> ترکیه برای توسعه صنعت حلال با کامبوج همکاری می‌کند | قم نیوز
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 82933
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

ترکیه برای توسعه صنعت حلال با کامبوج همکاری می‌کند

قم نيوز : وزیر خارجه کامبوج در دیداری که با وزارت تجارت ترکیه داشت، خواستار مساعدت برای تقویت تجارت حلال در کشورش شد و افزود که صنعت حلال در کامبوج هنوز نوپا بوده اما پتانسیل های زیادی برای آن وجود دارد.
ترکیه برای توسعه صنعت حلال با کامبوج همکاری می‌کند
ترکیه برای توسعه صنعت حلال با کامبوج همکاری می‌کند
 به گزارش قم نیوز هفته گذشته، پان سوارساک وزیر امور خارجه کامبوج طی سفر رسمی به آنکارا از مسئولین ترکیه خواست برای بهبود کیفیت مواد غذایی حلال در کامبوج و گسترش آگاهی در بین کامبوجی ها کمک رسانی کند.

در دیدار با وزیر کامبوج روز جمعه ، وزیر تجارت ترکیه ، روحسار پکان ، موافقت کرد که تیمی را برای کمک به توسعه صنعت حلال تشکیل دهد.

وزیر خارجه کامبوج در بیانیه ای که توسط وزارتخانه منتشر شد گفت: غذای حلال و اسلامی هم اکنون در کامبوج جدید و نوپا است. و ما به پشتیبانی و مساعدت فنی ترکیه ، به ویژه در مورد الزامات بهداشتی و صدور گواهینامه ، احتیاج داریم.  

هر دو رهبر سیاسی همچنین موافقت خود را برای تقویت همکاری های تجاری بین دولت های خود اعلام کردند و وزیر سوراساک از شرکت هواپیمایی ترکیه خواست تا در امر شروع پرواز مستقیم بین دو کشور در نظر بگیرند.

وزیر ارشد عثمان حسن در اوایل ماه جاری در جریان یک سمینار تجاری گفت: کامبوج از پتانسیل های زیادی در صنعت حلال برخوردار است.

وی افزود: فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری در صنعت حلال کامبوج وجود دارد. کامبوج مواد اولیه زیادی دارد و برخی از کشورها در حال حاضر علاقمند به واردات محصولات حلال از کامبوج هستند.  

لی وازنا ، رئیس انجمن تجارت اسلامی کامبوج نیز  هفته گذشته به خبرنگاران  گفت که تقاضا برای غذای حلال در کامبوج هنوز هم نسبتاً کم است اما فضای کافی برای رشد آن وجود دارد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcexo8v.jh8wxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما