کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم مراقب مطالب منتشرشده خود در شبکه‌های اجتماعی باشند

خبرگزاری فارس , 24 مهر 1398 ساعت 20:17

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم از مردم خواست تا مراقب مطالب منتشرشده خود در شبکه‌های اجتماعی باشند.


به گزارش قم نیوز علی موالی اظهار کرد: افراد فرصت‌طلب ممکن است با سوءاستفاده از محتواها و اطلاعاتی که مردم به صورت عمومی به اشتراک می‌گذارند، با راه‌اندازی صفحات مشابه و با نام و هویت جعلی دست به اخاذی، کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه بزنند.

وی ادامه داد: تمام شبکه‌های اجتماعی، ابزارهایی را در اختیار می‌گذارند که مردم می‌توانند نسبت به تنظیم حوزه‌ حریم خصوصی خود اقدام کنند، با استفاده از این ابزارها مردم می‌توانند با خیال مطمئن تری نسبت به اشتراک‌گذاری اطلاعات با فامیل و دوستان خود به صورت کنترل شده اقدام کنند و در عین حال دسترسی سایر افراد را محدود کنند.

موالی افزود: در بیشتر موارد مجرمان عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و محرمانه کاربران را از شبکه‌های اجتماعی با هک یا حتی به صورت معمولی با کپی کردن اطلاعاتی که خود کاربران منتشر می‌کنند و با تهیه صفحات فیک(جعلی) و یا با فروش به سایت‌های مختلف مورد تهدید قرار می‌دهند در حالی که انتشار بعضی از این اطلاعات موجبات هتک حرمت و هتک حیثیت فردی و اجتماعی قربانیان را فراهم می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان تاکید کرد: هوشیاری در حفظ اطّلاعات و محتواهای خصوصی بسیار اهمیّت دارد بنابراین مردم باید دقت کنند، آشکارا بودن هویت کاربران در شبکه‌های اجتماعی موجبات شکل گیری جرم را در این شبکه‌ها تسهیل می‌کند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82849

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82849/مردم-مراقب-مطالب-منتشرشده-خود-شبکه-های-اجتماعی-باشند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir