پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : 8278

کشتار مسلمانان میانمار با چراغ سبز آمریکا رخ داده است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: قتل عام مسلمانان میانمار با چراغ سبز آمریکا رخ داده است.
کشتار مسلمانان میانمار با چراغ سبز آمریکا رخ داده است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام علی اصغر نصرتی با اشاره به فجایعی که در میانمار در حال رخ دادن است اظهار داشت: فجایعی که امروز در میانمار رخ می دهد از سال ها پیش آغاز شده و امروز به مرحله حادتری رسیده است.

وی ادامه داد: اتفاقات رخ داده حاصل طرز فکر بودائیان کشور میانمار است که مسلمانان را، غیر بومی و مهاجر دانسته و معتقدند که باید از این کشور اخراج شوند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به سکوت مجامع بین المللی در کشتار مسلمانان میانماز عنوان کرد: نهادهای بین المللی تحت سلطه استکبار تنها در برابر وقایعی واکنش نشان می دهند که منافع مادی، تمدنی و فرهنگی آنان را تأمین کند بر این اساس برخی مواقع از نقض حقوق انسانی نیز حمایت می کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال نهادهای حقوق بشری در مورد نهضت اسلامی در کشورهای عربی در بحرین و یمن و مصر به مقابله می پردارند زیرا تغییر نظام در این کشورها با منافع آنها سازگار نیست اما در برابر سوریه جنایات تروریست ها را نوعی دموکراسی خواهی می دانند.

نصرتی در ادامه تاکید کرد:‌ اگر آمریکا واقعا خود را مدافع حقوق بشر می داند باید برای جلوگیری از کشتاری که در میانمار در حال رخ دادن است وارد میدان شود.

وی در ادامه با اشاره به برخود دوگانه غرب در حوادث کشور میانمار گفت: در همین کشور میانمار وقتی یکی از مخالفان دولت حبس خانگی می شود دولت آمریکا این کشور را تحت تحریم و فشار قرار می دهد اما در حال حاضر در برابر کشتار مسلمانان سکوت کرده است.

نصرتی با اشاره به دیدار هیلاری کلینتون از میانمار ابراز داشت: در این دیدار دولت میانمار قول می هد که اصلاحاتی را در کشور خود ایجاد کند که بلافاصله بعد از آن، کشتار مسلمانان شکل می گیرد و با توجه به این نکته می توان گفت که این کشتار با چراغ سبز آمریکا رخ داده است. این حادثه و این قبیل حوادث بسیار درس آموز است و روز به روز چهره تزویر و فریب کاری منادیان دروغین آزادی و حقوق بشر را آشکارتر می سازد.

وی با اشاره به بی تفاوتی برخی کشورهای اسلامی نسبت به کشتار مسلمانان در میانمار اظهار داشت: برخی از کشورهای منطقه مانند عربستان، قطر و ترکیه به همراهی کشورهای سلطه گر در برابر کشتاری که در شهر حوله سوریه رخ داده آنچنان واکنشی نشان می دهند که سعی می کنند اجماع جهان را برای حمله به این کشور فراهم کنند اما در برابر کشتار صدها مسلمان میانماری سکوت کرده اند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به ارگانه ها و نهادهایی که می توانند در جلوگیری از این کشتارها نقش داشته باشند عنوان کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شورای امنیت، شورای حقوق بشر سازمان ملل، مجامع بین المللی مرتبط دیگر، سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای مسلمان می توانند در جلوگیری از نسل کشی مسلمانان نقش مهمی ایفا نمایند.

وی به تاثیر رهبری بودائیان جهان اشاره کرد و گفت: دالایی لاما که آمریکا وی را نماد صلح و بردباری جهان خوانده است نیز می تواند نقش موثری در جلوگیری از کشتارهای میانمار داشته باشد.

میانمار کشوری در جنوب شرقی آسیا است که به لحاظ فرهنگی شدیداً تحت تأثیر کشورهای همسایه خود بر پایه بودیسم است که با مؤلفه‌های محلی نیز آمیخته شده‌است و در حال حاضر ۸۹ درصد جمعیت این کشور را بودائیان تشکیل می دهند.

سازمان ملل متحد و تعدادی دیگر از سازمان ها سازگار و سیستماتیک نقض حقوق بشر را در این کشور گزارش داده اند.

موج خشونت‌ها علیه مسلمانان یکی از نمونه های بازر نقض حقوق انسانی در این کشور است که در سال های قبل نیز رخ داده است.

موج جدید خشونت ها علیه مسلمانان از ماه ژوئن زمانی آغاز شد که در درگیری بین یک فرد مسلمان با یکی از بودائیان، بهانه‌ای برای افراط طلبان جهت حمله به روستاهای مسلمان نشین و آتش زدن منازل آن ها شد.

این خشونت‌ها درحالی ادامه دارد که رییس جمهور میانمار هفته گذشته اعلام کرد که مسلمانان شهروند میانمار نیستند.

سال ها تبعیض علیه این اقلیت مسلمان ساکن میانمار باعث شده تا آنان فاقد نظام و حمایت های قانونی و دولتی باشند و سازمان ملل این اقلیت را بزرگترین اقلیتی می داند که همواره مورد آزار و اذیت واقع شده اند.

در حالیکه غرب و مجامع جهانی در برابر جنایات میانمار سکوت کرده اند، سازمان عفو بین الملل در گزارشی کشتار ۲۰ هزار مسلمان میانماری توسط گروه های بودایی و با اطلاع کامل دولت را تائید کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.u97rak9x7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما