کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو جامعه مدرسین:

پیاده‌روی اربعین اقتدار و یکپارچگی امت اسلامی را در سطح بین‌الملل ‌متجلی می‌کند‌

خبرگزاری تسنیم , 24 مهر 1398 ساعت 21:09

عضو جامعه مدرسین بابیان اهمیت حضور در پیاده‌روی اربعین گفت: در این حرکت عظیم اقتدار و یکپارچگی امت واحده اسلامی در سطح بین‌الملل متجلی می‌شود که با خود استحکام و عظمت بیشتر امت اسلامی را در پی خواهد داشت.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمود رجبی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: این پیاده‌روی عظیم که محور وحدت بین همه مکتب‌ها و پیروان ادیان الهی و تمام کسانی که پایبند ارزش‌های متعالی هستند، باکرامت اباعبدالله بالاترین درجه اثرگذاری را در اردوگاه سازندگی خویش مطرح می‌سازد.

عضو جامعه مدرسین پیاده‌روی اربعین را زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی و دوران باشکوه قیام حضرت مهدی (عج) دانست و تصریح کرد: این اتفاق مبارک در چنان حجم وسیعی در کمال آرامش و همدلی بدون هیچ‌گونه تبلیغات و جبری به‌صورت کاملاً خودجوش صورت می‌گیرد.

وی این حرکت را جلوه‌ای شکوهمند از نهضت عاشورا معرفی کرد و افزود: در این مسیر تمام مکتب‌ها، فرقه‌ها و ادیان مختلف باوجود تفاوت‌های اخلاقی، ارزشی و فکری در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و با یک هدف و در یک‌جهت مشخص محیای تمام ارزش‌های متعالی خواهند شد.

استاد حوزه و دانشگاه در بیان پیام دیگر این پیاده‌روی یادآور شد: پیروزی حق بر باطل نکته و پیام بسیار مهم این راهپیمایی است چراکه باگذشت 1400 سال از واقعه عاشورا و باوجود جلوگیری از انتشار اخبار این مراسم در کشورهای غربی، اما دل‌های عاشقان حضرت روانه کوی محبتش می‌شود.

وی هیچ عاملی را مانع از این حرکت مبارک ندانست و خاطرنشان کرد: در این حرکت جهانی اقتدار و یکپارچگی امت واحده اسلامی در سطح بین‌الملل متجلی می‌شود که منجر به استحکام و عظمت بیشتر امت اسلامی و تقویت روحیه مستضعفین و نیروهای مقاومت و جهاد خواهد شد.

‌رجبی با معرفی اباعبدالله با عنوان سمبل فرهنگ شیعه و تمدن اسلامی گفت: تحقق توسعه گستره تمدن اسلامی نیازمند دو عنصر فرهنگ غنی وحدت‌بخش انسجام آفرین و دیگری بعد انگیزشی که زیباترین آن‌ها حب اباعبدالله است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82845

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82845/پیاده-روی-اربعین-اقتدار-یکپارچگی-امت-اسلامی-سطح-بین-الملل-متجلی-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir