سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 82657
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت الله نوری همدانی: روز به روز بر عظمت مراسم اربعین حسینی افزوده می‌شود‌

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به پیش رو بودن مراسم عظیم اربعین گفت: روز به روز بر عظمت این مراسم مهم افزوده می شود و مراسم اربعین می تواند زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) باشد، همه ما باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.
آیت الله نوری همدانی: روز به روز بر عظمت مراسم اربعین حسینی افزوده می‌شود‌
آیت الله نوری همدانی: روز به روز بر عظمت مراسم اربعین حسینی افزوده می‌شود‌
به گزارش قم نیوز آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس و اعضای شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران،که در دفتر معظم له برگزار شد،اظهار داشت: رونق حوزه های علمیه به ویژه حوزه خواهران از جمله برکات انقلاب و تدابیر امام راحل است.

وی افزود: بانوان در طول تاریخ در عقب ماندگی فکری، فرهنگی و اجتماعی قرار داشتند اما امام و انقلاب توانستند که راه را برای بانوان باز کنند تا بانوان نیز همانند آقایان به پیشرفت های علمی، فرهنگی و سیاسی دست پیدا کنند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در فعالیت های حوزه باید بیشتر به کیفیت توجه کنیم تا کمیت،بیان کرد: خوشبختانه از نظر کمیت وضعیت مناسبی داریم که البته باید بهتر شود اما از نظر کیفیت باید پیشرفت و سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: بانوان می توانند به مقامات عالی علمی و تقوایی برسند و این جایگاه مختص مردان نیست، باید جایگاه علمی بانوان حوزه های خواهران به خوبی تبیین شود تا حوزویان و جامعه با دستاوردهای بانوان طلبه آشنایی پیدا کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه حوزه علمیه برای مباحث تخصصی اهمیت بیشتری قائل شود،گفت:تا جایی علوم مشترک است و همه باید آن را بخوانند اما از مرحله ای باید به مسائل تخصصی بیشتر توجه شود؛ بانوان طلبه باید در قلم و بیان برجسته باشند تا بتوانند به درستی نسبت به نیازها پاسخگویی کنند.

وی با تأکید بر این که حوزه های علمیه باید به نیازهای امروز پاسخ دهند، ابراز داشت: اسلام برای همه نیازهای بشر برنامه دارد که این برنامه جامع باید برای جهانیان تبیین شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه طلاب باید در زمینه های فقاهت، تبلیغ، تفسیر و مباحث دیگر به صورت تخصصی تربیت شوند،تصریح کرد: بانوان می توانند نقش ویژه ای در حل مشکلات و تبیین مبانی دینی در حوزه زنان برای دنیا داشته باشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: طلاب باید با نظرات و مبانی حضرت امام آشنایی کامل و دقیق داشته باشند، امروز وصیت و نظرات امام در بین دانشجویان تدریس می شود و این موضوع در حوزه ها هم باید مورد توجه باشد.

آیت الله نوری همدانی با تأکید بر تقویت دروس اخلاق در حوزه اضافه کرد: درس اخلاق فقط برگزاری کلاس نیست بلکه منظور از درس اخلاق ساختن است و انسان سازی کار انبیا و ائمه طاهرین(ع) محسوب می شود، باید افراد متخلق به اخلاق اسلامی انتخاب شوند تا بتوانند دروس اخلاق را برگزار کنند.

وی آشنایی طلاب با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از وظایف مهم حوزه ها دانست و افزود: افتخار می کنیم که کتاب شریفی مانند نهج البلاغه امیرمؤمنان(ع) داریم که حاوی مطالب اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و راهگشای امور جامعه است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت پاسخگویی شبهات توسط طلاب بیان کرد:بانوان طلبه باید با رصد شبهات به ویژه در فضای مجازی به نیازها و شبهات جامعه پاسخ مناسب بدهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به پیش رو بودن موسم عظیم اربعین خاطرنشان کرد: روز به روز بر عظمت این مراسم مهم افزوده می شود و مراسم اربعین می تواند زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) باشد، همه ما باید وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchq-n6.23nimdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما