شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 82739
منبع : خبرگزاری ايرنا
قم در هفته‌ای که گذشت؛

از درخواست استاندار قم از رئیس جمهوری تا کارت ویژه ملاقات برای کارآفرینان

قم نيوز : افتتاح شبستان پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر در سالجاری، درخواست استاندار از رئیس جمهوری، کارت ویژه ملاقات با استاندار برای کارآفرینان، کلنگ‌زنی کمربندی جدید قم در دهه فجر، تولید ۱۴۸۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی، اجاره‌نشینی ۱۴۷ هزار خانوار، افزایش ۲۵ درصدی استفاده‌کنندگان از سرویس مدارس؛ از اخبار هفته گذشته قم بود.
از درخواست استاندار قم از رئیس جمهوری تا کارت ویژه ملاقات برای کارآفرینان
از درخواست استاندار قم از رئیس جمهوری تا کارت ویژه ملاقات برای کارآفرینان
به گزارش قم نیوز حمایت دستگاه قضایی از آمران به معروف، جوابگو نبودن امکانات آتش‌نشانی، کنترل برداشت مصالح از رودخانه‌ها، اطلاع‌رسانی دستاورد دستگاه‌ها توسط روابط عمومی‌ها، آمادگی پست برای همکاری با بخش خصوصی، فراخوان همایش مقاومت اسلامی از نگاه قرآن، کاهش مجوز واردات باتری‌های فرسوده، تقویت توانمندی روستاها در بخش گردشگری، لزوم رفع مشکل آب شرب ۳۳ روستا، اجرای دوره آموزش خانواده در ۱۴۰۰ مدرسه، تماس‌های غیرضروری و ایجاد مشکل برای اورژانس و آتش‌نشانی، افزایش ۲۵ درصدی متوفیان موتورسوار، اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای تسویه بدهی‌های شهرداری، پایان طرح آبرسانی به کهک در سال ۱۴۰۰ و فعالیت ۳۵ هزار واحد صنفی پروانه‌دار، از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.


درخواست‌های استاندار قم از رئیس‌جمهوری

استاندار قم در دیدار با حجت ‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی، خواستار عنایت ویژه رئیس جمهوری برای تسریع در بهره‌برداری طرح‌های نیمه‌تمام و تقویت صنعت گردشگری مذهبی دراین استان شد.

بهرام سرمست در این دیدار، با تشریح آخرین وضعیت استان در بخش‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی خواستار عنایت ویژه رئیس‌جمهوری و صدور اوامر عالی ایشان برای تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام استان شد.


امکانات تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی جوابگوی نیاز قم نیست

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: به‌ صراحت اعلام می‌کنیم که امکانات تیم‌های امداد و نجات آتش‌نشانی جوابگوی شهری باعظمت قم نیست.

حمید کریمی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: یک سری تجهیزات پیشرفته و به ‌روز پس از سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ به قم برای این سازمان  خریداری شد،‌ اما اگر بخواهیم تنها به این تجهیزات اکتفا کنیم، با وجود پیشرفت در شهر و ساخت‌وسازها، توان امداد و نجات در مواقع بحران را نخواهیم داشت.


امسال شبستان پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر به بهره‌برداری می‌رسد

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: شبستان پیامبر اعظم(ص) با حدود شش هزار متر مربع فضای مسقف برای حضور زائران تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

هادی محمود نژاد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این شبستان در ضلع شرقی حرم مطهر و در بدو ورود از بلوار پیامبر اعظم(ص) در طبقه زیرین صحن فاطمی قرار دارد.


کمربندی جدید قم دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: کمربندی جدید قم به طول ۱۱۴ کیلومتر با حضور سرمایه گزاران جدید، دهه مبارک فجر امسال کلنگ زنی خواهد شد.

محسن بهشتی  هفته گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: این طرح که به صورت مشترک با آورده ۷۰ درصدی بخش خصوصی اجرا خواهد شد، نیازمند مجوز هیات دولت برای تغییر سرمایه گزار در مصوبه قبلی است که به علت نوسانات اقتصادی از اجرای طرح انصراف داده بود.


دستگاه قضایی از آمران به معروف حمایت می‌کند

دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: دستگاه قضایی موضوع حمایت از آمران به معروف در قم را با جدیت دنبال می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب هفته گذشته در آیین تجلیل از فعالان امر به معروف و نهی از منکر قم افزود: دستگاه‌ها قضایی مساله حمایت از فعالان امر به معروف را وظیفه شرعی و قانونی خود می‌داند.


استفاده از ظرفیت علمی قم برای تقویت گفتمان بین مذاهب ضروری است

استاندار قم با اشاره به تجربه تلخ خشونت های ایدئولوژیک در دنیا گفت: استفاده از ظرفیت مراکز حوزوی و دانشگاهی قم برای تقویت گفتمان مشترک در بین ادیان و مذاهب ضروری است.

بهرام سرمست هفته گذشته در نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه ادیان و مذاهب، با اشاره به ایجاد دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه ها افزود: رویکرد اصلی در راه اندازی این دفتر استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه ها برای توسعه استان و گره گشایی از مشکل ها است.


۱۴۸۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی تولید می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی قم، با اشاره به اینکه در مرحله اول ۱۸۰ واحد ساخته خواهد شد، گفت: در کل برای تعادل بخشی به بازار مسکن در استان یک هزار و ۴۸۰ واحد در طرح اقدام ملی تولید می‌شود.

حسن صبوری اشاره به وضعیت مسکن در استان افزود: یکی از مهم‌ترین اقدام‌های این اداره کل در حوزه مسکن، بحث مسکن مهر است.


مجوز واردات باتری‌های فرسوده کاهش یافته است

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: مجوز واردات باتری‌های فرسوده در سال‌های اخیر به این استان به شدت محدود شده است، به طوری که برای کمتر از ۱۰ درصد از ظرفیت اسمی واحدهای ذوب سرب مجوز واردات صادر می‌شود.

سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: با گسترش فعالیت غیرمجاز واحدهای ذوب سرب و رشد فزاینده آنها در دهه‌های گذشته به ویژه در اراضی حاشیه‌ای شهر قم، با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، بیش از ۲۰۰ کوره غیرمجاز سرب درسطح استان تخریب شدند.


جمعیت زنان مطلقه تحت پوشش کمیته امداد قم ۲ برابر شده است

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: در هشت سال گذشته تاکنون، جمعیت زنان مطلقه تحت پوشش این استان ۲ برابر شده است.

عباس جوشقانیان  هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه سرریز رشد فزاینده‌ای که آمار طلاق دارد، در کمیته امداد نمود می‌یابد، افزود: قم از نظر زنان مطلقه جزو استان‌های نخست در کشور است و اقداماتی نیز برای کاهش این روند انجام‌ شده، ولی این وضعیت همچنان روند خوبی ندارد.


فعالیت ۳۵ هزار واحد صنفی پروانه‌دار  

رییس اتاق اصناف قم گفت: ۳۵ هزار واحد صنفی مجوزدار در قالب ۵۸ اتحادیه در این استان مشغول فعالیت می‌باشند.

حسن احمدلو هفته گذشته در همایش پلیس، امنیت و اصناف افزود: همچنین بیش از ۱۰ هزار واحد صنفی فاقد مجوز و پروانه نیز در استان قم مشغول فعالیت اقتصادی هستند.


طرح‌های توسعه اقتصادی باید برای قم هویت‌بخش باشد

استاندار قم گفت: طرح‌های مطالعاتی توسعه اقتصادی و اشتغالزایی قم باید برای هر یک از بخش‌های پنج‌گانه این استان هویت‌بخش باشد.

بهرام سرمست در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط‌زیست قم افزود: این مطالعات باید علاوه بر بخش‌ها، برای استان نیز در پیکره کلی کشور هویت توسعه را مشخص کند.


مدیریت پساب در بالادست شهر قم ممکن نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: تصویب جانمایی طرح ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب منطقه پردیسان در شورای برنامه‌ریزی نیازمند خرید پساب آن توسط شهرداری است، چون مدیریت آن در بالادست شهر امکان‌پذیر نیست.

محسن بهشتی هفته گذشته در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه عشایری، روستایی، شهری، آمایش سرزمین و محیط‌زیست قم افزود: اگر زمینه استفاده از پساب فراهم نشود، نمی‌توان آن را مدیریت کرد و باید جاری شود. 


سرمایه انسانی در اشتغالزایی روستایی مورد توجه قرار گیرد 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: باید اشتغالزایی و کارآفرینی در مناطق روستایی استان بر اساس سرمایه انسانی صورت بگیرد.

سجاد چهرگانی هفته گذشته در کارگروه زیربنایی، توسعه عشایری، روستایی، شهری، آمایش سرزمین و محیط‌زیست قم، با اشاره به طرح مطالعاتی توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی در این استان افزود: هرچند اطلاعات جمع‌آوری‌شده و مورد استفاده قرار گرفته برای این طرح، بر اساس تصمیم کارگروه آمایش سرزمین است، اما برای جمع‌بندی و نتیجه‌گیری نمی‌توانیم از سرمایه انسانی چشم‌پوشی کنیم.


خدمت به افراد کم‌توان، رسالتی اسلامی و اخلاقی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، بابیان اینکه خدمت به افراد معلول و ناتوان در جامعه امری اسلامی، انسانی و اخلاقی است، گفت: وجود این افراد در جامعه درس‌آموز است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار هادی کریمی اصل سرپرست اداره کل بهزیستی قم، با بیان اینکه عده‌ای همواره به این افراد معلول و ناتوان خدمت می‌کرده‌اند وعده‌ای هم به دنبال راه‌های غیرقانونی برای رهایی از وجود چنین افرادی بوده و هستند، افزود: حذف افراد ناتوان از زندگی اجتماعی هیچ‌گونه جایگاهی در اسلام ندارد و صحیح نیست.


افزایش ۲۵ درصدی استفاده‌کنندگان از سرویس مدارس

رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: تعداد دانش‌آموزان استفاده کننده از خدمات سرویس مدارس در هفته نخست سال تحصیلی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد.

مرتضی عزتی هفته گذشته  در جلسه شورای اسلامی شهر قم افزود: سال گذشته ۲۰ هزار دانش آموز در ۱۹۸ مدرسه شامل ۱۸۲ مدرسه دخترانه و ۱۷ مدرسه پسرانه از خدمات سرویس مدارس استفاده کردند.


افزایش ۲۵ درصدی متوفیان موتورسوار  

معاون اداره کل پزشکی قانونی قم گفت: بر اساس آمار، در نیمه نخست امسال تعداد کشته‌شده‌های موتورسوار براثر حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲۵ درصد افزایش ‌یافته است.

محمدعلی عبدالحی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در نیمه نخست امسال ۴۴ موتورسوار براثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۳۵ تَن بوده است.


هیچ کلاسی در مدرسه‌های قم خالی از معلم نیست

معاون پژوهش و نیروی انسانی آموزش‌وپرورش قم گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش قم،‌ اول مهرماه امسال حتی یک کلاس نیز خالی از معلم نبود.

علی محمدی هفته گذشته  در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در چند سال گذشته آموزش‌وپرورش قم همانند سایر استان‌ها با کمبود معلم روبرو بوده است و در چند سال آینده نیز این وضعیت به همین منوال خواهد بود.


باید مشکل آب شرب ۳۳ روستا برطرف شود

فرماندار قم گفت: ۳۳ روستای قم با وجود دارا بودن سکنه زیر پوشش تاسیسات شرکت آبفا نیست که این مشکل باید هرچه سریع‌تر برطرف شود.

مرتضی حیدری در جلسه شورای بهداشت شهرستان قم افزود: بر اساس آمار ۱۵۱ روستای قم زیر پوشش تاسیسات آب و فاضلاب روستایی و ۳۳ روستا به دلیل نبود اعتبار فاقد پوشش هستند.


اجاره‌نشینی ۱۴۷ هزار خانوار    

مدیرکل راه و شهرسازی قم هفته گذشته گفت: با وجود احداث ۴۳ هزار واحد مسکن مهر و ۴۵ هزار واحد خانه خالی، اما ۱۴۷ هزار خانوار اجاره‌نشین در شهر قم وجود دارد.

حسن صبوری افزود: تامین مسکن خانوار یکی از اولویت‌های امروز جامعه است، اما به دلیل افزایش قیمت چشمگیر واحدهای مسکونی و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، خرید مسکن برای اقشار کم‌درآمد جامعه بسیار سخت شده است.


اجرای دوره آموزش خانواده در ۱۴۰۰ مدرسه  

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: دوره آموزش خانواده برای والدین دانش آموزان در راستای اطلاع از حقوق و نیازهای کودکان در ۱۴۰۰ واحد آموزشی استان اجرایی می‌شود.

حمیدرضا شیخ الاسلام  در کنفرانس تخصصی حقوق کودک افزود:‌ مباحث زیرساختی حقوق کودک در این دوره‌ها به والدین دانش آموزان توسط مشاوران وکارشناسان متخصص ارائه خواهد شد.


ساماندهی ۱۰۰ هزار همیار پلیس  

معاون اجتماعی فرهنگی انتظامی قم گفت: ۱۰۰ هزار دانش آموز همیار پلیس در قم ساماندهی شده‌اند که از نظر تناسب جمعیتی بهترین وضعیت را درسطح کشور دارد.

سرهنگ مهرداد حاجی زاده در کنفرانس تخصصی حقوق کودک افزود:‌ تقویت فرهنگ همیار پلیس در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سوانح راهنمایی و رانندگی اثربخش است.


تبدیل شدن قم به شهر «دوستدار کودک»  

مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم گفت: سیاست شهر دوستدار کودک همزمان با تمام شهرداری‌های کشور در شهرداری قم در حال پیگیری و اجرا است.

ابوالقاسم مقیمی در کنفرانس تخصصی حقوق کودک افزود: در شهر دوستدار کودک، فضای کالبدی شهر به نحو طراحی می شود که در آن فضاهای بازی به حد کافی برای کودکان پیش بینی شده باشد.


کارت ویژه ملاقات با استاندار برای کارآفرینان  

استاندار قم، با اشاره به اجرای طرح تکریم ارباب‌رجوع در استانداری گفت: تمام کارآفرینان و تولیدکنندگانی که در واحد صنعتی آنها بیش از ۱۰۰ تن اشتغال دارند، از کارت ویژه برای ملاقات با استاندار برخوردار می‌شوند.

بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم، با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس‌جمهوری افزود: دکتر روحانی نگاه ویژه‌ای به قم دارد و در این دیدار نیز مواردی از سوی ایشان در حوزه اقتصادی و رونق تولید مورد تاکید قرار گرفت که تکلیف ما را برای پیگیری امور سنگین‌تر کرد.


کنترل برداشت مصالح از رودخانه‌ها  

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز مصالح از بستر رودخانه‌ها کار دشواری است و باید همه دستگاه‌های اجرایی برای کنترل و مدیریت این موضوع همکاری‌های لازم را داشته باشند.

احمد حاج حسینی مسگر در جلسه کارگروه تسهیل‌ و رفع موانع تولید قم افزود: مجوز برداشت مصالح از رودخانه توسط سازمان صنایع و معادن صادر می‌شود و آب منطقه‌ای نقشی در آن ندارد.


۷۲۷ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت  

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت:‌ در شش ماه نخست امسال، تسهیلات رونق تولید برای ۲۰ واحد صنعتی استان به مبلغ ۷۲۷ میلیارد ریال و تثبیت اشتغال ۸۸۷ تن مصوب و به بانک‌های عامل معرفی شد.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هدف از پرداخت این تسهیلات علاوه برافزایش حجم تولید،‌ حفظ و گسترش فرصت‌های شغلی در واحدهای صنعتی است که به همین منظور روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در شش ماهه دوم امسال با استفاده از اعتبارات مصوب به جد دنبال می‌شود.


تماس‌های غیرضروری و ایجاد مشکل برای اورژانس و آتش‌نشانی  

مهدی فراهانی سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم در گفت وگو با ایرنا گفت: تماس‌های غیرضروری به اورژانس در بخش‌های تابعه قم موجب اختلال در خدمت رسانی در مواقع اضطراری و هدر رفت توان اورژانس شده است.

عباس جعفری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قم نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تماس‌های مردمی با این مرکز غیرضروری و مزاحمت تلفنی است.


کاهش ۱۴ درصدی ولادت    

مدیرکل ثبت ‌احوال قم گفت: در نیمه نخست امسال ولادت در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش ‌یافته است.

خلیل مرادی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: در شش ماه اول امسال، ۱۰ هزار و ۳۰۲ نوزاد در قم متولد شده‌اند که این تعداد در مدت مشابه پارسال، ۱۱ هزار و ۹۸۰ تَن بوده است.


اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای تسویه بدهی‌های شهرداری  

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تسویه بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری قم ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع ملی اختصاص پیدا خواهد کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی در آیین افتتاح و بهره برداری از مجموعه ورزشی سرلشگر خلبان شهید عباس اکبری افزود: سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع ملی به شهرداری تخصیص داده شده بود.


آشکارسازی ۴۵ نقطه حادثه خیز  

استاندار قم، با اشاره به روند رفع نقاط حادثه خیز گفت: از ۶۶ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در قم تاکنون ۴۵ نقطه آشکارسازی و حادثه خیزی آن کاهش یافته است.

بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه قم افزود: برنامه رفع ۱۲ نقطه حادثه خیز استان نیز تا پایان سال به سرانجام می‌رسد.


پراکندگی صنوف معضل صنعت   

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: پراکندگی و عدم تجمیع صنوف در شهرک‌های صنعتی و تخصصی، از معضلات مهم صنعت این استان است.

حجت ‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم افزود: نباید اجازه فعالیت صنوف به‌ صورت متفرق و پراکنده داده شود.


پایان طرح آبرسانی به کهک در سال ۱۴۰۰  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم، با اشاره پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی طرح آبرسانی به روستاهای بخش کهک گفت: آبرسانی به روستاهای این بخش تا سال ۱۴۰۰ به ‌صورت کامل به پایان می‌رسد.

محمد احمدی جبلی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم افزود: آبرسانی به روستاهای این بخش از سال ۹۰ آغازشده است، در بخش کهک ۱۵ روستا با جمعیتی بیش از ۱۵ هزار تن ساکن هستند و ظرفیت تامین آب این طرح، ۱۱۳ لیتر بر ثانیه است.


کهک نخستین شهر سبز کشور

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها یک روستای بخش کهک فاقد گاز بوده که با تکمیل و اتصال شبکه انتقال در آینده نزدیک به این روستا، شهر کهک نخستین شهر سبز کشور به دلیل پوشش صددرصدی لقب خواهد گرفت.

احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ باید آبرسانی و برق‌رسانی به تمام روستاهای استان به پایان برسد.


فعالیت ۲۸۰ مربی تربیت سیاسی در مدرسه‌ها   

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش قم، با اشاره به ‌ضرورت آگاهی نسل جدید از مسائل مهم سیاسی کشور گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۸۰ روحانی در زمینه تربیت سیاسی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم این استان مشغول به فعالیت می‌شوند.

ناصر حمزه‌ای در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به در پیش بودن راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان و همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی، این تعداد روحانی آموزش‌دیده از اول آبان ماه کار خود را در مدارس استان شروع می کنند. 

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdci3yav.t1arp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما