کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون استاندار قم:

کاهش منابع آبی یکی از مهمترین تهدیدهای قم است

خبرگزاری مهر , 7 مهر 1398 ساعت 11:30

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم کاهش منابع آبی را از مهمترین تهدیدهای قم دانست و گفت: با توجه به وضعیت و موقعیت کشور در مورد پدافند غیرعامل باید به سمت کاهش آسیب‌پذیری گام برداریم.


به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان‌پور در جلسه شورای پدافند غیر عامل که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: کشور ما با موقعیت جغرافیایی خاص خود همیشه مورد طمع و تهدید دشمنان قرار گرفته است و در منطقه حساسی قرار داریم که باید در قبال تهدیدات با اتاق جنگ و پیش‌بینی مطلوب تهدید را خنثی کنیم.

وی افزود: دفاع غیر عامل دفاع بدون سلاح است و باید همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی آسیب‌های استان را شناسایی و به دنبال کاهش آسیب‌پذیری باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با اشاره به کاهش منابع آبی استان با توجه به موقعیتی که دارد، گفت: استان قم دارای منابع آبی کمی است و در زمینه پدافند غیر عامل باید به دنبال مدیریت منابع آبی باشیم هرچند در این زمینه دستاوردهایی داشتیم ولی باید بیشتر و برجسته‌تر وارد عمل شویم.

وی با بیان اینکه عمدتاً گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی استان ماهیت اهداف پدافند غیر عامل را ندارد، گفت: باید به سمت افزایش تاب‌آوری در زمان حوادث و مدیریت حوادث مختلف برویم و برای مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی و تهدیدات برنامه‌ریزی مدونی داشته باشیم.

سلیمان‌پور ادامه داد: فلسفه اصلی پدافند غیر عامل شناخت وضع موجود استان است که باید در شورای پدافند غیرعامل بررسی و برای زمان بحران مدیریت مطلوبی داشته باشیم هرچند پدافند غیر عامل اکنون با تحول بزرگی روبرو بوده است.


مفهوم جنگ تغییر کرده است

وی بیان کرد: اگر به کشورهای منطقه نگاهی بیندازیم خواهیم دید که دچار جنگ و کشمکش داخلی و خارجی هستند و امن‌ترین کشور در منطقه کشور ماست و در دنیای کنونی مفهوم جنگ تغییر کرده است و تنها شامل لشکرکشی نیست؛ جنگ می‌تواند جنگ سایبری هم باشد پس در این شرایط مفاهیم راهبردی نظام هم باید تغییر کند.

معاون استاندار قم با اشاره به انواع پدافندها افزود: ما پدافند عامل و پدافند غیر عمل یا بدون سلاح داریم و پدافندی که مهم‌تر است نوعی پدافند است که باید بر طبق آن ما در زمینه‌های مختلفی برتری داشته باشیم که خوشبختانه در این زمینه به قدرت و برتری رسیده‌ایم تا جایی که تهدیدات دشمن اثربخش نبوده و خود به خود از تهدیدات منصرف خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در زمینه دفاعی ما در منطقه حرفی برای گفتن داریم ولی باز هم باید ظرفیت‌های دفاعی را افزایش دهیم.

سلیمان‌پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید برای افزایش فرهنگ و مفهوم فلسفه پدافند غیر عامل، پدافند غیر عامل و راهکارهای آن در مدارس آموزش داده شود و در استان ضعف‌ها و مشکلات در این زمینه را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 82384

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82384/کاهش-منابع-آبی-یکی-مهمترین-تهدیدهای-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir