چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : 82687
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت الله علوی گرگانی: مراسم اربعین حسینی پرشورتر از همیشه برگزار می شود

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت:پس از گذشت ۱۴۰۰ سال محبت اباعبدالله(ع)همچنان در دل های شیعیان قرار دارد و هرسال مراسم اربعین پرشورتر برگزار می شود.
آیت الله علوی گرگانی: مراسم اربعین حسینی پرشورتر از همیشه برگزار می شود
آیت الله علوی گرگانی: مراسم اربعین حسینی پرشورتر از همیشه برگزار می شود
به گزارش قم نیوز آیت الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از روسای کلانتری های سراسر کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد،با اشاره به حدیثی از اهل بیت(ع)اظهار داشت:اگر انسان برادر ایمانی خود را موعظه کند بهترین هدیه به وی است چون نصیحت از روی خیرخواهی است.

وی افزود:انسان باید تلاش کند خوبی را به دوستانش هدیه کند و دیگربین باشد و اهل خودبینی نباشد چون خداوند انسان خودبین را دوست ندارد،اعتقاد داریم همه چیز در اراده خداوند است و بدون اذن خدا سنگ از سنگ تکان نمی خورد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: در نمازمی خوانیم "اهدنا الصراط المستقیم" و از خدا می خواهیم ما را هدایت کند و ملاک من نیست، خودبینی سبب تباه شدن انسان می شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد:انسان در هر مقامی که مشغول فعالیت است نباید خود را گم کند چون انسان هرچه روح تواضع داشته باشد خداوند وی را بلند می کند،خداوند هنگامی که مشاهده کند انسانی متواضع است محبتش را در دل های دیگران قرار می دهد.
آیت الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) بیان کرد:یکی از نعمت های خدا که به ما این است که محبت ما را در دل شیعیان و محبین ما قرار داده است،پس از گذشت 1400 سال محبت اباعبدالله(ع)همچنان در دل های شیعیان قرار دارد و هرسال مراسم اربعین پرشورتر برگزار می شود.

وی افزود:در هر در پست و مقام مشغول خدمت هستید خودرا گم نکرده و در برابر حق تسلیم باشید و اگر تربیت شده مکتب امام حسین(ع) باشیم لذت دنیا و آخرت را می بریم.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: مراقب باشید در کارهای خود تنها خدا را مورد توجه قرار دهید چون کسی که برای خدا کار می کند در آخرت اجر عظیمی نزد پروردگار دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca0ina.49nua15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما