کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله مصباح یزدی: نسبت به ایمان نسل آینده رسالت و وظیفه مهمی برعهده‌ داریم

خبرگزاری تسنیم , 25 مهر 1398 ساعت 23:17

رئیس موسسه امام خمینی(ره) گفت: باید شناخت خود را تقویت کرده چون شیاطین روزبه‌روز ایمان انسان را تضعیف می‌کنند، بر اساس آیات الهی نسبت به ایمان فرزندان و نسل آینده خود رسالت و وظیفه مهمی بر عهده‌ داریم.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که در حسینیه امام خمینی(ره)دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد،اظهار داشت: انسان باید درک و فهم این موضوع را داشته باشد که چه‌کاری خوب و یا بد است و باعقل و آگاهی تصمیم بگیرد.

وی افزود: اینکه هر انسان هرکاری دلش بخواهد می‌تواند انجام دهد درست نیست و این تفکر نسل آینده را با خطر روبرو می‌کند،در دوران بچگی ما به بزرگ‌ترها نکاه می‌کردیم که چه اقدامی انجام دهیم ولی امروز این تفکر وجود دارد که به فکر خودت وزندگی‌ات باش و هرکاری دوست داری انجام بده.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) عنوان کرد:یکی از موضوعات مهمی که بین دین‌داران و غیر دین‌داران مطرح است این است که ریشه ارزش‌ها در کجا است و چرا می‌گوییم این کار خوب و یا بداست، دین می‌گوید هر موضوعی که سبب قرب انسان به خدا شود بسیار خوب است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه ارزش‌ها به دو بخش اصیل و وسیله‌ای تقسیم می‌شود،بیان کرد: در کارهای عادی زندگی‌مان برای این دو ارزش اهمیت قائل می‌شویم و هنگامی‌که گرسنه می‌شویم وقت و زمان برای سیر کردن خود می‌گذاریم، برخی از کارها خود دارای ارزش ذاتی هستند که راست‌گویی ازجمله آن است.

استاد حوزه علمیه دنیا را محل خودسازی انسان دانست و گفت: موضوعی در این دنیا ارزش دارد که انسان را در آخرت به سعادت برساند، اگر در کارهای خود رضای الهی را مدنظر قرار دهیم خداوند بهترین‌ها را برای ما در نظر می‌گیرد و هر قدمی که برداریم بهترین‌ها برای ما رقم می‌خورد.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به ارزش و اهمیت حرکت در مسیر رضای الهی ادامه داد:خداوند خواسته است اگر موجودی درراه حق‌تعالی گام بردارد آن‌چنان عنایتی به وی می‌کند که در بهشت به درجات و مقام‌های بالایی می‌رسد.

وی بیان کرد:حضرت زهرا(س) به روی امیرالمؤمنین(ع) لبخند زد و از این لبخند نوری ایجاد شد و نور همه مؤمنین و اولیای خدا را آن‌چنان تحت تأثیر قرارداد که از زیبایی آن‌همه مدهوش شدند ، این نور لبخند بنده‌ای از بندگان خدا است و اینجا مقام و جایگاه بی‌نظیر حضرت زهرا(س) مشخص می‌شود.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: اولیای خدا و امیرالمومنین(ع) در بهشت دارای مقام و درجات بی‌نظیری است که از فهم و درک آن عاجز هستیم، باید شناخت خود را تقویت کرده چون شیاطین روز به روز ایمان انسان را تضعیف می کنند،بر اساس آیات الهی نسبت به ایمان فرزندان و نسل آینده خود رسالت و وظیفه مهمی برعهده داریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تقویت اراده موضوع بسیار مهمی است، تقویت اراده یعنی ورزش اراده و باید در این زمینه تمرین کنیم، اینکه هیچ همت و حرکتی نکنیم موفق نمی شویم و کاری از ما بر نمی آید، حرکت برای بدن انسان ضرورت دارد واگر حرکت و ورزش نداشته باشیم بدن سست می شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82866

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82866/آیت-الله-مصباح-یزدی-نسبت-ایمان-نسل-آینده-رسالت-وظیفه-مهمی-برعهده-داریم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir