يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : 82396
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله نوری‌همدانی: به برکت نظام اسلامی نگاه نادرست به بانوان برداشته شد

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه نظام اسلامی زمینه پیشرفت و ارتقای بانوان را فراهم کرده است، گفت: باید قدردان نظام اسلامی باشیم و از این نعمت استفاده کنیم.
آیت‌الله نوری‌همدانی: به‌برکت نظام اسلامی نگاه نادرست به بانوان برداشته شد / میدان پیشرفت برای بانوان ‌باز است
آیت‌الله نوری‌همدانی: به‌برکت نظام اسلامی نگاه نادرست به بانوان برداشته شد / میدان پیشرفت برای بانوان ‌باز است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی مدیر جامعة الزهراء(ع) که در دفتر معظم‌له برگزار شد، اظهار داشت: قرن‌ها بانوان را از بسیاری از کارها ممنوع کرده بودند اما امروز می‌بینیم زنان نقش مهمی در سازندگی جامعه دارند.

وی افزود: در دنیا به جایگاه بانوان توجه نمی‌شد و همچنان نیز توجهی نمی‌شود اما در نظام اسلامی سعی شد که از بانوان که قرن‌ها مورد ظلم بودند قدرشناسی شده و جایگاه آنان موردتوجه قرار گیرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان این‌که در گذشته بین دو مذهب سنی و شیعه اختلافاتی بوده، ولی الآن آن اختلافات رفع شده اضافه کرد: این اختلاف مربوط به دوران بنی‌امیه است و خیلی از مسائل را علیه شیعه بافتند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر اینکه نظام اسلامی زمینه پیشرفت و ارتقای بانوان را فراهم کرده است، عنوان کرد: باید قدردان نظام اسلامی باشیم و از این نعمت استفاده کنیم، بانوان باید بر مسائل موردنیاز این حوزه تمرکز و آثار خود را عرضه کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر معصومین(ع) گفت: برتری‌و مزیت‌های مکتب اهل‌بیت(ع) باید تبیین شود، همان‌گونه که برتری فقه اهل‌بیت(ع) در فقه مقارن تبیین شده باید در تفسیر، تاریخ و اخبار و روایات نیز همین کار انجام شود.

وی با توجه به شأن و جایگاه زنان در اسلام بیان کرد: قرآن کریم زن را به‌عنوان یک انسان معرفی می‌کند و ملاک کار را کرامت و تقوا می‌داند نه جنسیت، این نشان از توجه اسلام به جایگاه و شأن بانوان دارد که می‌توانند به مقامات عالی دست پیدا کنند.

مرجع تقلید شیعیان با یادآوری اینکه در گذشته همه تلاش این بود زن را ناتوان و ضعیف جلوه دهند، ادامه داد: دین اسلام تلاش کرد زن را به‌عنوان الگو نشان دهد، به‌‌برکت نظام اسلامی نگاه نادرست به بانوان برداشته شد و امروز شرایط برای پیشرفت بانوان در حوزه و دانشگاه فراهم است وزنان می‌توانند به جایگاه اجتهاد هم برسند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه امروز میدان برای بانوان جهت ترقی و پیشرفت باز است، گفت: تشکیل حوزه خواهران و جامعة الزهرا(ع) از برکات نظام اسلامی است، زنان نقش ویژه در سازندگی جامعه دارند که مرد در این حد نمی‌تواند ایفای نقش کند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: ارتباط فرزندان با مادر بیش از پدر است و این نشان‌دهنده نقش مهم زن در تربیت فرزندان جامعه است و اگر زن دارای ایمان و عقیده درست باشد مسلماً تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-xn6.23niwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما