کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقام معظم رهبری با الگو از نهضت حضرت زینب(س) در برابر آمریکا ایستادگی می‌کنند

خبرگزاری تسنیم , 20 مهر 1398 ساعت 20:15

استاد حوزه علمیه قم گفت:اربعین نماد مودت و محبت و پیروی از دستور خداوند است، حضرت زینب(س) در برابر فرعون زمان ایستاد و سخن گفت و این موضوع را مکتب اهل‌بیت(ع) به ما آموختند و مقام معظم رهبری با همین مکتب در برابر آمریکا ایستادگی می‌کنند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام علی نظری منفرد، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات زیادی برای منحرف کردم واقعیت‌های عاشورا انجام شد وآمدن اهل‌بیت(ع) از کربلا به کوفه و همچنین از کوفه به شام برای خنثی کردن این توطئه‌ها بود.

وی بابیان اینکه امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) برای تبیین واقعیت‌ها و جنایت‌های یزیدیان تمام تلاش خود را انجام دادند، افزود:حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با خطبه‌های روشنگر خود نه‌تنها توطئه دشمنان برای انحراف عاشورا را خنثی کردند بلکه حقیقت اهل‌بیت(ع) را تبیین کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اقدامات معصومین(ع) برای ترویج معارف اسلامی تصریح کرد:رسالت اهل‌بیت(ع) در پوشش اسارت انجام شد و امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) برای تبیین واقعیت‌ها و جنایت‌های یزیدیان تمام تلاش خود را انجام دادند.

نظری منفرد بابیان اینکه نهضت امام حسین(ع) دارای 2 بخش شهادت و رسالت است،گفت:اربعین نماد مودت و محبت و پیروی از دستور خداوند است، حضرت زینب(س) در برابر فرعون زمان ایستاد و سخن گفت و این موضوع را مکتب اهل‌بیت(ع) به ما آموختند و مقام معظم رهبری با همین مکتب در برابر آمریکا ایستادگی کرد.

وی گفت:شهادت تا عصر عاشورا ادامه داشت ولی رسالت از عاشورا آغاز شد تا این حرکت در تمام بلاد اسلامی انعکاس داده شود،برگزاری مراسم عظیم راهپیمایی اربعین مشت محکمی بر دهان مستکبران عالم است.

استاد حوزه علمیه با تأکید براینکه اربعین امروز یک نماد است،ادامه داد: راهپیمایی میلیونی اربعین امروز در دنیا به یک حرکت بی‌نظیر تبدیل‌شده است، 40 سال از انقلاب اسلامی گذشته و در برابر آمریکا و مستکبران عالم ایستاده‌ایم و این موضوع به خاطر پیروی از اهل‌بیت(ع) است.

نظری منفرد خاطرنشان کرد: ملت ایران درس ایستادگی در مقابل مستکبران را از حضرت زینب کبری(س) آموخته است و در برابر مستکبران هرگز سرخم فرو نخواهد آورد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82755

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82755/مقام-معظم-رهبری-الگو-نهضت-حضرت-زینب-س-برابر-آمریکا-ایستادگی-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir