کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دشمنان در فضای مجازی عفت و حیاء نسل جوان را نشانه گرفته‌اند

خبرگزاری فارس , 12 مهر 1398 ساعت 2:00

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه دشمنان امروز به دنبال گمراه کردن جوانان هستند و در فضای مجازی عفت، اخلاق و حیای نسل جوان را نشانه گرفته‌اند گفت: در چنین شرایطی باید جوانان را با ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی در برابر هجمه‌ ها مصون نگه داریم.


به گزارش قم نیوز آیت الله جعفر سبحانی عصر امروز در اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان که در مجتمع امین قم برگزار شد، با اشاره به اینکه معجزات پیامبران قبل از حضرت محمد(ص) تکوینی و خارجی بود بیان کرد: معجزه پیامبر گرامی اسلام تکوینی نیست بلکه تدوینی است.

وی با اشاره به اینکه معجزات هر کدام از پیامبران بر اساس شرایط زمان خود بوده است، خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر گرامی اسلام شعر و خطابه رایج بود و بر اساس همین شرایط نیز پیامبر(ص) نشان داد که کلامی آمده که از کلام بشر متفاوت است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه شریعت پیامبرانی نظیر حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) کوتاه مدت بوده است، ادامه داد: شریعت پیامبر گرامی اسلام دائمی بوده و وقتی شریعت دائمی است پس معجزه آن نیز باید دائمی باشد و تا آخر دنیا بماند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم کتابی پایان ناپذیر و نامحدود است، اضافه کرد: درباره قرآن کریم تفاسیر بسیاری نوشته شده و موضوعات بیشماری مطرح شده است ولی همچنان موضوعات بسیاری باقی مانده و اینها نشان دهنده این است که این کتاب آسمانی پایان ناپذیر است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه مسلمانان به وجود این کتاب نامحدود و پایان ناپذیر افتخار می کنند تاکید کرد: از دیگر افتخارات مسلمانان این است که در کنار قرآن، عترت نیز دارند که این دو هیچگاه از یکدیگر جدا نشده و مفسر یکدیگر هستند.

وی پیروی از قرآن و عترت پیروی را مورد تاکید قرار داد و گفت: دشمنان امروز به دنبال گمراه کردن جوانان هستند و در فضای مجازی عفت، اخلاق و حیای نسل جوان را نشانه گرفته اند، در چنین شرایطی باید جوانان را با ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی در برابر هجمه‌ ها مصون نگه داریم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید دردروس دانشگاهی نسبت به آموزش قرائت قرآن کریم اهتمام داشته باشیم، یادآور شد: این طرح در دانشگاه قم اجرایی شده و امیدواریم که در دیگر دانشگاه‌ ها نیز اجرا شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82534

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82534/دشمنان-فضای-مجازی-عفت-حیاء-نسل-جوان-نشانه-گرفته-اند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir