سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : 82967
منبع : خبرگزاری تسنیم

قم آمادگی احداث نخستین شهرک خورشیدی کشور را دارد

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به پیش‌بینی و امکان واگذاری یک هزار هکتار زمین از اراضی استان در مجاورت دریاچه نمک، از آمادگی استان قم برای احداث نخستین شهرک تولید برق از انرژی خورشیدی در کشور خبر داد.
قم آمادگی احداث نخستین شهرک خورشیدی کشور را دارد
قم آمادگی احداث نخستین شهرک خورشیدی کشور را دارد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در مراسم افتتاح 5پروژه وزارت نیرو در حوزه برق منطقه‌ای تهران و استان قم، با اشاره به اینکه امسال به‌واسطه تدابیری که اندیشیده شد، تابستان بدون قطعی برق در استان را تجربه کردیم، اظهار داشت: 45‌میلیون مترمکعب آب سد 15خرداد آزادسازی شد و 152حلقه چاه از مدار برق خارج شد که ذخیره‌سازی و استفاده بهینه در مدیریت مصرف شد.

وی با تأکید بر اینکه مجموعاً 226میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مناسب برای زیرساخت انرژی و واحدهای صنعتی به واسطه این طرح‌های به بهره‌برداری رسیده ایجاد می‌شود، گفت: با توجه به اینکه در شعاع 120کیلومتری تهران قرار گرفته‌ایم از مزیت نسبی بالایی برخوردار هستیم و برای توسعه نیاز به تقویت زیرساخت برق و انرژی در شهرک‌های صنعتی داریم.

استاندار قم تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی شکوهیه و الغدیر به دلیل برنامه توسعه و همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مهم‌ترین نیاز زیرساختی آن‌ها تأمین برق و انرژی است، در مسئله انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر یا خورشیدی هم وضعیت استان قم با توجه به اینکه بیش از 220روز آفتابی دارد و حداکثر 80روز ابری است، می‌تواند به این موضوع کمک کند.

وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی و اقلیمی قم می‌طلبد که سرمایه گذرای در انرژی‌های پاک صورت پذیرد ابراز کرد: امکان واگذاری هزار هکتار زمین از اراضی استان را داریم تا در مجاورت دریاچه نمک، نخستین شهرک تولید برق از انرژی خورشیدی در کشور راه‌اندازی شود و همه از موقعیت ممتاز قم می‌توانند بهره ببرند.

سرمست اضافه کرد: 26واحد متقاضی احداث نیروگاه انرژی خورشیدی در قم مجوز گرفته‌اند اما به دلیل نوسانات خرید تضمینی برق از سوی دولت، منجر به سرمایه‌گذاری نشده اما جانمایی این نیروگاه‌ها در اتوبان قم- تهران صورت گرفته است.

وی با اشاره به نیاز قم به احداث پست 400مگاواتی برق که در برنامه شرکت  برق منطقه‌ای تهران نیز قرار گرفته و مطالعات و مکان‌یابی آن‌هم انجام شده، خواستار تسریع در احداث این پروژه شد و خاطرنشان کرد: احداث پست 63‌کیلوولت تقویت برق در هسته مرکزی شهر قم نیز از نیازهای جدی استان است که با توجه به وجود حرم مطهر و حضور سالانه بیش از 20میلیون زائر باید موردتوجه بیشتری قرار گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbz9bw.rhb50piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما