دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : 82810
منبع : خبرگزاری فارس

گلایه هیأت‌ کشتی قم از بی‌توجهی به ورزش

قم نيوز : کم‌توجهی به رشته پرمدال و افتخار آفرین سال‌های اخیر ورزش قم در میادین برون‌مرزی و داخلی صدای اعتراض نایب‌رئیس این هیأت‌ ورزشی را در آورد.
گلایه هیأت‌ کشتی قم از بی‌توجهی به ورزش
گلایه هیأت‌ کشتی قم از بی‌توجهی به ورزش
به گزارش قم نیوز بعد از درخشش کشتی فرنگی قم و موفقیت‌های متعددی که این رشته در سال 1398 با کسب مدال‌های میادین آسیایی، بین‌المللی و جهانی به ارمغان آورد انتظار می‌رفت این رشته ورزشی که همواره برای ورزش قم مایه اعتبار بوده بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

اهمیت حمایت از کشتی به ویژه کشتی فرنگی قم بعد از موفقیت علیرضا نجاتی فرنگی‌کار سبک وزن قم در کسب مدال برنز رقابت‌های جهانی 2019 و کسب سهمیه المپیک 2020 بیشتر هم شد، به خصوص این هفته که کشتی‌گیران قم موفق به کسب دو طلا، یک نقره و یک برنز همراه با مقام سوم تیمی کشتی فرنگی ایران شدند.

 

قم بین 3 تیم برتر کشتی ایران

همین جمعه گذشته بود که اخبار رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان ایران صدر مهمترین خبرهای تمامی رسانه‌ها بود و هر رسانه‌ای که به این مسابقات اشاره می‌کرد نام تیم هیات کشتی استان قم را در بین سه تیم برتر این دوره از رقابت‌ها بارها و بارها به زبان می‌آورد.

کشتی‌گیران فرنگی‌کار استان قم در پیکارهای سال 1398 کشتی فرنگی قهرمانی کشور به میزبانی سالن شهید حقگو بندر امام خمینی (ره) موفق به کسب چهار مدال طلا، نقره و برنز و همچنین کسب رتبه سوم ایران شدند، دستاوردی که طلاهای آن توسط مهدی قادری و هادی علیزاده‌پورنیا، نقره آن با درخشش مهدی قربانی و برنز آن با عملکرد خوب رضا مردی کسب شد.

حالا قرار است برترین‌های این دوره از مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان ایران از سوی کادر فنی به اردوی آماده‌سازی تیم ملی بروند تا دی‌ماه در پیکارهای بین‌المللی 2020 جام جهان‌پهلوان تختی برای کسب رتبه‌های برتر برابر حریفان داخلی و خارجی شرکت کننده رقابت کنند.

 

انتظار جامعه کشتی برای حمایت بیشتر

از کنار تمام این موفقیت‌ها که بگذریم، جامعه کشتی قم در آستانه شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور، انتظار داشتند تیم شهدای مدافع حرم قم با قهرمانان و افتخار آفرینان بومی خود با جدّیت مورد توجه قرار گرفته و این تیم با انگیزه مضاعف در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی کشتی ایران به میدان برود.

فصل جدید مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های ایران از روز سه‌شنبه 23 مهر ماه آغاز می‌شود و تیم کشتی شهدای مدافع حرم قم متشکل از کادر فنی و کشتی‌گیران بومی در نخستین مسابقه خود باید در شهر بجنورد برابر تیم هیأت‌ کشتی خراسان‌شمالی به روی تشک مسابقه برود.

 

اوضاع نامطلوب در آستانه فصل جدید لیگ برتر کشتی

اما در فاصله زمانی اندک تا شروع این مسابقه گویا وضعیت تیم کشتی فرنگی شهدای مدافع حرم قم آنچنان که باید و شاید مطلوب نیست و محسن حلوایی نایب‌رئیس هیأت‌ کشتی استان قم به شدت از شرایط موجود گلایه دارد، کسی که سال‌ها ریاست هیأت‌ کشتی قم را بر عهده داشت و می‌توان گفت که موفقیت‌های امروز کشتی قم حاصل برنامه‌ریزی مدوّن هیأت‌ کشتی در دوران ریاست وی بود.

 

هیچ کمکی نمی کنند

حلوایی که بعد از پایان دوره هشت ساله ریاست این هیات، دوست صمیمی خود و رئیس حال حاضر هیأت‌ کشتی قم یعنی محسن وزیری را در پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه و پیشرفت کشتی قم تنها نگذاشت و همچنان به عنوان نایب‌رئیس در این هیأت‌ موفق ورزشی حضور دارد، در جمع خبرنگاران با گلایه تند از بی‌توجهی به تیم‌های ورزشی قم گفت: تیم ما در لیگ برتر کشتی فرنگی در حالی به بیرجند اعزام می‌شود که به استانداری، شهرداری و ... مراجعه کردیم اما تا کنون هیچ کمکی نشده است!

 

از برخی نفرات انتظار بیشتری داشتیم

وی با بیان اینکه تیم کشتی فرنگی شهدای مدافع حرم باید در هفته نخست فصل جدید لیگ برتر کشتی فرنگی ایران روز 23 مهر به مصاف هیأت‌ خراسان‌جنوبی برود، تصریح کرد: تیم کشتی فرنگی شهدای مدافع حرم با هزینه شخصی اینجانب به بیرجند اعزام می‌شود و هیچ کسی در قم اهمیتی به ورزش نمی‌دهد!

نایب‌رئیس هیأت‌ کشتی استان قم همچنین راجع به نتایج فرنگی کاران قم در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان کشور بیان کرد: انتظار ما کسب مقام سوم تا ششم بود که به لطف خدا و با تلاش مربیان بعد از چهارده سال در بزرگسالان تیم قم به روی سکو رفت و مقام سوم ایران را به دست آورد، هر چند از برخی نفرات انتظار بیشتری داشتیم اما عملکرد قابل قبولی نداشتند!

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciuvav.t1arz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما