سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 82634
منبع : خبرگزاری ايرنا
شهردار قم:

مدیریت بودجه اربعین ازاختیارات شهرداری است

قم نيوز : شهردار قم گفت: تامین اعتبار برای مراسم اربعین حسینی و همچنین تشخیص نحوه هزینه کردن آن درحیطه وظایف شهرداری است.
مدیریت بودجه اربعین ازاختیارات شهرداری است
مدیریت بودجه اربعین ازاختیارات شهرداری است
به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان نژاد در یکصد و چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم درخصوص لایحه مجوز هزینه کرد ۳میلیارد ریال در مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: شورای اسلامی شهر فقط وظیفه دارد، این لایحه را تصویب کند، و شهرداری نیز موظف است طبق نظر و تشخیص خود آن را در ردیف‌های مورد نظر هزینه نماید.

وی بیان داشت: مدیریت هزینه‌های  مدیریت شهری باید توسط شهرداری انجام شود.

شهردار قم همچنین در واکنش به سخنان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم که لایحه مذکور را قرائت کرد: گفت: شما یک لیستی را به شهرداری ارائه دادید و می‌گویید در هزینه‌های مربوط به اربعین طبق آن عمل شود، در صورتی که این موضوع از وظایف شورای شهر به شمار نمی‌آید.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه با تایید حرف های شهردار خطاب به رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا گفت: شما جای تشخیص نشستید و این خطاست.

محمد اسلامی گفت: شورای شهر مجوز هزینه کردن این بودجه را به شهرداری می‌دهد، مشروط بر اینکه تمام مخارج آن در کدها و زیرکدهایی که در بودجه است، قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم نیز در ادامه با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر به شهرداری اعتماد دارد، افزود: مردم و مسئولان قم به خدماتی که شهرداری در مناسبت های ملی مختلف انجام می‌دهد اذعان دارند.

حسین مالکی نژاد همچنین اهمیت راهپیمایی اربعین امسال را به دلیل وقایعی که این روزها در عراق می‌گذرد، بیش از سال‌های قبل عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها تعداد زائران خارجی از جمله پاکستانی که برای رفتن به کربلا از قم عبور می کنند، افزایش پیدا کرده‌است.

وی همچنین با اشاره به موضوع اسکان و پذیرایی زائران اربعین، مساله تبلیغات و اطلاع رسانی برای استفاده از ظرفیت های مردمی را در این زمینه مهم دانست و گفت: وقتی به لحاظ قانونی مانعی وجود ندارد، نباید در بودجه تعیین شده برای اربعین ردیفهای خاصی را جدا کنیم و اختیارات شهرداری را در هزینه ها محدود نماییم.

سید امیر سامع معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه با بیان اینکه این بودجه در مقابل اقدام هایی که شهرداری برای اربعین انجام می دهد، ناچیز است، گفت: شهرداری قم هم در قرارگاه اربعین درمصلای قدس و هم در موکب‌هایی که در مسیر زائران در عراق برپا شده خدمات زیادی را انجام می دهد و بخشی از پرسنل شهرداری نیز به صورت خادم افتخاری فعالیت می کنند.

اعضای شورای اسلامی شهر با لایحه شهرداری مبنی بر مجوز هزینه کرد ۳ میلیارد ریال  در مراسم اربعین حسینی بر اساس فهرست پیوست و بدون در نظر گرفتن عدد و رقم موافقت کردند و آن را تصویب نمودند.

همچنین در این جلسه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری قم با ۲۲۲ میلیارد ریال هزینه قطعی و ۲۲۴ میلیارد ریال درآمد نیز تصویب شد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc0eq4.2bqi18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما