چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : 82496
منبع : خبرگزاری تسنیم

اخطار شهردار قم به اماکن پرخطر و ناایمن‌

قم نيوز : شهردار قم با بیان اینکه بسیاری از ساختمان‌ها پرتردد قم احتیاج به تعمیرات و استحکام‌سازی داشته و ایستایی‌های آن‌ها مجدد مورد بازبینی قرار گیرد، گفت: اگر این موضوع را رها کرده حادثه‌ای مانند پلاسکو بار دیگر تکرار خواهد شد.
اخطار شهردار قم به اماکن پرخطر و ناایمن‌؛ تکرار پلاسکو در قم دور از ذهن نیست
اخطار شهردار قم به اماکن پرخطر و ناایمن‌؛ تکرار پلاسکو در قم دور از ذهن نیست
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقاییان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه آتش‌نشانان به دلیل اینکه افرادی جان‌برکف و در خدمت مردم بوده باید روحیه ایثار، شجاعت و استقامت در آن‌ها تقویت شود، اظهار داشت: دلیل نام‌گذاری روز آتش‌نشانی در جمهوری اسلامی، تقدیر از این ایثارگری و تحلیل موقعیت‌های ایمنی است.

وی با تأکید بر اینکه در چند سال اخیر، نزدیک به 24 ایستگاه آتش‌نشانی در قم ایجاد شده و شهر قم استاندارد لازم را ازنظر آتش‌نشانی دارد افزود: همه این‌ها برای شهر قم و اماکنی که ما از آن‌ها حمایت می‌کنیم، تجهیز می‌شود که در همین راستا افتتاح و بهره‌برداری از نردبان 40 متری می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

شهردار قم تصریح کرد: در یکی از عملیاتی که اخیراً در شهر قم انجام شد، تعداد زیادی را توانستیم با نردبان‌های مرتفع نجات دهیم و به‌کارگیری این تجهیزات و روحیه ایثار و استقامت در کنار هم می‌تواند آتش‌نشانی بسیار قوی را برای ما فراهم کند که بتواند حفظ و حراست از جان و مال مردم را داشته باشد.

وی با اشاره به استخدام آتش‌نشانان جدید و تجهیزات آتش‌نشانی،‌ گفت: قم در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد که امیدواریم مدیریت بحران کشور نیز ازنظر بحث‌های ایمنی به کمک و حمایت از قم بیاید، چراکه واقعاً تأمین هزینه‌های سنگین آتش‌نشانی از عهده شهرداری به‌تنهایی خارج است و مدیریت بحران کشور باید در این زمینه کمک کند.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: همه توان انسانی و تجهیزات ایمنی شهر در اختیار مدیریت بحران است و نمی‌توان یک شهر را از عوارضی که ما از دست مردم می‌گیریم به تنهایی اداره کرد، به‌ویژه اینکه تجهیزات آتش‌نشانی بسیار گران است و به‌عنوان نمونه نردبان 40 متری را پنج سال پیش با 6 میلیارد تومان خریداری کردیم که امروز به‌دست ما رسیده و امروز قیمت آن 18 میلیارد تومان است.

وی با تأکید بر اینکه این وسایل نه تنها برای شهر و شهرداری قم که برای شهرهای هم‌جوار هم مورداستفاده ستاد مدیریت بحران کشور است،‌ اظهار داشت: قاعدتاً باید دستگاه‌هایی که کارشان در این زمینه بوده شهرداری قم را تقویت کنند تا بتوانیم تجهیزات ناقص را تکمیل کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

شهردار قم همچنین با اشاره به ایمنی اماکن پرجمعیت در قم نیز توضیح داد: درزمینه ایمنی اماکن، توپ فقط در زمین شهرداری نیست و بخشی از این‌ها میراثی است که باید تدابیری برای بازار و بازار کهنه و دیگر اماکن ایجاد شود.

وی ادامه داد: ارگان‌های مسئول باید جمع شوند تا امنیت این امکان تأمین شود، آتش‌نشانی هم در همه ابعاد آماده خدمت است اما باید پیشگیری کنیم و بسیاری از ساختمان‌ها احتیاج داشته که تعمیرات و استحکام سازی شود و ایستایی‌های آن‌ها مجدد مورد بازبینی قرار گیرد.

سقائیان نژاد با تصریح بر اینکه اگر این موضوع را رها کرده حادثه‌ای مانند پلاسکو بار دیگر تکرار و جان انسان‌ها تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: این کار میان بخشی است و اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری باید کنار هم قرار گیرند تا یک امنیت خاطری برای آثار تاریخی و ساختمان‌هایی که قدمتی از آن‌ها می‌گذرد و از همه مهم‌تر امنیت مردم، فراهم شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciq5av.t1ar32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما