پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : 82530
منبع : خبرگزاری فارس

سقوط ستاره قم در رده‌بندی المپیک

قم نيوز : جایگاه ستاره کاراته استان قم در رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی کاراته از کاراته‌کاهای دارای شانس حضور در المپیک 2020 ژاپن مطلوب نیست.
سقوط ستاره قم در رده‌بندی المپیک
سقوط ستاره قم در رده‌بندی المپیک
به گزارش قم نیوز شکست‌های متوالی و البته غیر منتظره و عجیب امیر مهدی‌زاده در بیش از یک سال و نیم اخیر میادین مختلف برون‌مرزی موجب شده تا این کاراته‌کای مطرح و پرافتخار ایران و استان قم جایگاه چندان مناسبی در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی کاراته نداشته باشد.

مهدی‌زاده به جز بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا که شهریور ماه سال گذشته برگزار شد و نشان نقره را کسب کرد و همچنین به استثنای چند میدان اندک برون‌مرزی از لیگ‌های جهانی این رشته، در میادین بسیار مهمی با ناکامی مواجه بوده، میادینی که تقریبا اکثر آنها امتیاز المپیک داشتند و مهدی‌زاده موفق به کسب مدال و امتیاز لازم نشد.

ستاره کاراته استان قم که دو طلا و یک برنز قهرمانی جهان، دو طلا و یک برنز قهرمانی آسیا، دو طلا و نقره بازی‌های آسیایی، نقره جام جهانی کاراته، طلای دانشجویان جهان و چندین مدال از مراحل و دوره‌های مختلف لیگ‌های جهانی این رشته را در ویترین افتخارات خود دارد و یکی از مدال‌آورترین کاراته‌کاهای قم و ایران به شمار می‌رود، با افت شدیدی مواجه شده است.

اینکه حریفان از مهدی‌زاده شناخت خوب و کاملی پیدا کرده‌اند، مهدی‌زاده با افت فنی و کیفی مواجه شده یا دلیل دیگری برای ناکامی‌های وی وجود دارد، موضوعی پوشیده و نامشخص است اما مهدی‌زاده بعد از هر ناکامی در ماه‌های اخیر، صحبت از امیدواری به آینده و توان بالای خود برای درخشش در میادین آتی برای کسب سهمیه المپیک مطرح می‌کند.

جدید‌ترین ناکامی مهدی‌زاده به رقابت‌های لیگ جهانی کاراته‌وان اخیر در کشور شیلی باز می‌گردد که این ستاره پرافتخار نتوانست روی سکو برود و بار دیگر با دستان خالی از میدان رقابت خارج شد تا در تازه‌ترین رنکینگ منتشر شده فدراسیون جهانی کاراته پس از رقابت‌های قهرمانی آسیا و دو مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان جایگاه نازلی در وزن منهای 67 کیلوگرم داشته باشد.

در شرایطی که هفت ایرانی بین ۱۰ نفر برتر جهان در اوزان مختلف قرار دارند، مهدی‌زاده به دلیل محرومیت فرصت حضور در شانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در ازبکستان را از دست داد و از دو مرحله اخیر لیگ‌های جهانی در ژاپن و شیلی نیز بدون مدال بازگشته است.

در رده‌بندی جدید وزن منهای 67 کیلوگرم کاراته جهان که از سوی فدراسیون جهانی اعلام شده، مجید حسن‌نیا از کشورمان با 2497 امتیاز و هفت پله صعود در رده 21 است، هامون درفشی‌پور با 2137 امتیاز و دو پله نزول در رده 19 جای دارد، سیدعلی کریمی با 1005 امتیاز و هفت رتبه صعود در مکان 66 است و امیر مهدی‌زاده با 735 امتیاز و هفت پله نزول در مکان 80 ایستاده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchvmn6.23nixdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما