونده قم روی سکوهای برتر ایران، درخشش ۲ کاراته‌کای قمی در مسابقات بین‌المللی وحدت و دوستی، دعوت بازیکن تیم سوهان محمد سیمای قم به تیم ملی افغانستان، میزبانی قم از  مسابقات ورزش‌های الکترونیک کشور، برگزاری جشنواره مینی بسکتبال و میکرو بسکتبال و پیروزی تیم فوتبال افشید قم، سرخط مهم‌ترین رویدادهای ورزشی استان در هفته گذشته بود.


سه دونده قم روی سکوهای برتر ایران

در شرایطی که قم هیچ‌گاه تیمی در مسابقات لیگ دوومیدانی مردان باشگاه‌های کشور نداشته اما هرساله تعداد زیادی از چهره‌های شاخص دوومیدانی قم در این لیگ به میدان می‌روند و با درخشش در مواد و رشته‌های مختلف به‌افتخار آفرینی خود ادامه می‌دهند.

امسال بیست و سومین دوره مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور برگزار شد، لیگی که در پایان آن تیم آسان پرداخت برای سومین سال متوالی به‌عنوان قهرمانی رسید و تیم فولاد مبارکه سپاهان به مقام نایب‌قهرمانی دست‌یافت، ضمن اینکه مس سونگون در جایگاه سوم ایستاد.

اما در بخش انفرادی این پیکارها سه تن از بهترین‌های دوومیدانی قم روی سکو رفتند، سکوهایی که توسط علی سلامتیان در ۱۱۰ متر با مانع، محمدحسن ربانی در پرش‌بانیزه و رضا ملک‌پور در رشته ۴۰۰ متر با مانع، فتح و بار دیگر نام قم در بین استان‌های موفق این رشته حفظ شد.


درخشش ۲ کاراته‌کای قمی در مسابقات بین‌المللی وحدت و دوستی

کاراته‌کاهای قم با درخشش در پیکارهای بین‌المللی ۲۰۱۹ جام وحدت و دوستی، ۲ مدال طلا و برنز این رقابت‌ها را برای ورزش استان به ارمغان آوردند.

امسال پانزدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کاراته با عنوان جام وحدت و دوستی به میزبانی کشورمان در شهر ارومیه به انجام رسید و در شرایطی که با قهرمانی تیم ایران به کار خود پایان داد، کاراته‌کاهای استان قم یعنی محمد شایگان و مرتضی نعمتی با درخشش در بخش کومیته، ۲ مدال این پیکارها را کسب کردند.

در این دوره از مسابقات ۴۱۲ کاراته‌کا از ۱۲ کشور به مدت سه روز در ارومیه رقابت کردند، رقابت‌هایی که در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان برگزار شد و سرانجام تیم ایران با کسب ۱۴ مدال طلا، ۱۰ نقره و ۲۷ برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد، ترکیه با دو طلا، چهار نقره و چهار برنز نایب‌قهرمان شد و تیم‌های قزاقستان و آذربایجان رتبه سوم مشترک را به دست آوردند.


بازیکن تیم سوهان محمد سیمای قم به تیم ملی افغانستان دعوت شد

علی فیاضی بازیکن جوان تیم سوهان محمد سیمای قم که در این فصل برای نخستین بار در لیگ برتر به میدان رفته است از سوی فدراسیون فوتبال افغانستان برای همراهی تیم ملی فوتسال این کشور در مقدماتی جام ملت‌های آسیا فراخوانده شده است.

فیاضی که محصول فوتسال قم است و از فوتسال قم در تیم‌های باشگاهی این استان خود را به فوتسال ایران معرفی کرد بر اساس‌نامه فدراسیون فوتبال افغانستان به باشگاه سوهان محمد سیمای قم باید در اردوی تیم ملی کشورش حاضر شود.

بدین ترتیب علی فیاضی در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا که در ارومیه برگزار می‌شود یکی از اعضای تیم ملی افغانستان خواهد بود. وی اولین بازیکن غیر ایرانی تیم‌های قمی در تاریخ لیگ برتر فوتسال محسوب می‌شود.


برترین‌های مسابقات ورزش‌های الکترونیک کشور در قم شناخته شدند

پرونده مسابقات ورزش‌های الکترونیک قهرمانی کشور «جام شمشاد» هفته گذشته در قم بسته شد و پس از ۳ ماه رقابت بین ۲ هزار بازیکن در ۴۰ شهر کشور، ۲۰۰ نفر برتر در قم باهم رقابت کردند و قهرمانان مشخص شدند.

در این مسابقات که در دو رشته FIFA و PES برگزار شد در بخش PES حسین فریح زاده، محمدحسین عچرش و میلاد خالقی عناوین برتر را کسب کردند و در بخش FIFA پویان رحیمی، شهاب گل محمدی و سامان جلالی اول تا سوم شدند.

همچنین در مسابقه تیمی PES۲۰۱۹ تیم شمشاد قم میزبان مسابقات عنوان نخست را به دست آورد.


جشنواره مینی بسکتبال و میکرو بسکتبال در قم برگزار شد

جشنواره مینی بسکتبال و میکرو بسکتبال ویژه رده‌های سنی نونهالان و خردسالان پسر با حضور پرتعداد باشگاه‌ها و پایگاه‌های آموزشی بسکتبال در شهر قم، به میزبانی سالن شهید رضاییان به انجام رسید.

در این مسابقات، تیم‌ها در رده سنی خود باهم مسابقه دادند و سپس مسابقات تکنیک‌های انفرادی برگزار شد که نفرات منتخب هر تیم در این رقابت، در ایستگاه‌های مختلف و متوالی شامل دریبل از موانع، حرکات نمایشی، دقت ضربه به مانع و پرتاب توپ به حلقه باهم رقابت کردند.

در این جشنواره ۱۴ تیم و بازیکنان رده‌های سنی ۹ تا ۱۲ سال حضور داشتند.


تیم فوتبال افشید قم از سد ملوان نوین انزلی گذشت

فصل جدید لیگ برتر فوتبال نوجوانان کشور با پیروزی خانگی تیم فوتبال افشید قم برابر ملوان نوین انزلی و کسب سه امتیاز برای این تیم در جدول مرحله گروهی لیگ برتر آغاز شد.

تیم‌های فوتبال افشید قم و ملوان نوین انزلی هفته گذشته در چارچوب هفته اول این پیکارها در ورزشگاه تختی قم برابر هم به میدان رفتند که در این بازی نماینده قم توانست یک بر صفر حریف خود را شکست دهد.

تراکتورسازی تبریز، سپاهان گیلان، ملوان نوین انزلی، افشید قم، شهرداری رشت، ماشین‌سازی تبریز و شهرداری اردبیل تیم‌های حاضر در گروه دوم لیگ برتر فوتبال نوجوانان هستند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcf1mdc.w6d0jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما