پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : 82514
منبع : خبرگزاری تسنیم

15 هزار سالمند زیرپوشش کمیته امداد قم قرار دارند

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: از ۴۳ هزار سالمند ساکن قم، ۱۵ هزار نفر از آنان تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.
۱۵ هزار سالمند زیرپوشش کمیته امداد قم قرار دارند
۱۵ هزار سالمند زیرپوشش کمیته امداد قم قرار دارند
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار ظهر امروز در همایش تکریم منزلت سالمندان کمیته امداد که در سالن همایش‌های مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه 25 درصد کل جمعیت سالمند کشور تحت حمایت کمیته امداد هستند، اظهار داشت: ارائه خدمات بهتر به سالمندان نیازمند تعامل بین دستگاهی است. وی با بیان اینکه شورای سالمندی استانداری قم باید فعالیت بیشتری برای توسعه خدمات و افزاش کیفیت خدمات داشته باشد، ابراز کرد:  یکی از دغدغه‌های مهم سالمندان موضوعات درمانی است که بخشی از آن‌ها تحت پوشش بیمه روستایی و بخشی بیمه سلامت بوده که باید برای برطرف کردن مشکلات درمانی آنان تلاش بیشتری صورت پذیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم عنوان کرد: بسیاری از سالمندان نیازمند محبت و ارتباط با فرزندان خود هستند که برای تحقق آن نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم با همکاری دستگاه‌های مختلف و رسانه‌ها داریم.

وی با تأکید بر اینکه از 43 هزار سالمند ساکن قم 15 هزار نفر از آنان تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 4680 نفر آقا و 10 هزار و 245 نفر خانم که بیشتر به صورت سرپرست بوده هستند.

میرشکار تعداد سالمندان زمین‌گیر تحت حمایت کمیته امداد استان را 620 نفر برشمرد و گفت: کمیته امداد برای ارتقای خدمات به سالمندان تعاملی با مؤسسات خیریه استان داشته که بسیاری از امور و خدمات آنان برون‌سپاری شده است.

وی با بیان اینکه خدمت مناسبی به سالمندان صورت نمی‌پذیرد، برون‌سپاری خدمات را یکی از راه‌های ارتقای سطح کیفیت خدمات به آنان ذکر کرد و ادامه داد: پرونده چهار هزار سالمند قمی تاکنون برون‌سپاری شده است و کمیته امداد استان در این زمینه به الگویی برای سایر استان‌ها تبدیل‌شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjxieo.uqe8vzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما