يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : 82606
منبع : خبرگزاری فارس

نیاز به نگرش سیستمی برای توسعه بخش روستایی قم

قم نيوز : استاندار قم گفت: نگرش سیستمی و فرابخشی در زمینه توسعه روستایی در استان ضروری است و کمک به توسعه روستاهای قم برای مدیریت استان دارای اهمیت است.
نیاز به نگرش سیستمی برای توسعه بخش روستایی قم
نیاز به نگرش سیستمی برای توسعه بخش روستایی قم
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جلسه کارگروه زیربنایی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مطالعه اشتغال روستایی استان قم اظهار کرد: مطالعه جامعی در زمینه اشتغال و توسعه روستایی استان صورت گرفته است و باید چنین مطالعاتی مبنای کار مدیران استان قم در بخش روستایی باشد.

وی ادامه داد: پنج درصد جمعیت استان قم روستایی است و این جمعیت می‌تواند تکمیل کننده زنجیره توسعه شهری این استان باشد.

استاندار قم افزود: خوشه بندی در زمینه توسعه روستایی اقدام خوبی است، البته راهبرد توسعه هر روستا با یک روستای دیگر متفاوت است.

سرمست نگاه فرابخشی در زمینه توسعه روستایی را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر این نگاه وجود نداشته باشد، در زمینه خوشه بندی برای توسعه اشتغال به نتیجه نخواهیم رسید، به عنوان مثال اولویت کشاورزی و دامداری در بخش‌های دیگر قم پررنگ تر از بخش سلفچگان است.

وی ادامه داد: باید برندسازی و هویت سازی برای بخش‌های مختلف قم صورت بگیرد، با اتصال با افراد تسهیل گر می‌توانیم این کار را در مطالعات آتی توسعه روستایی انجام بدهیم تا به مطالعات جامع در این زمینه در استان قم برسیم.

استاندار قم افزود: نگرش سیستمی و فرابخشی در زمینه توسعه روستایی در استان قم ضروری است، کمک به توسعه روستاهای قم دارای اهمیت برای مدیریت استان است.

سرمست توسعه روستایی هدف مند را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید از شیوه سنتی توسعه پرهیز کنیم و با دیدن واقعیت‌ها به استراتژی توسعه برسیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb00bw.rhb5gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما