کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو خبرگان رهبری خواستار شد:

گرایش به وقف در عرصه‌های جدید تقویت شود

خبرگزاری حوزه نیوز , 21 مهر 1398 ساعت 23:59

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که امروزه در جامعه، وقف اشکال جدیدی به خودش گرفته است، گفت: گرایش به وقف در عرصه‌های جدید تقویت شود.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ عسگر دیرباز با اشاره به اهمیت وقف در جامعه‌ای اسلامی اظهار داشت: یکی از تعالیم دین مقدس اسلام که کمک زیادی برای پیشرفت جامعه اسلامی کرده، تعلیم وقف است.

وی ادامه داد: وقف از آن دسته اقداماتی است که اصل آن می‌ماند و منافع آن به‌صورت دائمی قابل‌استفاده است البته امروزه با توجه به تنوعی که در نیازهای جامعه بشری وجود دارد وقف نیز اشکال جدیدی به خودش گرفته است به‌طوری‌که نمی‌توانیم به موارد قبلی اتکا کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز تصریح کرد: باید در موضوع وقف تأمل بیشتری داشته باشیم و به‌گونه‌ای کار فرهنگی انجام بدهیم که گرایش به وقف در عرصه‌های جدید تقویت شود که اگر این کار صورت بگیرد، پیشرفت عظیمی به وجود خواهد آمد.

وی در ادامه به احیای موقوفات حوزه‌های علمیه اشاره کرد و بیان داشت: در دوران شاهنشاهی به‌خصوص در زمان رضاخان با توجه به هدفی که وی برای از بین بردن روحانیت در جامعه داشت بسیاری از موقوفات حوزه‌های علمیه مورد دست‌اندازی قرار گرفت که باید در احیای آن تلاش شود.

عضو خبرگان رهبری در خصوص تغییرات در سازمان اوقاف نیز گفت: یکی از مزیت‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی این است که سال‌های سال ریاست سازمان تبلیغات اسلامی را عهده‌دار بودند و به‌خوبی لمس کرده‌اند که این سازمان اثربخشی خوبی دارد اما پشتوانه مالی ندارد.

وی افزود: سازمان اوقاف باید تعامل نهادینه‌شده‌ای با سازمان تبلیغات داشته باشد تا در کنار احیای فرهنگ وقف در کشور این همگرایی پیشرفت جامعه اسلامی را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82792

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82792/گرایش-وقف-عرصه-های-جدید-تقویت-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir