کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حج و زیارت قم:

۱۲۱ هزار تن از قم در سامانه سماح ثبت‌نام کردند

خبرگزاری ايرنا , 21 مهر 1398 ساعت 10:00

مدیرکل حج و زیارت قم گفت: تا بیستم مهرماه جاری ۱۲۱ هزارتن از قم برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.


به گزارش قم نیوز مهدی صالحی بیان کرد: از همه همشهریان گرامی می‌خواهیم بدون ثبت‌نام در این سامانه به عراق نروند و این کار را به‌روزهای پایانی موکول نکنند. ثبت‌نام به‌آسانی در منزل، محل کار و با استفاده از گوشی تلفن همراه امکان‌پذیر است و وقت زیادی از متقاضیان سفر اربعین نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه سماح مبنای برنامه‌ریزی، تدارک امکانات و تسهیل خدمت‌رسانی به زائران است و از همه مشتاقان حضور در مراسم پیاده‌روی عظیم اربعین درخواست می‌شود تنها با پرداخت مبلغ ۲۲ هزار تومان در این سامانه ثبت‌نام و به‌صورت قانونی به عراق سفر کنند.

صالحی گفت: تمام هزینه‌هایی که در سامانه سماح برای بیمه زائران اخذ می‌شود، به بیمه ایران تخصیص می‌یابد و سازمان حج و زیارت تنها مسئول پیگیری و ثبت‌نام در این سامانه است.

وی همچنین در توصیه‌ای به زائران بیان کرد:‌ امسال مهر کنترل مرزی گذرنامه به‌عنوان ویزا تلقی می‌شود، بنابراین زائران نسبت به ثبت مهر کنترل هنگام ورود به عراق توجه لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ امسال نرم‌افزار موبایلی مصباح که توسط سازمان حج و زیارت طراحی شده است در دسترس زائران قرار می‌گیرد که با این نرم‌افزار ارتباط دوسویه میان آنان و دستگاه‌های خدمت رسان فراهم می‌شود و همچنین اطلاعات لازم برای زائران مانند مختصات منطقه‌ای،‌ مسیریابی، امکانات پیام‌رسانی و ارتباطی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مدیرکل حج و زیارت قم گفت:‌ درراستای اهداف و سیاست‌های ستاد مرکزی اربعین،‌ حج و زیارت قم در اربعین سال جاری اقدام به اعزام زائران به‌صورت شبه کاروانی می‌کند و در همین راستا سرویس‌های حمل‌ونقل و انتقال زائران به کشور عراق در قالب بسته‌های متنوع ارائه می‌شود که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه،‌ زائران می‌توانند به دفاتر زیارتی مجاز حج و زیارت استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 82769

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82769/۱۲۱-هزار-تن-قم-سامانه-سماح-ثبت-نام-کردند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir