يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 82377
منبع : خبرگزاری ايرنا
در۶ ماه نخست امسال:

۴۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در قم کشف شده است

قم نيوز : فرمانده انتظامی قم، گفت: در۶ ماه نخست امسال ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر قم کشف و ضبط شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.
۴۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در قم کشف شده است
۴۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در قم کشف شده است
به گزارش قم نیوز سردار عبدالرضا آقاخانی با اشاره به آمار وقوع برخی جرایم در قم ، افزود: وقوع جرایم سایبری در ۶ ماهه اول سال، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶۷ درصد افزایش داشته است ضمن اینکه در این مدت نیز کشف جرایم سایبری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۱ درصد افزایش داشته است.

وی بیشترین جرایم فضای مجازی را در حوزه جرایم اقتصادی دانست و تاکید کرد: در راستای کاهش جرایم به خصوص جرایم اقتصادی، نیازمند ایجاد ساز و کارهای لازم در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال تصادفات فوتی در قم ۱۰ درصد کاهش یافته است افزود: کشف سرقت منزل با ۵۹درصد، مغازه با ۹۵ درصد، خودرو با ۹۶ درصد، موتورسیکلت با ۵۲ درصد، قطعات خودرو با ۵۱ درصد و کیف قاپی با ۵۰ درصد، افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا، کشفیات سوخت ۱۰۸ درصد افزایش را نشان می دهد و کشفیات سیگار نیز ۵۳۸ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ۶ ماهه اول امسال بیش از ۴۳۸ هزار و ۵۶۲ تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ درقم گرفته شده، همچنین طی این مدت ۸ هزار و ۴۸۰ پرونده در دایره های مشاوره و مددکاری کلانتری ها رسیدگی که  ۸۳درصد از آن ها به مصالحه انجامیده است.

فرمانده انتظامی قم،  پیاده روی اربعین را بزرگترین و با عظمت ترین حرکت اسلامی دانست و گفت: پیش بینی می شود امسال ۳ میلیون زائر اربعین حسینی از ایران به کربلای معلی مشرف خواهند شد که بخشی از این زائران ضمن عبور از محورهای مواصلاتی قم، در این استان اسکان داده می شوند که بستر لازم در این زمینه باید فراهم شود.

وی اظهار داشت: ۳۳ هزار و ۱۱۵ گذرنامه در قم برای حضور در پیاده روی اربعین در تاکنون صادر شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶۸ درصد افزایش یافته است.

آقاخانی به اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب در قم اشاره کرد و گفت: پس از طرح ناظریک، اجرای مرحله دوم این طرح با عنوان طرح ناظر ۲ با هدف نظارت بر اماکن در قم اجرا خواهد شد.

فرمانده انتظامی قم، با اشاره به این که در عملکرد ناظر یک، ۳ هزار و ۳۴۶ پیامک ارسال شده است، ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۱۳۳ مورد تعهد اخذ شده و ۲۰ دستگاه خودرو نیز به دلیل تکرار تخلف توقیف شده اند.

وی با بیان این که با اجرای ۲۴ طرح امنیت اخلاقی در قم ۵۸۸ بازدید از صنوف صورت گرفته است، تصریح کرد: در راستای مقابله با فروش البسه نامتعارف ۱۸۶ واحد صنفی در قم پلمب شده است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در ۶ ماه نخست امسال برای مقابله با ورود غیرقانونی اتباع خارجی، ۱۹ دستگاه خودرو که اتباع غیر مجاز را منتقل می کردند شناسایی، توقیف و رانندگان نیز به مرجع قضائی معرفی شده اند.

هفته ناجا از یازدهم تا هفدهم مهر ماه با شعا «پلیس هوشمند امین مردم» برگزار خواهد شد که طی آن ۲۱ برنامه در این راستا در قم اجرا می شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcguw97.ak9xu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما