کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سربلندی ملت ایران نتیجه پیروی از اهل بیت(ع) است

خبرگزاری فارس , 19 مهر 1398 ساعت 13:22

استاد حوزه علمیه قم گفت: 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته اما همچنان ما در دنیا سربلند هستیم و در برابر آمریکا و مستکبران عالم ایستاده‌ایم و این نتیجه پیروی از اهل بیت(ع) است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در سخنرانی پیش‌ ازخطبه‌های نماز جمعه امروز قم در مصلی این شهر، با اذعان به اینکه راهپیمایی میلیونی اربعین امروز در دنیا به یک حرکت بی‌نظیر تبدیل شده است اظهار کرد: اربعین امروز یک نماد است از ظهار محبت و ولایت مردم و دوست‌داران اهل‌بیت(ع) به ساحت اباعبدالله الحسین(ع).

وی برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین را مشت محکمی بر دهان مستکبران عالم دانست و تصریح کرد: 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته اما همچنان ما در دنیا سربلند هستیم  و در برابر آمریکا و مستکبران عالم ایستاده‌ایم و این نتیجه پیروی از اهل بیت(ع) است.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه ملت ایران درس ایستادگی در مقابل مستکبران را از حضرت زینب(س) آموخته است خاطرنشان کرد: ملت ایران هیچ‌گاه در برابر مستکبران سر خم فرود نخواهد آورد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) درکاخ یزید در مقابل مستکبر آن دوران با صلابت ایستاد اظهار کرد: رهبری نیز با الگوگیری از همین فرهنگ غنی و با افتخار با صلابت در مقابل آمریکا ایستاده است.

نظری منفرد اربعین را نماد مودت و محبت و پیروی از دستور خداوند خواند و با تاکید بر اینکه نهضت ابا عبدالله(ع) دارای دو بخش شهادت و رسالت است خاطرنشان کرد: شهادت تا عصر عاشورا ادامه داشت ولی رسالت از عاشورا آغاز شد تا این حرکت در تمام بلاد اسلامی انعکاس داده شود.

وی تلاش دشمن برای انحراف واقعیت‌های عاشورا را مورد توجه قرار داد و با اذعان به اینکه سفر اهل بیت از کربلا به کوفه از کوفه به شام برای خنثی کردن این توطئه‌ها بود بیان کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) برای تبیین واقعیت‌ها و جنایت‌های یزیدیان تمام تلاش خود را انجام دادند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به خطبه‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در کوفه و شام اظهار کرد: ایشان با این خطبه‌ها نه تنها توطئه دشمنان برای انحرف عاشورا را خنثی کردند بلکه حقیقت اهل بیت(ع) را تبیین کردند و موجب شدند تا تمام رشته‌ها و توطئه‌های دشمن علیه اهل بیت(ع) خنثی و فشار به یزید آنچنان افزایش یابد که یزید مسئولیت شهادت اباعبدالله(ع) را به عهده ابن زیاد اندازد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 82729

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82729/سربلندی-ملت-ایران-نتیجه-پیروی-اهل-بیت-ع

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir