چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 82494
منبع : خبرگزاری تسنیم

450 دانشجو در سی و چهارمین مسابقات قرآن و عترت به رقابت می پردازند

قم نيوز : معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم با اشاره به برگزاری سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت گفت: این مسابقات به مدت یکسال است که در بخش های دانشگاهی، منطقه ای و کشوری برگزار می‌شود و از بین ۳۵۰ هزار دانشجو شرکت کننده ۴۵۰ نفر در مسابقات کشوری شرکت کردند.
۴۵۰ دانشجو در سی و چهارمین مسابقات قرآن و عترت به رقابت می پردازند
۴۵۰ دانشجو در سی و چهارمین مسابقات قرآن و عترت به رقابت می پردازند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام رضا نوروزی با بیان اینکه بر اساس روایات هدایت همه انسان ها و هنگام گمراهی پناه بردن به قرآن است، اظهار داشت: در روایات آمده است زمانی که انسان گمراه می‌شود باید به قرآن کریم، پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت (ع) پناه ببرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت تصریح کرد:در این رخداد قرآنی تلاش کردیم که دانشگاهیان را با قرآن کریم انس دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم با تاکید بر اهمیت برگزاری این نوع همایش های قرآنی در سطح دانشگاه ها، بیان کرد: قرآن به عنوان سلاحی نجات بخش برای انسان است، ما نیز با تنوع به بخشی رشته های مختلف در این مسابقات قرآنی در صدد فراهم کرد بستر مناسب برای شرکت عمومی دانشجویان با هر توانمندی و هنری هستیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: این مسابقات به مدت یکسال است که در بخش های دانشگاهی، منطقه ای و کشوری برگزار می‌شود و از بین 350 هزار دانشجو شرکت کننده 450 نفر برگزیده شده و در مسابقات کشوری که صبح امروز آغاز شد، شرکت کردند.

وی ادامه داد: در بخش معارفی یا کتبی 68 برادر و 108 خواهر حضور داشته و در بخش آوایی 135 برادر و 83 خواهر شرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه قم با اشاره به هدایای نقدی این مسابقات، عنوان کرد: هدیه نقدی از یک تا دو میلیون تومان است که رشته حفظ بیشترین جایزه را دارد، همچنین 11 داور خواهر و 15 داور برادر که نخبگان قرآنی کشور هستند، در این مسابقات حضور دارند.

نوروزی تصریح کرد: این مسابقات در هفت بخش و 34 رشته برگزار می‌شود که رشته های حفظ، آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری از جمله آنان هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgtt97.ak9xy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما