کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور رئیس المصطفی؛

آئین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد

خبرگزاری حوزه نیوز , 21 مهر 1398 ساعت 22:54

آئین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ادیان و مذاهب صبح امروز با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی برگزار شد.


به گزارش قم نیوز آئین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ادیان و مذاهب صبح امروز با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب طی سخنانی  گفت: پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه از سال گذشته آغاز و درحال حاضر ۳۹۰ دانشجوی غیرایرانی از ۲۰ ملیت در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

در ادامه حجت الاسلام عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: در حوزه ادیان از قافله گفت و گو فاصله داریم و دانشگاه ادیان در تلاش برای کم کردن این فاصله است که ضرورت دارد در راستای حوزه مطالعات تطبیقی ادیان و گفت و گوی میان پیروان ادیان مختلف بیش از پیش تلاش کنیم.

خاطرنشان می شود: در این آئین نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید و تنی چند از اعضای مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند.

یادآور می شود، دانشگاه ادیان و مذاهب سال ۱۳۸۴ با تصویب سرفصل‌ها سه رشته ادیان ابراهیمی (مسیحیت و یهودیت)، ادیان شرق (بودیسم، هندوئیسم، خاور دور و ایران باستان) و مذاهب اسلامی (مذاهب کلامی) این مرکز در شورای عالی گسترش وزارت علوم، نخستین دوره دانشجویی خود در مقطع تحصیلات تکمیلی را جذب کرد.

وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۷ شمسی ارتقای مرکز آموزش عالی مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب را به «دانشگاه ادیان و مذاهب» پذیرفت و پس از این، رفته‌رفته ده‌ها رشته در زیرمجموعه چندین دانشکده تعریف و تأسیس شد تا صدها داوطلب و علاقه‌مند از دو طریق آزمون اختصاصی و سراسری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، در دانشگاه ادیان و مذاهب پذیرش شوند.

هم اکنون این دانشگاه در  ۱۹ رشته کارشناسی ارشد و ۱۸ رشته دکترا دانشجو می پذیرد ضمن اینکه چندین دانشکده از جمله، دانشکده های ادیان، مذاهب اسلامی، شیعه‌شناسی، فلسفه و همچنین زن و خانواده هر کدام در سه رشته در این دانشگاه فعالیت دارند.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 82790

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82790/آئین-آغاز-سال-تحصیلی-جدید-دانشگاه-ادیان-مذاهب-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir