پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 82502
منبع : خبرگزاری فارس

دغدغه رهبری درباره فضای مجازی تاکیدی بر مسؤولیت خطیر حوزویان است

قم نيوز : مدیر مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج) گفت: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند که فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است، آیا نباید هر یک از حوزویان بخشی از وقت خود را به رصد این فضا و پاسخ به شبهات مطرح شده در آن اختصاص دهند؟
دغدغه رهبری درباره فضای مجازی تاکیدی بر مسؤولیت خطیر حوزویان است
دغدغه رهبری درباره فضای مجازی تاکیدی بر مسؤولیت خطیر حوزویان است
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد حسینی قزوینی که در نشست ویژه مبلغین اربعین در سالن همایش مدرسه دارالشفاء قم سخن می‌گفت با بیان این که بیش از 300 شبکه ماهواره ای و همچنین ده‌ها سایت، گروه و کانال با ترفندهای گوناگون به صورت شبانه روزی علیه شیعه فعالیت دارند افزود: در این شرایط که دشمن در حال ایجاد فتنه‌های جدید و آلوده کردن جامعه و جوانان با شبهات مختلف و متنوع است، متأسفانه برخی چنین توجیه می‌کنند که برای محو کردن باطلل، نباید درباره آن سخن گفت، چراکه باطل ارزش پاسخگویی ندارد، در حالی که حضرت امیرالمؤمنین (ع) به صراحت بیان می‌فرمایند که دشمن را هر چند حقیر باشد نباید کوچک شمرد.

وی اظهار کرد: در این مسیر و برای واکسینه کردن جامعه، بیان فرهنگ مهدویت و مصادیق آن برای مردم بسیار مهم است، امری که متأسفانه درباره آن کوتاهی کرده‌ایم و باید به این کوتاهی خود اعتراف کنیم.

این استاد حوزه‌های علمیه در ادامه به یکی از نظرسنجی‌های انجام شده از مردم درباره حضرت مهدی (عج) و دعا برای ظهور آن حضرت اشاره کرد و افزود: تصور مردم از امام زمان(عج) و زمان ظهور آنگونه که باید نیست و این مسئله به دلیل جولان دادن و میدان داری برخی افراد بی سواد است و ما حتی در همین قم هم برای نشر فرهنگ مهدویت کم کاری داشته‌ایم.

آیت الله حسینی قزوینی خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که دامن زدن به شبهات متعدد در فضای مجازی، فتنه‌ای فراگیر در روزگار امروز ماست و از این رو، ما حوزویان نباید منتظر مدیران و مسؤولان باشیم تا در این زمینه کاری انجام دهند، به بیان دیگر اگرچه آنان هم در این زمینه مسؤولیت دارند اما در عین حال هر طلبه هم باید تکلیف و وظیفه خود را در این زمینه بشناسد و به آن اقدام کند.

در ادامه این نشست یکی از حاضران با انتقاد از کم کاری صداوسیما در پاسخ گویی به شبهات روز، نظر آیت الله حسینی قزوینی را جویا شد که وی پاسخ داد: به هر حال این هم سؤالی است که مسؤولان صداوسیما باید پاسخگو باشند، اما بنده می‌دانم که حضرت آقا و دفتر ایشان در این باره به برخی نهادها دستور داده اند که روی این مسائل کار شود.

مدیر مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج) در پایان تصریح کرد: نباید از یاد بُرد که بصیرت افزایی، یکی از اصول و وظایف همیشگی برای همه ماست و البته در این راه می‌توان و باید از معنویات هم کمک گرفت و بهره بُرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgxn97.ak9xz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما