شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 82563
منبع : خبرگزاری تسنیم

تقدیر آیت‌الله علوی‌گرگانی از اقدامات شایسته رئیس قوه قضائیه

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با تقدیر از اقدامات شایسته رئیس قوه قضائیه گفت: تحولات اخیر قوه قضائیه مطلوب بوده و با حضور ‌رئیسی در قوه قضائیه تحولی به وجود آمده‌ است.
تقدیر آیت‌الله علوی‌گرگانی از اقدامات شایسته رئیس قوه قضائیه ‌/ "رئیسی" ‌دستگاه ‌قضا‌ را متحول کرد
تقدیر آیت‌الله علوی‌گرگانی از اقدامات شایسته رئیس قوه قضائیه ‌/ "رئیسی" ‌دستگاه ‌قضا‌ را متحول کرد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه که در دفتر معظم له برگزار شد،اظهار داشت: کار کردن درست در این دنیا سبب آسایش اخروی انسان می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت کار قضاوت تصریح کرد: در کار خود مراقب باشید تا حق کسی پایمال نشود چون کار شما از قبیل کلی ذات تشکیک است، زمینه‌ساز و مقدمه برای حکم قاضی هستید بنابراین باید دقت زیادی در کار خود به خرج بدهید.

مرجع تقلید شیعیان با تقدیر از اقدامات شایسته رئیس قوه قضائیه بیان کرد: تحولات اخیر قوه قضائیه مطلوب است و با حضور آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه تحولی به وجود آمده که خود شما آگاهی بهتری از این موضوع دارید و وضعیت بهتری بر قوه قضائیه حاکم شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از اهل‌بیت(ع)عنوان کرد:این روایت سه‌طبقه از چهار طبقه قضات را در جهنم می‌داند،این روایت خیلی عجیب است که می‌گوید نه‌تنها قاضی که حکم به خلاف حق می‌دهد جهنمی است بلکه حتی قاضی که به‌حق قضاوت می‌کند ولی حکم او از روی شانس و اقبال و نه از روی علم مطابق حق درمی‌آید در جهنم است.

آیت‌الله علوی گرگانی ادا کردن حق مردم توسط قوه قضائیه را موضوع مهمی دانست و تصریح کرد: همیشه به داوطلبان مناصب قضایی سفارش می‌کنم هیچ‌گاه تنها تصمیم‌گیری نکنید و برای خودتان حتماً مشاور داشته باشید چون ممکن است در قضاوت مسئله کوچکی باشد که مورد غفلت قرار می‌گیرد ولی در تصمیم‌گیری نهایی مؤثر است.

وی ادامه داد: همیشه به رؤسای قوه قضائیه سفارش دارم که حقوق‌ها را افزایش دهند و قضات به‌نوعی اشباع شوند تا از رشوه و مسائل مالی حرام در امان باشند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: در میان منابع دینی در هیچ جا به‌اندازه منصب قضا سفارش نشده که پول و هدیه‌ای داده نشود، حتی گفته‌شده بعد از انجام عمل نیز هدیه‌ای نگیرید یعنی نه‌تنها قبل از حکم قاضی بلکه حتی بعد عمل او هم پولی به‌عنوان هدیه ندهید، چون دارای کراهت است بنابراین کار کردن در منصب قضاوت بسیار مهم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdsk0j.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما