کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعز‌ام صددرصد ناوگان عمومی کشور به مرزها برای انتقال زائران‌

خبرگزاری تسنیم , 24 مهر 1398 ساعت 15:59

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از اعز‌ام صددرصد ناوگان عمومی کشور به مرزها برای انتقال زائران‌ اربعین خبر داد.


به گزارش قم نیوز ابوالفضل جمالی اظهار داشت: به دلیل تقاضای بالای زائران اربعین حسینی در سال جاری از 25 الی 28 مهرماه 100 درصد ناوگان اتوبوسی کشور به زائران اربعین اختصاص پیدا کرد.

وی افزود:با توجه به خیل عظیم بازگشت زائران اربعین حسینی در روزهای اوج سفرها ناوگان موردنیاز زائران از 25 الی 28 مهرماه تأمین‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم تصریح کرد:با همراهی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافربری و اهتمام رانندگان که برای جابجایی زائران تلاش ویژه‌ای داشتند امید است سفرهای زائران با کمترین مشکل به انجام برسد.

خروج 3 میلیون زائر در مدت 15 روز و بازگشت از 4 مرز کشور واقعه بی‌نظیری است

جمالی سفرهای زائران اربعین حسینی را در دنیا بی‌نظیر و منحصربه‌فرد  اعلام کرد و گفت: خروج 3 میلیون نفر از کشور در مدت 15 روز و بازگشت این جمعیت به کشور طی 3 الی 5 روز از 4 مرز کشور واقعه بسیار بی‌نظیری است که با صبوری مردم و برنامه‌ریزی و هفکری مدیران امیداست این واقعه را به اقدام افتخارآمیزی تبدیل کرد.

وی  به زائرانی که از کشور خارج شدند توصیه کرد پیش از روزهای اوج به داخل کشور بازگردند تا با بحران تراکم بالای تردد در محورها و طولانی شدن زمان سفر مواجه نشوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: زائرانی که از مرزهای شلمچه، چزابه، مهران و خسروی خارج شدند برای بازگشت باید به همان مرزها مراجعه کرده و با ناوگان تأمین‌شده در این مرزها به‌راحتی به مقاصد موردنظر خود انتقال پیدا کنند.

جمالی ادامه داد:زائرانی که طی روزهای 25 و 28 مهرماه به مرز مهران وارد می‌شوند متناسب با شهرهای محل سکونتشان به سه شهر مهران و کرمانشاه و اندیمشک منقل می‌شوند و با بهره‌گیری از ظرفیت ناوگان اتوبوسی و ریل به مقاصد موردنظر جابجا می‌شوند.

وی ابراز کرد:خدمات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان قم برای جابجایی مسافران به‌صورت شبانه‌روزی و در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود تا زائران اربعین حسینی به‌سلامت به مقصد موردنظر خود برسند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت:از 10 مهرماه تاکنون 61 هزار زائر حسینی از قم با 1900 دستگاه اتوبوس به مرزهای مهران، شلمچه، چزابه و خسروی منتقل شدند و این آمار افزایش 3 برابری را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

جمالی تصریح کرد:از هم‌وطنان تقاضا داریم در این 4 روز از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند تا نسبت به حمل‌ونقل زائران برای ورود به کشور مشکلی ایجاد نشود.

100 دستگاه اتوبوس از قم برای جابجایی زائران اربعین به همدان منتقل می‌شوند

وی بابیان اینکه تعداد 100 دستگاه اتوبوس از استان قم به سمت پایانه همدان برای جابجایی زائران اربعین منتقل می‌شود،خاطرنشان کرد: بر اساس تعرفه‌های موجود نرخ حمل‌ونقل مسافر از همدان به قم از روز 25 مهرماه الی 29 مهرماه با اتوبوس 44 نفرِ 50 هزار تومان اتوبوس 32 نفرِ وی آی پی 65 هزار تومان و اتوبوس 25 نفرِ وی آی پی 83 هزار تومان است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82839

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82839/اعز-ام-صددرصد-ناوگان-عمومی-کشور-مرزها-انتقال-زائران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir