دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 82412
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس جهاد کشاورزی قم:

رونق آبزی‌پروری در قم فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد می‌کند

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: رونق آبزی‌پروری در کنار مزارع نه‌تنها موجب بهره وری بیشتر از منابع آبی می‌شود، بلکه فرصت‌های شغلی پایداری را نیز در بخش کشاورزی ایجاد می‌کند.
رونق آبزی‌پروری در قم فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد می‌کند
رونق آبزی‌پروری در قم فرصت‌های شغلی بسیاری ایجاد می‌کند
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی بیان کرد: توسعه شیلات که نقش مهمی در افزایش کارآمدی بخش کشاورزی استان دارد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.

وی افزود: درنتیجه گسترش آبزی‌پروری در کنار مزارع، آب مورداستفاده کشاورزان ازنظر مواد موردنیاز خاک غنی می‌شود که این موضوع بهبود عملکرد گیاه را درپی دارد.

وی ادامه داد: قم طی سال‌های اخیر درزمینهٔ تولید انواع ماهیان گرمابی و سردابی، ماهیان زینتی و همچنین ماهیان صادراتی مانند خاویار به دستاوردهای قابل‌توجهی دست‌یافته و به دنبال ارتقا روزافزون جایگاه خود در حوزه شیلات است.

پورمیدانی گفت: قم به‌عنوان یکی از چهار استان دارای مجوز برای پرورش ماهی تیلاپیا انتخاب‌شده است و با فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایجادشده در این زمینه،‌ به‌زودی شاهد تولید گسترده این ماهی در استان و صادرات آن به سایر نقاط کشور خواهیم بود.

وی بیان کرد:‌ تلاش خواهیم کرد که صنایع فرآوری نیز در کنار مراکز تولید شیلات استان ایجاد شود تا ارزش‌افزوده بیشتری در این بخش برای قم به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد:‌ سازمان جهاد کشاورزی قم حمایت از سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران صنعت شیلات استان را در دستور کار دارد و در حد توان برای توسعه این بخش تلاش خواهد کرد.

سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی پرورشی در استخرهای استان تولید شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgxt97.ak9xq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما