شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب : 82371
منبع : خبرگزاری فارس

برخی در قوای مقننه و مجریه به دنبال تضعیف شوراها هستند

قم نيوز : عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه برخی از مسؤولان در قوه مقننه و مجریه به دنبال تضعیف شوراها هستند، گفت: برخی به ظرفیت شوراها پی نبرده‌اند، هر چند علل کاهش اختیارات شوراها به‌خوبی مشخص است.
برخی در قوای مقننه و مجریه به دنبال تضعیف شوراها هستند
برخی در قوای مقننه و مجریه به دنبال تضعیف شوراها هستند
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی عصر امروز در دومین نشست ادوار شورای اسلامی استان قم که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا بار سنگینی که در دورانی بر دوش دولت بود را بر عهده گرفته و با اعتبارات و محدودیت‌های مالی کارهای بزرگی را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: اگر قرار است در مورد خصوصی‌سازی و برون‌سپاری امور دولت نیز سخن بگوییم باید به تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا و مسئولیت‌هایی که به این مجموعه‌ها واگذار شد اشاره داشته باشیم که در حقیقت این واگذاری، واگذاری امور مردم به خود مردم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر در بخش صنعت و تولید که برون‌سپاری داشته و مشکلاتی را برای کشور رقم زده‌ایم نشان می‌دهد که قانون خوبی برای برون‌سپاری تدوین نشده و مراکزی به افرادی واگذار شده که اهلیت نداشته‌اند در این زمینه اگر دولتمردان با نمایندگان مردم در شوراها مشورت می‌گرفتند وضعیت به شیوه مطلوب‌تری رقم زده می‌شد.

وی از شوراها به‌عنوان زبان مردم نام برد و گفت: اگر در بخش‌های مختلف کشور بتوانیم از ظرفیت شوراها استفاده کنیم موفقیت ما در استفاده از ظرفیت‌های مردمی چندین برابر می‌شود.

امیرآبادی با اشاره به اینکه برخی از مسؤولان در قوای مقننه و مجریه به دنبال تضعیف شوراها هستند، مطرح کرد: برخی به ظرفیت شوراها پی نبرده‌اند، هر چند علل کاهش اختیارات شوراها به‌خوبی مشخص است اما اعتقاد مسؤولان استان قم به شوراها مطلوب است و استاندار و نمایندگان مجلس به شوراها معتقد هستند و از حقوق آن‌ها دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر بستر فعالیت شوراها را در روستاها و شهرها فراهم کنیم بسیاری از مشکلات را این مجموعه‌ها رفع می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از افزایش بودجه شهرداری با مشارکت شوراها یاد کرد و گفت: اگر کارهای دیگر را در اختیار مردم می‌گذاشتیم شاهد موفقیت‌های بیشتری در کشور می‌بودیم.

وی با بیان اینکه ما باید به دنبال تقویت شوراها باشیم و مقابل جریان‌های تضعیف‌گر شوراها ایستادگی کنیم، مطرح کرد: این مسیر باید توسط شوراها نیز مورد توجه قرار گیرد؛ از 110 هزار جمعیت شوراها فقط در دو سه شهر شاهد مشکلات شوراها بوده‌ایم و نباید زحمات این جمعیت 110 هزار نفری را نادیده بگیریم.

امیرآبادی از توجه ویژه دستگاه‌های نظارتی به شوراها یاد کرد و گفت: بازرسی، دادستانی و نمایندگان مجلس باید به مسؤولیت اعضای شورا در روستاها و شهرها توجه داشته باشند هر چند توقعات مردم از این افراد هم بسیار است و باید به این توقعات هم توجه کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همانطور که رئیس قوه قضاییه امروز تاکید داشته است، قاضی در رسیدگی به پرونده‌ها باید دو مقوله را بیشتر از همه مورد توجه قرار دهد که یکی از آن‌ها شخصیت فردی است که مورد اتهام قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن دندان طمع را از روستاها بکند، مطرح کرد: این مجموعه نباید به فکر این باشد که در روستاها درآمدزایی کند و مبلغ را به تهران بیاورد، درآمد روستاها باید در خود روستاها هزینه شود و دولت باید به تامین زیرساخت‌های روستاها کمک کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6ena.49nu015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما