کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لزوم استفاده از زبان هنر برای انتقال زیبایی‌های قیام امام حسین(ع)

خبرگزاری فارس , 25 مهر 1398 ساعت 20:07

پژوهشگر تاریخ اسلام زبان هنر را برای انتقال مفاهیم تأثیرگذارتر از سایر زبان‌ها دانست و گفت: هنرمندان می‌توانند با به تصویر کشیدن زیبایی‌های واقعه قیام امام حسین با ابعاد گوناگون هنری، تأثیرگذاری این قیام را دوچندان کنند.


به گزارش قم نیوز محمدحسین رجبی دوانی در حاشیه بازدید از موکب هنر و رسانه در عمود 299 مسیر نجف – کربلا، در سخنانی با بیان اینکه هنرمند متخصص به تصویر کشیدن زیبایی‌های خلقت است، اظهار داشت: حرکت امام حسین(ع) اگرچه با صحنه‌های دردناکی از کربلا آمیخته است اما به فرموده حضرت زینب(س)، در حرکت امام حسین و آنچه پدید آمد چیزی جز زیبایی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هنرمندان ما با ذوقی که دارند می‌توانند با بهره‌گیری از این تخصص خدادادی، زیبایی‌های واقعه قیام امام حسین (ع) را با ابعاد گوناگون هنری به تصویر بکشند و تأثیرگذار باشند، خاطرنشان کرد: زبان هنر برای انتقال مفاهیم بسیار تأثیرگذارتر از زبان‌های دیگر است و با یک تصویر زیبا و نشان دادن زیبایی‌های یک حرکت می‌توان مخاطبان را با مفاهیم آن حرکت آشنا کرد.

این پژوهشگر تاریخ اسلام اربعین را یکی از نمودهای قیام سیدالشهدا دانست و گفت: زیبایی‌های اربعین حضور حماسی مردم در راهپیمایی میلیونی است و بدون شک فعالیت‌های هنری تأثیر بسزایی در خدمت به امام حسین(ع) دارد.

یادآور می‌شود: گروهی از هنرمندان و خادمان هیئت هنر و رسانه قم و بسیاری از شهرهای دیگر به سرپرستی استاد مسعود نجابتی از هنرمندان برجسته کشور، با برپایی موکبی در عمود 299 مسیر نجف به کربلا، برای نخستین بار اقدام به برپایی یک چاپخانه در مسیر حرکت زائران کرده و با درج انواع شعارهای حسینی روی کوله‌پشتی‌ها، البسه و چفیه و پرچم‌ها  به زبان‌های فارسی،عربی و انگلیسی، زمینه گسترش فرهنگ حسینی را در بین زائران اربعین حسینی به زبان هنر فراهم آورده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82861

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82861/لزوم-استفاده-زبان-هنر-انتقال-زیبایی-های-قیام-امام-حسین-ع

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir