شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۷
کد مطلب : 82889
منبع : خبرگزاری فارس

قم محزون در حزن اربعین شهدای کربلا

قم نيوز : شهر قم همزمان با اربعین حسینی سوگوار و محزون در حزن شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش است.
قم محزون در حزن اربعین شهدای کربلا
قم محزون در حزن اربعین شهدای کربلا
به گزارش قم نیوز شهر مقدس قم همزمان با اربعین حسینی، مملو است از زائران و عزادارانی که آمده‌اند تا هم‌پای اهل‌بیت(ع) در سوگ آل‌الله و حزن شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش سوگوار و عزادار باشند.

از شب گذشته معابر منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مملو از زائرینی است که برای عرض تسلیت به ساحت بانوی کرامت به سوی این  بارگاه ملکوتی حرکت می‌کنند. دسته‌جات عزاداری نیز مراسمات عزاداری را در معابر منتهی به این بارگاه نورانی برگزار کردند. در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز مراسم عزاداری با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت(ع) با حضور خیل عظیم زائرین وعزاداران حسینی برگزار شد.

همچنین از دقایق اولیه صبح امروز معابر منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مسدود شده و عزاداران به صورت دسته‌جات در مسیرهای مشخص‌شده به سمت این بارگاه ملکوتی حرکت می‌کنند تا عرض تسلیتی به ساحت بانوی کرامت داشته باشند.

مسجد مقدس جمکران نیز مملو از زائرینی است که خود را به میعادگاه منتظران رسانده‌اند تا در سوگ و حزن اربعین سید و سالار شهیدان(ع) و یاران باوفایش هم‌گام با امام زمان(عج) عزادار باشند.

مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و هیئات عزاداری نیز مراسمات متعددی را به مناسبت اربعین شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش برگزار می‌کنند.

عصر امروز نیز پیاده روی باشکوه جاماندگان پیاده‌روی اربعین، از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برگزار خواهد شد. این مراسم معنوی هرسال با حضور باشکوه عزاداران حسینی در قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceov8v.jh8wvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما