يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : 82389
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله نوری همدانی: نظام اسلامی میدان رشد و پیشرفت را برای زنان باز کرده است

قم نيوز : آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید با اذعان به اینکه امروز میدان برای بانوان برای پیشرفت باز است، تشکیل حوزه خواهران و جامعه الزهرا(س) را از برکات نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: زنان نقش ویژه در سازندگی جامعه دارند که مرد در این حد نمی‌تواند ایفای نقش کند.
نظام اسلامی میدان رشد و پیشرفت را برای زنان باز کرده است
نظام اسلامی میدان رشد و پیشرفت را برای زنان باز کرده است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهراء(س)، با تاکید بر نقش محدود بانوان در قرن‌های گذشته اظهار کرد: امروز زنان جامعه نقش مهمی در سازندگی و رشد و پیشرفت کشور دارند.

وی با اشاره به بی‌توجهی به جایگاه زنان در دنیا تصریح کرد: نظام اسلامی از ابتدا جایگاه ویژه‌ زنان در جامعه را مورد توجه قرار داد در حالی که زنان همواره در جامعه جهانی و گذشته مورد ظلم واقع می‌شدند.

این مرجع تقلید با اشاره به اختلافات بین شیعه و سنی در گذشته، رفع اختلافات بین این دو مذهب اسلامی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در زمان بنی‌امیه این اختلافات به دلیل ایجاد مسائل مختلف علیه تشیع شکل گرفت.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی بستر رشد و پیشرفت بانوان را در جامعه فراهم کرده است، قدردانی از این جایگاه و منزلت و شکر نعمت را ضروری خواند و افزود: بانوان باید بر مسائل موردنیاز این حوزه تمرکز کرده و آثار خود را عرضه کنند.

آیت‌الله نوری همدانی حرکت در مسیر معصومین(ع) را ضروری خواند و با تاکید بر اینکه برتری ‌و مزیت‌های مکتب اهل‌بیت(ع) باید تبیین شود اظهار کرد: همان‌گونه که برتری فقه اهل‌بیت(ع) در فقه مقارن تبیین شده  باید در تفسیر، تاریخ و اخبار و روایات نیز همین کار انجام شود.

وی شأن و جایگاه زنان در اسلام را مورد توجه قرار داد وبا تاکید بر اینکه قرآن کریم زن را به‌عنوان یک انسان معرفی می‌کند و ملاک کار را کرامت و تقوا می‌داند نه جنسیت خاطرنشان کرد: این نشان از توجه اسلام به جایگاه و شأن بانوان دارد که می‌توانند به مقامات عالی دست پیدا کنند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه روزی همه تلاش این بود که زن را ناتوان و ضعیف جلوه دهند اظهار کرد: دین اسلام تلاش کرد زن را به‌عنوان الگو نشان دهد و به برکت نظام اسلامی نگاه نادرست به بانوان برداشته شد و امروز شرایط برای پیشرفت بانوان در حوزه و دانشگاه فراهم است و زنان می‌توانند به جایگاه اجتهاد هم برسند.

وی با اذعان به اینکه امروز میدان برای بانوان برای پیشرفت باز است، تشکیل حوزه خواهران و جامعه الزهرا(س) را از برکات نظام اسلامی عنوان و تصریح کرد: زنان نقش ویژه در سازندگی جامعه دارند که مرد در این حد نمی‌تواند ایفای نقش کند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ارتباط بیشتر فرزندان با مادر گفت: این امر نشان‌دهنده نقش مهم زن در تربیت فرزندان جامعه است و اگر زن دارای ایمان و عقیده درست باشد مسلماً تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhteo.uqe8ozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما