شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 82736
منبع : خبرگزاری ايرنا

۱۲۸ روستای قم به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند

قم نيوز : مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات قم گفت: از ۲۲۵ روستای استان،۱۷۲ روستا دارای ارتباط  تلفنی ثابت و ۱۲۸ روستابه اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.
۱۲۸ روستای قم به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند
۱۲۸ روستای قم به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی با اشاره به مولفههای توسعه اینترنت پرسرعت در قم افزود: در حوزه دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت هم اکنون بیش از  ۹۰ هزار پورت دایر در این استان وجود دارد.

وی افزود: همراه اول در ۱۲۸ روستا دارای پوشش ۹۹ درصدی اینترنت ۲G و همچنین پوشش ۱۰۰ درصدی ۳G ‌ و ۴G است ضمن اینکه ۲ اپراتور دیگر به ویژه ایرانسل نیز برای توسعه پوشش اینترنت پرسرعت در روستا اقدامات خوبی انجام داده و در بسیاری از روستاها در حال ارائه خدمت هستند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات قم ادامه داد: شرکت های وب یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی نیز به ۱۶۸ روستای قم خدمات ارائه می‌کند.

موسوی با اشاره به پوشش تلفن همراه در روستاهای قم گفت: همراه اول درتمام ۱۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار قم، دارای پوشش بالای ۸۰ درصدی است.

وی اظهار داشت: ایرانسل نیز در ۱۲۰ روستا دارای پوشش ۸۰ درصد، در۷ روستا بین ۵۰ تا ۸۰ درصد و در ۴۰ روستا زیر ۵۰ درصد دارای پوشش مخابراتی است ضمن اینکه رایتل ۹ روستا را پوشش می‌دهند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات قم ادامه داد: یک میلیون و ۹۵۵ هزار سیم کارت سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل در این استان فعال است که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۱۲۳ هزار سیم کارت به اینترنت پرسرعت همراه دسترسی دارند.

موسوی با بیان اینکه ۸۵ درصد روستاهای قم دارای ارتباط تلفن ثابت هستند،‌گفت: حدود ۴۵ هزار تلفن ثابت منصوبه توسط شرکت مخابرات در روستاهای قم ایجاد شده که از این تعداد بیش از ۲۷ هزار تلفن فعال است.

وی با اشاره به وجود ۱۲۱ واحد پستی در سطح استان گفت: ۶۹ واحد پستی شهری و ۵۲ واحد پستی روستایی در مجموع دارای بیش از یک میلیون ترافیک مرسوله در طول سال هستند.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان قم جمعیتی حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر دارد که بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر از جمعیت این استان در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار در مناطق روستایی قم زندگی می کنند. بر اساس این نظرسنجی قم دارای ۱۳۱ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfvedc.w6d0magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما