کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تولیت آستان مقدس حسینی: اتحاد شیعیان موردپسند دشمنان نیست

خبرگزاری تسنیم , 27 مهر 1398 ساعت 7:33

تولیت آستان مقدس حسینی گفت: شیعیان توجه ویژه‌ای به نقشه‌های دشمنان کنند چرا که وضعیت کنونی موردپسند آن‌ها نیست.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی در دیدار جمعی از مدیران و خادمان سخاءالحسین(ع) استان قم که در دفتر تولیت آستان مقدس حسینی برگزار شد با اشاره به روایت مهمی از امام صادق(ع) اظهار کرد: در کامل الزیارات عنوان‌ شده که امام صادق(ع) می‌فرمایند که نخستین کسی که به استقبال زائران کربلا می‌آید آقا امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: در زمان امام صادق(ع) شخصی از یمن با شتر به سمت کربلا رفت و هزاران کیلومتر را طی کرد که در مسیر برگشت وی این معصوم زائر امام حسین(ع) را نزد خود فراخواند و ضمن عنوان کردن از فضیلت‌های زیارت حرم اباعبدالله(ع) تأکید کرد که باید تعلق‌خاطر ویژه و بدون چشم‌داشتی در زمان سختی‌های سفر به کربلا داشته باشیم.

نماینده آیت‌الله سیستانی تأکید کرد: از مسئولان و خادمان سخاءالحسین به دلیل انگیزه زیاد و روحیه خدمت به امام حسین(ع) تشکر می‌کنم.

امام‌جمعه کربلا تصریح کرد: این ارتباطات بین شیعیان اهل‌بیت(ع) در ایران، عراق و سایر کشورهای شیعه‌نشین بیشتر شود.

شیخ عبدالمهدی کربلایی توصیه مهمی به شیعیان جهان داشت و افزود: همیشه به شیعیان سفارش می‌کنم و اکنون نیز تأکید دارم تا هوشیار باشند و توجه ویژه‌ای به نقشه‌های دشمنان کنند.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت کنونی(اتحاد شیعیان) موردپسند دشمنان ما نیست، گفت: باید در مسائلی که ممکن است ایجاد مشکل کند یا حساسیت به وجود آورد، دقت بیشتری کنیم.

تولیت آستان مقدس حسینی تصریح کرد: می‌دانیم که وضعیت کنونی عراق به خاطر تبلیغاتی که در اطراف ما وجود دارد، بسیار حساس، مشکل و پیچیده است؛ بنابراین وظیفه ما است تا فرصتی به دشمنانمان ندهیم تا نتوانند به ما ضربه‌ای وارد کنند.

شیخ عبدالمهدی کربلایی ادامه داد: بعضی وقت‌ها(در زمان دادن اختیارات به خادمین) می‌گوییم فلان کار را می‌شود یا نمی‌شود انجام داد؛ چنین موضوعی به این دلیل نیست که ما نخواهیم خدمتی به شما انجام دهیم چون ما وضعیت عراق را می‌سنجیم و بعد چنین تصمیم‌هایی می‌گیریم.

وی اضافه کرد: برخی مسائل که از سوی ما درباره کار شما(خادمین سخاءالحسین) یا دوستان دیگر برای خدمت‌رسانی پیش می‌آید و عنوان می‌شود، به خاطر اوضاع عراق است تا در زمان تبلیغات دشمنان، فرصتی در اختیارشان قرار ندهیم.

نماینده آیت‌الله سیستانی خدمات سخاءالحسین را عالی، منظم و مرتب عنوان کرد و ضمن تشکر از خادمین این مجموعه ایرانی گفت: خدمت خادمین سخاءالحسین متفاوت و بانظم خاصی است که کارشان را نسبت به دیگران متمایز کرده و همین مسئله برای ما اهمیت بالایی دارد.

شیخ عبدالمهدی کربلایی عنوان کرد: اینکه بتوان مثل خادمین سخاءالحسین مرتب، منظم و منسجم کارکرد، اهمیت زیادی دارد و از خداوند می‌خواهیم این خدمت‌رسانی‌ها را بپذیرد.

وی اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم توفیق خدمت به زائران امام حسین(ع) را نیز در سال‌های آینده نصیب ما و شما (مجموعه سخاء‌الحسین) کند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82881

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82881/تولیت-آستان-مقدس-حسینی-اتحاد-شیعیان-موردپسند-دشمنان-نیست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir